Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

C5 Aircross vanaf 2018
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=93&t=20458
Pagina 5 van 22

Auteur:  Mik Figaro [ 30 dec 2018 14:57 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Ik doe al een tijdje niet veel meer op het forum, behalve af en toe nog even meelezen en dan mijmerend terugdenken aan de mooie tijd met mijn C5.

Maar nu mag ik een nieuwe leasebak gaan zoeken en dan staat de C5 Aircross hoog op het korte resultatenlijstje.
Ruimte, prestaties, uitrusting, comfort en het mooie uiterlijk (op het beeldscherm dan, in het echt kan het nog tegenvallen natuurlijk..). En hopelijk ontpopt hij zich als een stabiele caravantrekker.

Hij staat echter pas half januari bij de dealert, dus @MichielC5, ik ben erg nieuwsgierig waar jij al een stukje hebt mogen tijden!

Auteur:  MichielC5 [ 30 dec 2018 22:04 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Een collega van mij is erg betrokken bij de Citroën-wereld in Nederland en heeft de nodige contacten. Onlangs is de C5 Aircross aan de pers in Nederland gepresenteerd en na de presentatie mocht hij een dag de Aircross uitproberen. Aangezien hij weet dat ik ook Citroën liefhebber ben is hij even langs kantoor gekomen om mij de mogelijkheid te bieden even te rijden. Daar zei ik geen nee tegen natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Roman [ 31 dec 2018 09:43 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

ik kan maar niet wennen aan die nieuwe citroen neuzen, zo kinderlijk.
Dan oogt peugeot toch stoerder.
:oops:

Iig ik zou er mijn suv niet voor inruilen ;)

Auteur:  MichielC5 [ 31 dec 2018 12:30 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Helemaal mee eens. Ik vind al een paar jaar dat Citroën het "fun-merk" van PSA geworden is. Zowel Peugeot als inmiddels Opel zijn volwassener qua uiterlijk. Daar wordt denk ik de gemiddelde zakelijk rijder niet warm van.
En hoewel er natuurlijk veel niet-zakelijk rijders zijn, is de leasemarkt wel een belangrijke markt. Ook voor Citroën.....

En fun-merk past niet bij de statuur van Citroën.

Auteur:  boes [ 31 dec 2018 13:14 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Juist niet mee eens.
Citroën probeert zich te onderscheiden van de rest (grijze muizen)
En met redelijk succes. De cactus is goed verkocht ondanks of juist door het onconventionele uiterlijk.

Peugeot had vroeger juist een elegante chique. Nu is het allemaal middle of the road. Design dat "iedereen" moet aanspreken. Uiterlijk gebaseerd op data vanuit de massa. (Lang leve Facebook, instagram, Google enz)
Bah.
Ik vind wel dat de kwaliteit achteruit gaat. Maar dat geld voor bijna al het niewere spul. Een fabrikant moet steeds meer waar voor geld bieden,........en dat komt uit de lengte of de breedte.
Helaas is kwaliteitsgevoel belangrijker dan echt technische kwaliteit. Men "meet" kwaliteit tegenwoordig door bv het gevoel van de interieur materialen. (?)
Geef mij maar een jaren 90 interieur met onbreekbare techniek onder de motorkap ;)

Auteur:  Roman [ 31 dec 2018 14:23 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Bij een auto zoals de cactus past dit ook,
Maar voor een Suv?? Vind ik persoonlijk niet.

Maar gelukkig smaken verschillen, en ik ben het met je eens wat betreft de oudere interieurs.
Het interieur van de cx (hier in de tuin), vind ik geweldig.
Trouwens de hele cx zou in mijn ogen zo weer uitgebracht kunnen worden met een beetje aanpassingen aan de hedendaagse eisen.

Maar goed dat is OT :oops:

Auteur:  MichielC5 [ 31 dec 2018 16:14 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

boes schreef:
Juist niet mee eens.
Citroën probeert zich te onderscheiden van de rest (grijze muizen)
En met redelijk succes. De cactus is goed verkocht ondanks of juist door het onconventionele uiterlijk.

Peugeot had vroeger juist een elegante chique. Nu is het allemaal middle of the road. Design dat "iedereen" moet aanspreken. Uiterlijk gebaseerd op data vanuit de massa. (Lang leve Facebook, instagram, Google enz)
Bah.
Ik vind wel dat de kwaliteit achteruit gaat. Maar dat geld voor bijna al het niewere spul. Een fabrikant moet steeds meer waar voor geld bieden,........en dat komt uit de lengte of de breedte.
Helaas is kwaliteitsgevoel belangrijker dan echt technische kwaliteit. Men "meet" kwaliteit tegenwoordig door bv het gevoel van de interieur materialen. (?)
Geef mij maar een jaren 90 interieur met onbreekbare techniek onder de motorkap ;)


Onderscheiden is prima. Onconventioneel ook. Zoals het Citroën betaamt. Maar niet door je te laten afzakken tot een b-merk onder de PSA-vlag. Je kunt je ook heel goed onderscheiden door (serieuze) vormgeving, luxe en rijcomfort, zoals de TA, de DS en alles wat daarna kwam tot en met de C5. Daarna is het helaas verworden tot een minder merk. Ook omdat men DS als merk hoger wilde plaatsen. Ik had liever gezien dat Citroën de plek van DS had gekregen en DS het fun-merk was geworden.

