Auteur |
Bericht |
duijvel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 15 maart 2008 12:26 Berichten: 124
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 153.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Wanneer inruil.....?
Ik gooi het maar weer eens in de groep, ben benieuwd naar de reacties: mijn dieselbreak 'Moby Dick' ('blanc banquise', oftewel 'wit') uit 2002 heeft net weer een vakantie Frankrijk en Spanje met 4000 kilometers glansrijk doorstaan, ik sta nu op 250.000 km en vraag me toch weer eens af tot hoe ver -tot hoeveel kilometers- kun je eigenlijk doorrijden....? Tot de bodem er uit valt...? Ruil je in omdat je het leuk vindt in een nieuwe (andere) te gaan rijden of omdat het op een gegeven moment economisch handiger is ...? Grote zaken als nieuwe multiriem hoeft pas weer over 70000 en koppelingsplaten etc zijn bij 210.000 vernieuwd. Hoe doen jullie dat....?
|
15 sep 2012 16:41 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Gewoon doorjagen.
Verreweg het goedkoopst.
Het inruilen van je auto is strikt genomen pas haalbaar als de functie die je van de auto verwacht veranderd.
Dus veel meer gaan rijden (over op LPG of Diesel) of juist veel minder (diesel eruit, benzine ervoor terug). Meer ruimte nodig (gezinsuitbreiding), of minder (kinderen de deur uit).
Pas op het moment dat je heel veel werk ineens aan de auto krijgt is het verstandig de auto eruit te doen. In alle andere gevallen overtreft de afschrijving het onderhoud.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
15 sep 2012 16:48 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Haha, je krijgt er "geen cent" voor terug... Wat EW zegt: doorgaan tot-ie er het bijltje bij neergooit...Rationeel gezien. Emotioneel ligt dat anders... en als je voor status gaat ben je gek als je niet elke 2 jaar een nieuwe auto voor de deur hebt Oh ja, ff verplaatst...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
15 sep 2012 16:50 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Maar als je voor status gaat koop je geen Citroën.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
15 sep 2012 16:52 |
|
|
Ray59
V.I.P.
Geregistreerd: 19 aug 2012 09:40 Berichten: 47 Woonplaats: Well
Auto: C5 sedan 1.6 HDIF ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 60000
Kleur: Gris thorium
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Huh?
_________________
|
15 sep 2012 17:32 |
|
|
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
EW schreef: Pas op het moment dat je heel veel werk ineens aan de auto krijgt is het verstandig de auto eruit te doen. In alle andere gevallen overtreft de afschrijving het onderhoud. Probleem is vaak dat je er dan eerst wat eurie's er tegenaan gegooid hebt, om dan te ontdekken dat er _nog_ meer eurie's tegenaan moeten. Als je dan inruilt ben je dat geld ook kwijt.
_________________ Johan
|
15 sep 2012 18:14 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Zet hem gewoon eens op speurders, kost niks, wel schoonmaken en foto's van maken en pols eens als er liefhebbers voor zijn en zo ja gewoon wegdoen en een jongere voor nemen,en of kijken wat inruil er voor geeft. Met een beetje geluk lukt het wel, mijn ervaring.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
15 sep 2012 18:29 |
|
|
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
je kunt natuurlijk ook gewoon iets meer luxe of snelheid wensen. zo heb ik een 2003 hdi met 220000 km ongeveer en afgezien van het geld wat er bij zou moeten zou ik hem best in willen ruilen tegen een phase 2 maar dan met de 2.0 16v of de 2.2 16v met automaat in exclusief uitvoering. alleen daar heb ik geen 3 a 4000 euro voor over dus blijf ik nog mooi even rijden. in de tijd dat mijn auto 500 euro in waarde daalt doet een jongere daar al snel het dubbele mee.
|
15 sep 2012 18:30 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Ik vrees dat een HDI uit 2002/2003 niet meer in waarde daalt.
Net zo min als mijn 2.0 uit 2002.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
15 sep 2012 18:36 |
|
|
rolftw
V.I.P.
