Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Startproblemen 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10
Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Voorheenrenault

Op verzoek van de Citroen-garage zet ik de auto nu weg in de "N" i.p.v. de "P". Het resultaat is dat hij vaker wel direct start maar het probleem doet zich nog steeds voor

Waarom N i.p.v. de P


Ik heb in het verleden een ander merk gehad met het probleem dat deze niet startte in P. Als ik dan de pook even door alle standen haalde... :smt023


12 okt 2014 02:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
BJG schreef:
Dat kan alleen maar duiden op een slechte verbinding of een defecte startmotor (relais of koolborstels)

Ik hoor nog steeds niets raars...
De boel eens goed laten checken, diagnose stellen zeg maar.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


14 okt 2014 13:44
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Ik heb vaak geprobeerd de "pook" even door de verschillende standen te trekken als de startmotor niet rond draaide maar ik heb daar geen systematische effecten van gevonden.

Voor de duidelijkheid: de accu en startmotor zijn vervangen door de C-dealer en volgens hun gaat het bij de startmotor dan om een revisie-set incl. relais. Ik heb dat vandaag nog een keer expliciet nagevraagd. Ik moet dat dan maar geloven!

Vandaag is mijn dame weer in de garage geweest voor de APK en deze problematiek. Ze hebben voor de start-problematiek 2 dingen gedaan:

- de koppeling van de schakel-kabels op de automatische bak afgesteld. Dat schijnt een onderdeel te zijn op de bak. Ze gaven gelijk aan dat daarbij niet veel afstelling mogelijk was en dat dit milimeter-werk was. Op mijn vraag of er misschien een storing zou kunnen zijn direct in het schakelmechanisme onder de "pook" was het antwoord dat volgens de uitlezende computer de juiste stand van de "pook" wordt weergegeven en dat daar de storing dus niet zit.
- De BSI is geupdate en gereset. Ik weet niet wat dit zou kunnen betekenen.

Na de eerste tests in de garage en ook nadat ik de auto opgehaald heb start zij direct. De komende dagen moet uitwijzen of dit effect heeft en het probleem oplost. Ik heb nog mijn twijfels maar de test zal het bewijzen.

Dank voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte.


16 okt 2014 01:50
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Helaas heb ik vandaag ondervonden dat het probleem zich nog steeds voordoet. Het lijkt wel minder vaak te gebeuren. Ik had vandaag een "mobiele" dag dus vaak parkeren en weer starten en het gebeurde (maar) 1 keer dat de dame pas na 3 keer de startmotor aktiveerde en startte.

Ik rijd met heel veel plezier in de Dame maar dit gesodemieter komt me wel de neus uit!

Ik moet wel zeggen dat mijn Citroen-garage (Damste, Nieuwegein) alles doet om het op te lossen. 29 oktober gaat ze er weer naartoe, ze gaan dan weer een aantal zaken uitproberen maar welke weet ik niet.

Ik houd me echt aanbevolen voor de deskundigen op dit forum om ideeen of suggesties aan te dragen want ik weet het zo langzamerhand niet meer (en volgens mij de garage ook niet).


17 okt 2014 00:30
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Bij weigering meten hoeveel spanning er wordt getrokken op de startmotor of desnoods op de accu.


17 okt 2014 07:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
willy4 schreef:
hij hoort een klik, dat wil zeggen dat de relais spanning krijgt op de starter
en dat deze wil rond draaien
- dat kan zijn,te weinig stoom(slecht contacten aan de accu of massa of aan de starten)
- of dat de starter tand op tand staat


17 okt 2014 09:50
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
De garage geeft aan dat ze bij de vervanging van accu en startmotor de kabels en kontacten goed hebben gecontroleerd. Ik merk ook dat als hij niet weigert de startmotor met voldoende power ronddraait en de dame vervolgens ook snel start.
Ze hadden het eergisteren wel over een onderdeel op de bak, waar de kabels van de versnellingspook uitkomen, mogelijk vervangen zou moeten worden. Ze hadden het over een bedrag van 400 Euro maar ik snap niet goed wat dat onderdeel precies is. Misschien kan iemand daar iets over zeggen?


