Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Vanavond, zonder aanleiding deden mijn remmen het niet zoals ik gewend was.
Op de A1 stond file en moest ik wat steviger afremmen dan normaal, echter ging mijn rempedaal helemaal door naar de bodem(ietwat sponzig). de auto remde dus ook niet echt af, gelukkig houdt ik redelijk afstand, maar toch.
Onderweg diverse malen geprobeerd met remmen:
Normaal afremmen gaat op zich wel goed, maar blijf ik druk geven dan trap ik de pedaal tot de bodem. Sta ik stil, dan kan ik ook gewoon tot de bodem doortrappen.
Nu moet ik morgen ochtend redelijk bijtijds weg, maar vindt dit niet prettig op deze manier.
Is dit iets wat zelf redelijk makkelijk op te lossen is of wordt het toch de kwik fit (ofiets dergelijks)?
Op de A1 stond file en moest ik wat steviger afremmen dan normaal, echter ging mijn rempedaal helemaal door naar de bodem(ietwat sponzig). de auto remde dus ook niet echt af, gelukkig houdt ik redelijk afstand, maar toch.
Onderweg diverse malen geprobeerd met remmen:
Normaal afremmen gaat op zich wel goed, maar blijf ik druk geven dan trap ik de pedaal tot de bodem. Sta ik stil, dan kan ik ook gewoon tot de bodem doortrappen.
Nu moet ik morgen ochtend redelijk bijtijds weg, maar vindt dit niet prettig op deze manier.
Is dit iets wat zelf redelijk makkelijk op te lossen is of wordt het toch de kwik fit (ofiets dergelijks)?

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
eerst en vooral het peil controleren
waarschijnlijk hoofdremcilinder die stuk is
waarschijnlijk hoofdremcilinder die stuk is
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Kan het ook iets anders zijn ipv die hoofdremcylinder(klinkt duur) 

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.autoonderdelenwebshop.nl/nl/ ... &grp_id=22
kijk hier is op voor de prijs
kijk hier is op voor de prijs
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je bent niet de eerste die dit overkomt, zie mijn verhaal over C5 Remproblemen.
Ik heb daar ook nog niet de definitieve oorzaak voor gevonden, en daarmee wellicht de oplossing, helaas.
Afgelopen week zijn er wel wat zaken boven tafel gekomen, ik ga daar nog wat over schrijven in dát draadje.
Groet,
JW
Ik heb daar ook nog niet de definitieve oorzaak voor gevonden, en daarmee wellicht de oplossing, helaas.
Afgelopen week zijn er wel wat zaken boven tafel gekomen, ik ga daar nog wat over schrijven in dát draadje.
Groet,
JW
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2011 22:55
Auto: Sedan Tendence
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12461
Productienummer: 10534
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250
Kleur: Zwart
We zijn benieuwd ... vertel !!!
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Ik heb net jou draadje doorgelezen, bedankt voor de link.
Ik wordt er nog niet veel wijzer van, veel technisch voor mij
Ik schrok in ieder geval wel op de snelweg, omdat mijn auto niet remde. Ik hoop dat het morgen niet meer voorkomt.
Zal ook mijn remoliepijl controleren(waar zit dat eigenlijk
)
Ik wordt er nog niet veel wijzer van, veel technisch voor mij
Ik schrok in ieder geval wel op de snelweg, omdat mijn auto niet remde. Ik hoop dat het morgen niet meer voorkomt.
Zal ook mijn remoliepijl controleren(waar zit dat eigenlijk

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het potje naast de zekeringen tegen het schutbord
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Thnx, morgenochtend even kijken of ik kan zien of het pijl te laag staat.(wellicht dat een beetje bijvullen al helpt). Is er overigens een risico van teveel vullen?

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er staat een max en min op,als ge er een beetje teveel indoet kan geen kwaad
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Het niveau van de remolie staat precies tussen max en danger, dus dat is volgens mij niet het probleem.
vanochtend kon ik met motor uit het pedaal tot de bodem intrappen, na pompen was ie keihard. Start ik de auto dan kan ik hem weer met weerstand tot de bodem duwen. Met motor aan wordt ie niet meer hard bij pompen. Overigens hoorde ik linksachter wel het geluid van ontsnappend lucht tijdens het pompen...
vanochtend kon ik met motor uit het pedaal tot de bodem intrappen, na pompen was ie keihard. Start ik de auto dan kan ik hem weer met weerstand tot de bodem duwen. Met motor aan wordt ie niet meer hard bij pompen. Overigens hoorde ik linksachter wel het geluid van ontsnappend lucht tijdens het pompen...

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Grijpt het brake assist (BAS) goed in?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
hoi ET, kan ik dat controleren door tijdens het rijden voluit te gaan remmen?
Als ik nu stevig rem, dan remt hij wel, maar gaat daarna weer door naar de bodem. Ik heb nog niet een noodstop durfen simuleren.
Als ik nu stevig rem, dan remt hij wel, maar gaat daarna weer door naar de bodem. Ik heb nog niet een noodstop durfen simuleren.

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het BAS versterkt je remkracht als je een veel hogere pedaalsnelheid haalt dan normaal. Je remvertaging zal dan normaal gesproken boven de 5m/s2 uitkomen en dus zullen ook de alarmlichten aangaan, waaraan je in elk geval kunt zien dat je nog de minimaal vereiste remvertraging haalt. Overigens kunt je ook zonder BAS die 5m/s2 halen.
Bij een echte noodstop moet 10m/s2 mogelijk zijn. Dus <40m vanaf 100km/h. De praktijk leert ons dat bestuurders vrijwel nooit écht een maximale noodstop maken, gewoonweg omdat ze niet weten hoe hard je echt kunt remmen.
Als er lucht in je BAS zit, dan zal je juist bij een noodstop een sponzig pedaal krijgen, dus dat wil ik graag uitsluiten als oorzaak.
Het is nu erg droog dus kijk wel een beetje uit met stoffige wegen als je dit gaat proberen. Probeer een normaal gesproken druk kruispunt op een rustig moment (zonder achterliggers!) Daar is het niet al te stoffig en ligt al veel rubber op straat. Doe het niet in de rechterbaan, daar is het asfalt hobbelig door afremmende vrachtauto's.
Bij een echte noodstop moet 10m/s2 mogelijk zijn. Dus <40m vanaf 100km/h. De praktijk leert ons dat bestuurders vrijwel nooit écht een maximale noodstop maken, gewoonweg omdat ze niet weten hoe hard je echt kunt remmen.
Als er lucht in je BAS zit, dan zal je juist bij een noodstop een sponzig pedaal krijgen, dus dat wil ik graag uitsluiten als oorzaak.
Het is nu erg droog dus kijk wel een beetje uit met stoffige wegen als je dit gaat proberen. Probeer een normaal gesproken druk kruispunt op een rustig moment (zonder achterliggers!) Daar is het niet al te stoffig en ligt al veel rubber op straat. Doe het niet in de rechterbaan, daar is het asfalt hobbelig door afremmende vrachtauto's.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
bedankt voor je tips en uitleg(ben jij een levende encyclopedie ofzo, man wat een kennis).
Ik ga vanavond na mijn werk of morgen eens kijken of ik dit ten uitvoer kan brengen.
Ik ga vanavond na mijn werk of morgen eens kijken of ik dit ten uitvoer kan brengen.




