Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Flexibel slangetje veerpoot gescheurd. 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 31 mei 2014 14:31
Berichten: 28
Auto: C5 2.0HDI Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Flexibel slangetje veerpoot gescheurd.
ik schop dit draadje weer even naar boven .... Vandaag een eindje gereden en vlak bij huis de melding via de BC : storing remsysteem , dit in combinatie met het bekende STOP op het dashboard . Heel rustig de laatste kilometer afgelegd en thuisgekomen het voorwiel aan de bestuurderszijde verwijderd en ja hoor .... wielkuip nat , slangetje (nummer 6 op de eerder getoonde tekening ) geknapt , net op het punt waar hij zeg maar in de wielkast verdwijnt . Nu mijn vragen : komt deze storing door het knappen van dit slangetje ? , is dit zelf te vervangen of zit deze slang geperst of heb je hier speciaal gereedschap voor nodig ? Even voor de duidelijkheid : het betreft mn C5 HDI phase 1 uit 2001 . Ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven .


13 sep 2014 14:57
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 31 mei 2014 14:31
Berichten: 28
Auto: C5 2.0HDI Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Flexibel slangetje veerpoot gescheurd.
ga mezelf nu denk ik heeeeeeeeel erg hard voor mn kop slaan , het gebroken slangetje blijft een feit , maar de melding : storing remsysteem is verdwenen ..... ik zal meteen even melden dat ik de zoekfunctie van dit forum even heb gebruikt , en dat deze storing zelfs al naar voren kan komen bij een defect remlicht (hoe ver moet je zoeken na zo'n dringende melding met toeters en bellen ...) . Maar goed , na het afkoppelen van de aanhanger en de bijbehorende verlichtingsstekker is de melding verdwenen , dus alleen de vraag over het gebroken slangetje blijft staan .


13 sep 2014 15:36
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10
Berichten: 4076
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Flexibel slangetje veerpoot gescheurd.
Even kijken of je nog wat ruimte over hebt. Zo ja afsnijden en over het pijpje in de wielkuip drukken. Geen ruimte over een paar nieuwe halen bij de dealeren ook de veerklemmen mee bestellen goed schoon maken en plaatsen. Enige gereedschap is een nijptang om de veer dicht te drukken.

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


13 sep 2014 16:24
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 31 mei 2014 14:31
Berichten: 28
Auto: C5 2.0HDI Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Flexibel slangetje veerpoot gescheurd.
bedankt voor de snelle respons edwin48 , waar zou ik toch zijn zonder medeforummers :smt038 , dat wordt dus maandag gelijk ff nieuwe slangetjes en klemmen bestellen want ik ben bang dat die anders echt te kort worden .... en heb gelukkig nog een leaseauto staan om naar mn werk te komen , dus gaat helemaal goed komen .


13 sep 2014 17:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.