17 okt 2014 23:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Startproblemen
Ik heb intussen geen Phase 2 meer, maar ik kan me herinneren dat, als de bak in R of D stond, de startmotor niet ronddraaide. Het onderdeel "op de bak" kan een voorziening zijn die de auto vertelt welk schakelprogramma er met de pook is ingelegd.

Ik meen me te herinneren dat je schreef dat als je een beetje door de schakelstanden heen roerde, de auto nog weleens wilde starten, dus die diagnose klinkt zo gek nog niet.
{edit: herstel, dat was iemand anders, dus dat trek ik weer in.)

Nou wil ik Damsté niet afvallen... ik ken ze niet, maar mijn decennia-lange ervaringen met Citroëns vertelt me dat ik Citroën-specialisten à la Civer, Atelier Mécanique en Renard meer vertrouw dan Citroën-dealers (en ja, er zijn er ook één of twee waar ik een pijnlijke ervaring mee heb) (en ja, ik lees op dit forum vaak genoeg dat er ook heel goeie zijn, à la Oldenhage, dus moet ik niet teveel generaliseren).
Ik zou dus ook eens een second opinion vragen... want vierhonderd euro lijkt me de hoofdprijs. Mijn Citroën-garagist heeft een groot Citroën/Peugeot-demontagebedrijf op 500 meter afstand zitten, en dat heeft me in de laatste vijf jaar al een bedrag met ruimschoots vier cijfers voor de komma gescheeld.

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


18 okt 2014 00:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Op de bak zit een zwarte doos met allerlei geschakelde contacten, die meelopen met de kabels van de bakbediening. Die geeft electronisch de commando's aan de bak door. Kastje vervangen/afstellen/schoonmaken mag geen 400 euro kosten. Kortom ga met dit probleem naar Oldenhage!

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


18 okt 2014 22:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
als de relais op de starter klikt,dat wil zeggen dat hij aangestuurd word
dan mag je de rest uitschakelen


18 okt 2014 22:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Inderdaad.
Als de startmotor klikt wordt hij aangestuurd en is er dus geen probleem met de meerstandenschakelaar op de bak die de positie van de hendel doorgeeft.

Zoals reeds aangegeven door Willy en door mijzelf kan dit alleen een probleem zijn in het Voedingscircuit (contacteninwendig, massakabel (!!!!!) voedingskabel)
Inderdaad kan de starter eventueel ook tegen een tand van de startkrans staan te duwen, maar dan is er wel een probleem met het rondsel van de starter.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


20 okt 2014 11:10
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
@BJG en@Willy: maar wat bedoelen jullie nu met het "voedingscircuit"?

Volgens mij heeft Damste Nieuwegein alles gechecked wat van accu naar startmotor gaat maar als er specifieke aandachtspunten zijn dan hoor ik dat graag. Woensdag 29/10 gaat de dame weer naar C-garage en als ik dan kan "voeden" met jullie mening dan kan dat alleen maar helpen.


21 okt 2014 03:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Van accu naar startmotor inderdaad, maar ook van startmotor naar accu (massa). En natuurlijk kan er in de startmotor zelf iets mis zijn.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


21 okt 2014 12:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Voor je eigen begrip:
Als je de contactsleutel draait, voorzie je niet rechtstreeks de startmotor van stroom... wat je bedient met het contactslot is een relais. Dat heet het startrelais en dat is de klik die je hoort.

Dat relais is feitelijk de schakelaar die je startmotor van stroom voorziet. Dat gaat met bakken tegelijk (vandaar ook dat er een relais tussen zit). Als je de klik hoort en er gebeurt niks, dan krijgt je startmotor niet genoeg stroom (slechte plus of slechte massa), of je startmotor is geblokkeerd (hetzij van binnen, hetzij in de overbrenging van startmotor naar krukas, dat noemen we geloof ik het starterrondsel), of de startmotor is gewoon stukkend.

Ik zou beginnen met het testen op weerstand van de verbinding tussen accu en startmotor, en de verbinding tussen startmotor en massa.
Maar als je garage DAT niet weet... :o

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


21 okt 2014 12:17
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 22:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Startproblemen
Ik ga ervan uit dat de garage dat weet. Voor de duidelijkheid: de startmotor is vernieuwd, dus daar kan de (mechanische) storing niet liggen.


23 okt 2014 00:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.