Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Auteur |
Bericht |
Chevron
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10 Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Edit 18000 i.p.v. 28000
|
04 sep 2015 23:41 |
|
|
cieterman
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29 Berichten: 816 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Ik neem aan 18000 km en geen €18000. Groeten, Cieterman
_________________
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70 Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km), C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km) C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
|
05 sep 2015 09:35 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
ik hou momenteel de online verkoopkanalen goed in de gaten via marktplaats en gaspedaal en verwonder me erover dat het merendeel vd aangeboden autos allemaal een 4 traps automaat heeft.
ik ben niet echt een automaat fan en zie weinig voordelen aan een automaat, of zie ik t verkeerd ?
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
05 sep 2015 13:44 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1310 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Wat mij betreft zie je het inderdaad verkeerd, heb 35 jaar schakel gereden en 10 jaar automaat, maar geef mij maar een automaat, zeker in het hedendaagse verkeer, en helemaal met filerijden op de NL "snel"wegen
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
05 sep 2015 14:38 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
ikbedoel niet zo zeer alleen het automaat of handbak rijden, automaat is heerlijk relaxed cruisen,maar meer de andere zaken die erbij komen :
hoger gewicht en dus wegenbelasting onderhoudsgevoelig maar 4 versnellingen hoger verbruik
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
05 sep 2015 14:46 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1310 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Tja, beetje meer wegenbelastingafpersing. Onderhoud? Geen vervangen van de koppeling, wel spoelen als je lang wilt doorrijden . Spoelen is een stuk goedkoper dan een nieuwe koppeling. Verbruik? Met de cruisecontrol op 137 km/h rijd ik 1:13-14 met een V6 3 liter. Vind ik niet beroerd (net in Frankrijk getankt voor 1,01 euro/liter diesel).
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
05 sep 2015 15:23 |
|
|
Chevron
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10 Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
cieterman schreef: Ik neem aan 18000 km en geen €18000. Groeten, Cieterman Inderdaad 18000 km i.p.v. 28000 km.
|
05 sep 2015 15:27 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Twijfel nu weer heel erg over een automaat of handbak, maar heb het gevoel veel over problemen met de 4 trapse automaat te lezen.
Kan ik veilig voor een automaat kiezen, ook voor vakantie in de bergen ?
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
05 sep 2015 19:41 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Als je er dan geen caravan van anderhalve ton achter hangt, gaat dat zonder problemen. Ik heb met de Xantia 2.0i-16V met AL4 heeeeel wat kilometers gemaakt, ook over hoge toppen heen en niet door de tunnels. Dat heeft nooit problemen gegeven, het was een genoegen om er mee te rijden Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 sep 2015 19:59 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Bij goed onderhoud is een AL4 technisch een prima ding; je moet je alleen afvragen of je bak ansich prettig vindt. Het is niet zo'n verfijnde automaat namelijk.
|
05 sep 2015 21:20 |
|
|
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Ik vind de AL4 heel fijn! En een keer lekker laten spoelen door Oldenhage en hij doet het nog beter.
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
05 sep 2015 21:31 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Proefrijden dan maar denk ik, heb nooit met een c5 automaat gereden
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
05 sep 2015 21:39 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Enige automaat die ik gehad heb was een cx 2500 prestige, dat was een 3 traps, in vergelijking daarmee lijkt me de al4 high tech.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
06 sep 2015 10:22 |
|
|
trance
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 aug 2013 19:56 Berichten: 295
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Heb bij mijn C5 type 1 alleen last gehad van kapotte portier grepen van de voor portieren (makkelijk zelf te repareren met een popnagel) een niet werkende raam van de achterklep en roest rond de handgreep van de achterklep en slijtage voorbanden (komt door automatische aanpassing grondspeling bij hoge snelheid waardoor de wielstand iets veranderd). De automaat liet ik altijd bij 100000 KM spoelen. Prima auto's ook met veel KM achter de kiezen (die van mij beiden 180000 KM) bij normaal onderhoud en juiste oliën. En niet te vergeten heerlijke trekkers en verhuiswagens. Hij is bijna net zo goed als de Xantia.
_________________ Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
|
06 sep 2015 12:07 |
|
|
icebyte
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44 Berichten: 517 Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: aankoop C5 break exclusive ph2, tips advies ?
Dat is geen vergelijk nee, de enige ervaring met automaat die ik heb is in een Honda van 1993, en een Golf1 uit 1981.
Heb verder altijd handbak gereden sinds ik mn rijbewijs heb, maar ben nu toch voor een automaat gegaan. Dat deze 4 versnellingen heeft maakt niet uit, deze zijn langer dan bij een handbak.
Bij een automaatbak kan er inderdaad meer stuk, maar ik ben van mening dat als je geen gekke dingen doet en af en toe wat preventief onderhoud die bak de levensduur van de auto wel volmaakt.
|
06 sep 2015 12:12 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|