Auteur |
Bericht |
kukel
|
Dweilen
Voor het eerst gereden met een caravan achter mijn prachtige C5. Ik had er hoge verwachtingen van. Maar het viel bitter tegen. Ik vond de combinatie dweilen. Achter mijn Picasso hing de caravan goed en makkelijk te berijden. Maar nu............ik kreeg het idee dat de auto uit wilde breken. Ik vond het niet prettig rijden. De kogeldruk is 75 kg, nauwkeurig gemeten. Totaal gewicht caravan, dus inclusief belading 1100 kg, nauwkeurig gemeten. De last op beide caravanwielen bedroeg slechts een 20 kg verschil ten opzichte van elkaar.
Ik voelde mij er niet prettig bij en tot overmaat van ramp stopte mijn airco er ook mee. En dat op deze warme dag.
Groet en een prettige avond toegewenst door Kukel.
|
29 apr 2010 20:20 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Dweilen
Van de C5 is de oversteek ook langer dan van de Picasso.
Daardoor is de arm die de caravan heeft ten opzichte van de achterwielen een stuk langer.
Overigens: Zijn je ADAL's nog goed? Mijn ervaring met de Xantia was namelijk dat die absoluut niet meer spoorde met een aanhanger toen de ADAL's kapot waren.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
29 apr 2010 20:33 |
|
|
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Re: Dweilen
Ben ook van Picasso naar C5 gegaan maar geen verschil in hoe de caravan achter deze auto's ligt, gewoon goed en rustig. 110-120 km/h geen probleem. Wel iets lichtere caravan. Is de bandenspanning van zowel auto als caravan wel goed?
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
29 apr 2010 20:37 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Dweilen
En hoe zat het met de belading van de auto?
Ikzelf ging met de Legacy van mijn vader ooit bijna achterstevoren omdat iemand het een goed idee had gevonden eerst de lichte tassen boven de achteras in te pakken en vervolgens een bungalowtent tegen de achterklep aan te leggen.
Ik ben toen na twee bochten gestopt, heb uitgepakt en de boel opnieuw ingepakt.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
29 apr 2010 20:39 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Dweilen
Ik zou het in de banden zoeken: bandenspanning caravan en C5 controleren. Bandenspanning van de C5 achter mag best wel wat hoger zijn. En hoe is de conditie van de banden, profiel, haarscheurtjes?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
29 apr 2010 21:24 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Dweilen
Dat klinkt niet prettig. Onze caravan van 1200 kg max dweilt echt niet achter de auto. Snelheden van boven de 100km zijn geen enkel probleem. We hebben wel een Stabifix en Caravan banden op 4 bar, kogeldruk ook een 70 kg. Bandenspanning achter heb ik op 2.8 bar. Ik vind deze combinatie juist als een blok op de weg liggen. Check idd je bandendruk, heb je fietsen achterop hangen? Johan
|
29 apr 2010 22:15 |
|
|
adev
V.I.P.
Geregistreerd: 24 feb 2007 16:28 Berichten: 122
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: Dweilen
Caravan met een opbouwlengte van 5.10 m (7.10 m. inkl. dissel), totaalgewicht ca. 1400 kg, C banden op 4 atm., kogeldruk ca. 60 kg. en een Alko stabilisator achter onze C5 Break 2.0i 100 tot 110 km/u (was) een goede vertrouwde combinatie is onze ervaring. Helaas om gezondheidsredenen hebben wij de caravan moeten verkopen en zijn we van de C5 Break 2.0 i overgegaan naar een C4 Picasso.
_________________ Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen TomTom Go930 C5 Berline 2002 C5 Break 2005
|
30 apr 2010 08:59 |
|
|
kukel
|
Re: Dweilen
C5 is net voorzien van nieuwe banden, druk 2,8 bar. Caravan vorig jaar voorzien van nieuwe banden. Hangen inderdaad 2 fietsen achterop. Caravan voorzien van stabilisator. Wat zijn Adals?
Groet vanuit een regenachtig Voorburg.
|
30 apr 2010 09:54 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Dweilen
adals zijn lagers van de achterste draagarmen
|
30 apr 2010 09:59 |
|
|
kukel
|
Re: Dweilen
Hartelijk dank voor de info, maaruh.......mijn airco hield er plotsklaps mee op en morgen ga ik op vakantie naar de regio Ommen.
De vraag luid dus: weet iemand een goede garage in of in de omgeving van Ommen om naar mijn airco te kijken en deze mogelijk te repareren.
Groet vanuit nu nog Voorburg.
|
01 mei 2010 20:48 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: Dweilen
Wat betreft de airco, dan zou het maar zo kunnen zijn dat je airco module er mee op is gehouden lees onderstaand draadje maar even door. viewtopic.php?f=6&t=2236&hilit=airco+moduleeen dealer in Ommen is Bouwman http://www.citroendealer.nl/CWH/nl-NL/D ... 17-Bouwmanen er zit er nog 1 in Hardenberg Citram http://www.citroendealer.nl/CWH/nl-NL/D ... 134-CitramHardenberg ligt redelijk dicht bij Ommen
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
01 mei 2010 21:42 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Dweilen
collega van me rijdt meestal met zijn Xantia naar Bouwman vanuit Wierden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
01 mei 2010 21:49 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Dweilen
vwb het onverwachte gedrag van de achterkant: kijk ook nog even naar het LDS niveau. En belangrijker nog: de staat en aanwezigheid (!) vd rubber aanslagnokken tussen het achterste subframe en de wieldraagarmen. Tenslotte komt het voor dat een probleem aan de voorkant zich manifesteert achter, bijv. versleten stabilisator verbindingsstangetjes (voor).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
02 mei 2010 12:59 |
|
|
kukel
|
Re: Dweilen
Deze topic krijgt een vervolg.
Teruggekomen van vakntie met caravan. Terugreis niet harder dan 80 gereden in verband met dweilen. De caravan was anders beladen, het gewicht op de trekhaak gewogen. Niet geholpen, dweilen.
2 weken geleden naar Berlijn afgereisd zonder caravan. Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden. Mooi nop. De auto ging dweilen, niet normaal meer. Ik heb niet harder dan 130 kunnen rijden met twee handen aan het stuur. Ik wijt het aan de nieuwe banden, Michelin Primacy HP. Terug naar garage, monteur gereden, inderdaad auto dweilt. 2 banden van achteren naar voren verplaatst en vice verca, er zou misschien een band niet goed kunnen zijn. Niets geholpen.
Wie o wie heeft er een idee want ik heb sterk het gevoel dat niemand eruit komt.
Kortom: Help
|
25 jun 2010 20:42 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Dweilen
kun je is niet met iemand verwisselen van banden
|
25 jun 2010 20:50 |
|
|
|