Auteur:  Kapitein Rob [ 31 dec 2018 16:36 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Roman schreef:
Trouwens de hele cx zou in mijn ogen zo weer uitgebracht kunnen worden met een beetje aanpassingen aan de hedendaagse eisen.

[OT]Als ze die CX met een elektrische aandrijving dmv waterstof uitbrengen neem ik meteen een hogere hypotheek... :smt190 :smt193 [/OT]

Auteur:  Roman [ 05 jan 2019 00:11 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Mik Figaro schreef:
En hopelijk ontpopt hij zich als een stabiele caravantrekker.!



Daar was ik ook eens benieuwd naar, maar dat valt vies tegen.

De 130 pk variant mag maar 1350 max trekken geremd.
De 180 pk mag dan wel 1500 kg max trekken geremd.

Maar wat mij tegenvalt is de max kogel druk van resp 54 kg en 64 kg.
Dat is voor een caravan van 1300/1400 kg beladen toch echt te laag voor een stabiele wegligging.

Echt jammer.

Auteur:  Mik Figaro [ 05 jan 2019 00:34 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Dat kan ik ook nog niet helemaal rijmen.
Maar als je af fabriek een trekhaakt neemt, dan krijg je er een extra stabiliteitssysteem bij.

Hoe dan ook, vandaag een proefrit voor 28 januari besproken.
Mocht ie het worden, dan wordt dat met de caravan een gokje.

Van de week op youtube alle recenties van autobladen gezien, daar wordt ik wel enthousiast van..

Auteur:  Mik Figaro [ 05 jan 2019 15:10 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Net de C5 Aircross mogen voelen en ruiken bij een dealer.

Ik vind hem ook in het echt er prima uitzien!

@Roman: Gevraagd hoe dat zit met de lage toegestane kogeldruk. Daar wist de vriendelijke verkoper zelf nog niet veel van. Wel had hij gehoord dat het misschien nog kon veranderen door een andere trekhaakleverancier.

@MichielC5: de ruimte op de achterbank viel mij inderdaad ook iets tegen, ook in de achterste stand.

Auteur:  BJG [ 05 jan 2019 16:22 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Interessant draadje dit.
Voor welke motorvariant opteer je?

Auteur:  Roman [ 05 jan 2019 17:41 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Ben benieuwd...
:smt023

Auteur:  Mik Figaro [ 05 jan 2019 17:51 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

BJG schreef:
Interessant draadje dit.
Voor welke motorvariant opteer je?


Ik ga voor de 180 pk benzine met EAT8.

Auteur:  luczwolle [ 06 jan 2019 11:30 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Mik Figaro schreef:
Dat kan ik ook nog niet helemaal rijmen.
Maar als je af fabriek een trekhaakt neemt, dan krijg je er een extra stabiliteitssysteem bij.

Hoe dan ook, vandaag een proefrit voor 28 januari besproken.
Mocht ie het worden, dan wordt dat met de caravan een gokje.

Van de week op youtube alle recenties van autobladen gezien, daar wordt ik wel enthousiast van..



Hallo Mik,

Ik heb de vrijdag na kerst met een C5 aircross 180pk diesel Eat 8 in shine uitvoering gereden. Dat was uiteraard zonder caravan, maar ik slaap toch liever in een hotel :lol: kan ik je zeggen dat het een sublieme auto is. Ik rij nu een Peugeot GT-line 165pk eat6 en dat is een zeer fijne auto, maar de citroen is nog beter.... Het volgende is mij opgevallen:
- de C5 gaat prima door de bochten maar stuurt niet zo strak als de 3008
- de C5 gaat veel harder over de verkeersdrempels dan de 3008, zonder klachten van de grote baas.
- de C5 is niet te bestellen met Focal Audio, maar de standaard radio is zeer goed
- in mijn 3008 heb ik een ass autostoel omdat ik een slechte rug heb. Ik heb met een aantal auto's gereden voordat ik de C5 bestelde (nieuwe Mercedes A klasse, Volvo XC40, Peugeot 3008 eat8 180pk en VW tiguan) maar de C5 is de enige waar ik na een uurtje zonder klachten uitstapte.
- De computer lijkt sneller te reageren in een C5 dan ik een 3008
- de rijhulpsystemen zijn beter dan in een 3008 Adaptieve cruise control met stop start ipv alleen stop. Stoppen voor stop bord en verboden in te rijden. En met de handjes los kunnen rijden, hoewel hij netjes in de lijnen bij bochten blijft mogen de handjes niet lang los :smt203
- Ruimte achterin is voor mij alleen voor de bagage dus hulde voor het verschuiven van de stoelen.


Al met al een heerlijke auto die ik dus ook besteld heb in

shine eat8 180 pk benzine
parelmoer wit met zwart dak en velgen
open dak
reserve wiel
electriche achterklep
automatisch inparkeren (heb het ook op de 3008, gebruik het nooit, maar is de enige manier om een front camera te krijgen)
grip Control & Hill Descent Assist
connected cam
nappa leder brown stoelen (wens van de grote baas, moet dan maar he :smt203

Dus veel plezier alvast met wachten op de proefrit, en ongetwijfeld daarna veel plezier met het wachten totdat de auto afgeleverd wordt.

Pagina 5 van 22 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/