Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 






Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Navigatie reset spontaan door vochtprobleem? 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 okt 2014 09:09
Berichten: 17
Auto: C5 Aircross 1.6 PureTech Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 73000
Kleur: Wit/Rode accenten


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Navigatie reset spontaan door vochtprobleem?
Hoi forumleden,

Twee weken geleden deed mijn ruitensproeier aan de voorzijde van de auto het ineens niet meer. Ik heb het door de garage laten repareren. Er bleek een stuk slang te zijn verdwenen. Vreemd maar waar.

Voordat ik naar de garage ben gegaan heb ik de dag ervoor eerst de vloeistof bijgevuld. Deze leek inderdaad op. De sproeier geprobeerd en helaas werkte deze niet meer. Wel viel daarna mijn navigatie spontaan een keer uit. Zwart scherm en na enige tijd gewoon weer navigatie.

In de garage zei men dat het water alle kanten opspoot. Ik heb het idee dat er een verband is tussen het defect aan de sproeier en het uitvallen van de navigatie. Een vochtprobleem of zo.

Weet iemand of onder de motorkap aan de zijde van de ruitensproeiermotor onderdelen of stekkers zitten die nat geworden kunnen zijn? Herkent iemand dit probleem? Of kan dit probleem een andere oorzaak hebben?

_________________
Fiat Panda 750CL, AX, ZX 1.4, Xantia 1.6, Daihatsu Gran Move 1.6 16V CX, Xantia Break 1.8, Xantia Break 2.0 16V, C5 Tourer 2.0 automaat, C5 Aircross 1.6 PureTech Shine


09 dec 2023 14:42
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 okt 2014 09:09
Berichten: 17
Auto: C5 Aircross 1.6 PureTech Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 73000
Kleur: Wit/Rode accenten


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Navigatie reset spontaan door vochtprobleem?
Vandaag naar de garage geweest. Natuurlijk lastig om dit vage probleem direct op te lossen. Op dit moment komt het probleem wel steeds minder vaak voor wat mijn vermoeden bevestigd dat er toch echt iets nat geworden is.

Omdat het systeem zo af en toe uitvalt heb ik gevraagd of het niet mogelijk is informatie te loggen, zodat techneuten in Frankrijk er naar kunnen kijken. Dit blijkt inderdaad mogelijk te zijn en wordt Spylog genoemd. Ik zal hierna beschrijven waar het voor dient en hoe je een spylog kunt maken. Wellicht dat bij een storing ik de juiste informatie kan verzamelen om het probleem op te lossen.

Een spylog is bedoeld voor de volgende dingen:
1. Bij een storing in het audio-/navigatiesysteem NAC
2. Blokkering van het radio-navigatiesysteem
3. Ongewenst opnieuw opstarten van het audio-navigatiesysteem

Hoe maak je een spylog aan:
- (Indien nodig wacht totdat het systeem volledig is opgestart)
- Houd de toets met het auto-icoontje 4 seconden ingedrukt
- Ongeveer 5 seconden nadat de toets is losgelaten klinkt er een bevestingssignaal
- De spylog bestanden worden intern opgeslagen
Vanaf softwareversie 21.06.47.34 klinkt er een geluidssignaal bij het loslaten van de knop om het vastleggen van de spylog te bevestigen.

Ophalen van de intern opgeslagen spylog-bestanden
- Breng een lege USB-stick aan
- Houd de toets met het muzieknoot-icoontje 4 seconden ingedrukt
Let op: de USB stick moet minimaal 1GB groot zijn en FAT32 geformateerd

De bestanden kun je afgeven bij je dealer. Deze kan de informatie laten onderzoeken.

Hopelijk kunnen anderen die problemen ondervinden met het audio-navigatiesysteem hier ook iets mee.

_________________
Fiat Panda 750CL, AX, ZX 1.4, Xantia 1.6, Daihatsu Gran Move 1.6 16V CX, Xantia Break 1.8, Xantia Break 2.0 16V, C5 Tourer 2.0 automaat, C5 Aircross 1.6 PureTech Shine


14 dec 2023 20:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.