Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Waar haal je de tijd vandaan om dit uit te zoeken Ik zuig het altijd uit mijn duim!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 okt 2014 18:41 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Psst, pensionado
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
06 okt 2014 22:12 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
tov de totale kosten om auto te rijden dus eigenlijk een marginaal bedrag. Gelukkig heb je tegenwoordig niet veel last meer van de tank, anders kwam dat er ook nog bij.
Bovendien hou je geen rekening met extra onderhoud voor/door de lpg installatie en vermoed ik dat het verbruiksverschil wel eens groter dan 20% kan zijn omdat je de rendementsverbetering van de directe injectie gaat missen bij lpg. Al kan dit effect tenietgedaan worden door het betere octaangetal van gas tov benzine (daar houdt een turbo van)
Zoals gezegd, als je 1 keer zelf de distributie ketting spanner moet betalen is je rendement van 3 jaar verdwenen. Zorg ervoor dat dat niet het geval is!
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 okt 2014 23:31 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
[offtopic]Als ik jouw onderschrift bekijk gebruikt jouw THP iets meer dan mijn PhII 2.0i automaat. Volgens Spritmonitor heb ik het afgelopen jaar 8,7 ltr/100km verbruikt. (we zullen wel een andere rijstijl hebben )[ontopic]
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
07 okt 2014 00:01 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Ja dat klopt, maar ik heb het nu over mijn woonwerkverkeer. Dan rij ik 7,4 op 100. Mijn spritverbruik sinds aanschaf is in een half jaar van 9,1 naar 8,9 gedaald sinds ik in Amsterdam werk. En het zakt nog wel een stuk verder vermoed ik. Het laatste jaar is mijn gemiddelde 8,43 op 100.) onze rijstijlen lijken meer op elkaar als je denkt ) Hoog verbruik ontstaat tijdens lange ritten in NL en op vakantie. Ja, dan gaat het gas er wel op en is geen een motor zuinig. Vroeger was dat mijn voornaamste rijstijl, nu is ook een flink deel ww waarin je rustig in de rij voortsukkelt (deels). Hoe zuiniger je rijdt hoe minder interessant LPG is overigens. Maar het begint bij de notie en de acceptatie dat autorijden geld kost en flink veel ook. En een paar 100 euro is op de totale running costs van een auto van de grootte van een C5 gewoon niet veel.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 okt 2014 14:32 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Citaat: Hoe zuiniger je rijdt hoe minder interessant LPG is overigens. Maar het begint bij de notie en de acceptatie dat autorijden geld kost en flink veel ook. En een paar 100 euro is op de totale running costs van een auto van de grootte van een C5 gewoon niet veel. Dit klopt helemaal. Mijn rekenvoorbeeld ging uit van 25.000km/jaar en dan is het niet echt zinvol. Rijd je veel meer (het dubbele) dan ziet het plaatje er gunstiger uit, net zoals bij een auto die meer verbruikt. Toch kan ik me voorstellen dat Michael -nu hij meer gaat rijden- niet kiest om een 2,5 jaar 'oude' C5 in te ruilen maar probeert de 'running costs' wat te verlagen door lpg in te bouwen. Moet-ie in ieder geval minstens twee jaar verder met deze auto om alleen al de inbouwkosten terug te 'verdienen' (anders sponsort hij alleen maar de volgende eigenaar) . En vwb HDI-motoren: als je op de Citroën-configurator kijkt zie ik momenteel alleen een C5 met HDI 200 motor die een automaat heeft. En die is wel €6.800,- duurder dan de THP.....
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
07 okt 2014 15:02 |
|
|
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Jammer dat zelfs op een forum van autoliefhebbers er nog altijd zo negatief, en dus alle vooroordelen nog eens worden benadrukt, wordt gedaan. Jammer, maar van de andere kant ben ik, als zeer tevreden lpg-rijder, ook blij dat niet iedereen lpg rijdt, want nu hoef ik nooit te wachten bij het tankstation (behalve in het buitenland waar lpg nog steeds meer in zwang raakt), blijft de literprijs nog altijd vele malen goedkoper dan diesel en benzine en is de wegenbelasting ook nog steeds veel goedkoper dan diesel. Gaan te veel mensen lpg rijden dan zal de overheid al deze voordelen te niet doen. Dus alsjeblief, blijven jullie vooral negatief over lpg, ik rij mijn tonnen kilometers wel op lpg. Wat ik me wel afvraag is waar toch altijd die extra kosten van onderhoud vandaan komen? Mijn C5 krijgt iedere 30.000 km een beurt, identiek als een benzinebak. Vroeger waren er extra kosten i.v.m. kleppen stellen, maar dat was vroeger. Ik hoor het een vriend nog zeggen nadat hij jaren lpg had gereden en overstapte naar diesel: "Wat is dieselrijden duur!". Twee jaar later reed hij weer lpg.
|
18 okt 2014 14:40 |
|
|
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Gas in nieuwe C5
Yep, eens. Heb nu een diesel van de zaak, anders was het 100% zeker LPG. Rijdt prima en nooit problemen mee gehad. Als ik weer prive een auto moet kopen wordt het zeker weer LPG. Of een benzine en dan een nieuwe installatie erin.
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
18 okt 2014 15:21 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Stil, jongens... Hou nou het geheim onder de pet.
|
18 okt 2014 15:51 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Daar hoor ik al onderhoud, diesel met zijn speciale vloeistoffen en afregelingen en injectors je leest niks anders, ik rij lekker zonder die flauwe kul en filters.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 okt 2014 19:06 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Jullie vergeten een ander aspect van LPG.....de motor wordt intern bijna niet vervuild en op de lange duur scheelt dat vermogen(pk's=verbruik) en onderhoud. Ik heb iig ook nog nooit iets aan mn installatie gehad. PS ik rijd in de zomer met een 1400kg caravan en dan zal een gewone benzine of diesel motor toch een stuk meer intern vervuilen, door het hoger gebruik, dan een LPG auto
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
21 okt 2014 11:56 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
En nog een andere aspect van diesel. Het stinkt, maakt vlekken en is eigenlijk bedoeld voor vrachtwagens, tractoren en vissersboten.
|
21 okt 2014 20:23 |
|
|
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Jullie kunnen allemaal de pot op. Diesel heeft de hoogste calorische waarde, en een fatsoendelijke dieselmotor heeft een tussenacceleratie waar jullie met je kooktoestellen allemaal een puntje aan kunnen zuigen. Of is er hier nog iemand die terug heeft van een koppel van 450 Newtonmeters?
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
21 okt 2014 21:07 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Waar heb ik die discussie eerder gezien? Oh ja, in het draadje over gas-versus-diesel Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 okt 2014 21:11 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Gas in nieuwe C5
Zullen we het nu weer bij het onderwerp van de ts houden.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
21 okt 2014 21:12 |
|
|
|