Geregistreerd: 04 okt 2010 17:47 Berichten: 310 Woonplaats: Voorhout
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179.666
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Gelijk heb je...maar hoeveel DS'en en andere oldtimers rijden er nog rond (gelukkig) en zijn dus niet afgeschreven, de waarde (en uiteraard soms ook kosten) van onze C5 phase 1 zit m in het onderhoud, daarentegen is de afschrijving praktisch 0 De C5 is eigenlijk net een goede rode wijn, steeds beter op dronk, genot om in te rijden uiteraard zonder dat glas rode wijn
_________________ groet, rolf
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0 Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3) Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
|
15 sep 2012 21:14 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Harm schreef: Haha, je krijgt er "geen cent" voor terug... Wat EW zegt: doorgaan tot-ie er het bijltje bij neergooit...Rationeel gezien. Emotioneel ligt dat anders... en als je voor status gaat ben je gek als je niet elke 2 jaar een nieuwe auto voor de deur hebt Geen overbodige quote, want ik ben het met Harm eens, maar op precies omgekeerde gronden. Emotioneel rijdt je gewoon door, het is toch jouw fijne auto, waarom nog niet langer ? Rationeel is het verhaal anders. Boven de 250.000 km krijg je echt serieus kans op serieus dure reperaties. De eerste doe je, met als zelfgerustelling ´dat hoort er nu eenmaal bij bij een auto op leeftijd´. De tweede ´grote´ is al wat minder leuk. De derde is echt een dilemma: ´als ik hem nu weg doe is het geld van de eerste twee ook weg, maar wat als er een vierde komt ?´ Voor DHZ-mensen is de afweging misschien anders dan voor garage-mensen, maar rond de 250K moet je echt serieus nadenken wat je wilt. Gr. Ronald Ps. Er is natuurlijk een easy-way-out, je ruilt hem in voor eentje met 350.000 km, dan zijn alle genoemde afwegingen niet meer nodig
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
15 sep 2012 21:37 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Als je veel zelf kunt; gewoon doorrijden en alles wat er gaat komen (uit ervaring) is goed te doen, allemaal typisch Citroen-onderhoud. Aan de andere kant, heb je geld genoeg; koop je wat anders. Aan de overkant; je diesel is met 250kkm net ingereden. Je kan nog makkelijk door naar de 4 ton!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
15 sep 2012 21:55 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
Langzaam zijn de kosten voor mijn C5 aan het wegzakken naar onder de 25 ct/km inclusief alles (onderhoud, brandstof, reparaties, verzekering, afschrijving, belasting).
Bij een andere auto zit je meteen weer een stuk hoger.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
15 sep 2012 22:05 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
EW schreef: Het inruilen van je auto is strikt genomen pas haalbaar als de functie die je van de auto verwacht veranderd.
Dus veel meer gaan rijden (over op LPG of Diesel) of juist veel minder (diesel eruit, benzine ervoor terug). In tegendeel: inruilen om een andere brandstof is vrijwel nooit lonend, omdat je met de transactie te veel geld verliest én je naar een duurdere auto gaat. Net zo min als "omlaag inruilen" lonend is. Citaat: In alle andere gevallen overtreft de afschrijving het onderhoud. Leasemaatschappijen -die hun geld ermee verdienen- lijken daar toch anders tegenaan. Die schrijven over 3 à 4 jaar 90% af, waarna het onderhoud te duur wordt (die doen sowieso nauwelijks tot geen onderhoud). In ruilen doe je omdat je iets anders wilt. Echt nodig is het nooit. Ik ken ook mensen die een auto ouder dan een paar jaar (of buiten de garantie) gewoon niet meer vertrouwen. Dergelijke onzekerheid telt ook voor leasemaatschappijen mee.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
16 sep 2012 00:30 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Wanneer inruil.....?
EvilTwin schreef: In tegendeel: inruilen om een andere brandstof is vrijwel nooit lonend, omdat je met de transactie te veel geld verliest én je naar een duurdere auto gaat. Net zo min als "omlaag inruilen" lonend is. Dat verhaal gaat net zo op voor de reparaties. Als de rest van de auto nog steeds in goede staat is, ben je nog steeds goedkoper uit met een grote reparatie. Voor 10.000 erbij kun je nog steeds niet veel auto kopen, maar kun je nog wel jaaaaren repareren. Tenzij je naar een C1 stapt natuurlijk.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
16 sep 2012 10:30 |
|
|
|