Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: @##$ Banden
Daar kun je dus rustig je voorwielen aan de auto laten balanceren.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
09 mei 2009 20:51 |
|
|
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Re: @##$ Banden
Citroenbx schreef: Wimmie schreef: Banden worden meestal niet op de auto gebalanceerd. Dan zou het toch niet uit moeten maken welk gat waar zit? Waarom denk je? Dynamisch balanceren is duur en niemand heeft er de apparatuur voor, maar het werkt wel. Remschijf, lager, cardanas e.d. worden allemaal mee opgenomen in de balancering. Net zoals de drijvende delen van je onderblok laten balanceren, word af fabriek nooit gedaan, maar doe het met een standaard motor en je hebt vermogen meer en een hoop slijtage minder. Maar aangezien dat "niet nodig is" word het niet gedaan... Heeft niet veel met banden te maken maar je snapt het punt wel neem ik aan Ik snap je punt wel, maar dan nog maakt het dan toch niet uit op welk gat je je wiel hangt?
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
09 mei 2009 21:50 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: @##$ Banden
jawel, onbalans van het wiel tov het aandrijfsysteem, wiel draaien tov aandrijfsysteem is verplaatsen van de onbalans
|
09 mei 2009 22:18 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: @##$ Banden
Maar raken we niet wat van het spoor, het ging om cuppende banden, niet om onbalans.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
09 mei 2009 22:29 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: @##$ Banden
Duck schreef: Bandenman zegt iets over groeven zijn ingezaagd , snap er niks van profiel is nog goed rond de 6mm, kent iemand dit? Zaagtandslijtage is idd cuppen -ook wel schulpen in belgië-. Gooi je de gecupte banden naar voren dan wordt het geluid veel beter hoorbaar. Ik ben geen fan van Kruislings wisselen, omdat door het remmen de (voor)banden wat vervormen en je dit niet achterstevoren op de achterwielen wil hebben. De achterwielen (die niet veel remmen) kruislings naar voren gooien kan wel, maar dan hoor je dus in eerste instantie de zaagtand. Het camber van de C5 voor staat overigens in tegenovergestelde richting van achter. Of je de voorbandebn überhaupt naar achteren wilt hebben is afhankelijk van de mate van slijtage (met 6mm heb ik daar geen moeite mee) Je kunt dat dus proberen, voor naar achter , eventueel de gecupte kruislings.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
10 mei 2009 10:01 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|