Auteur |
Bericht |
Turbo
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26 Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Storing veersysteem
Gisteren kreeg ik de melding: Storing veersysteem. Max. snelheid 90 km. /uur. Ook het servicelampje ging branden. De auto staat nu in de laagste stand en dat rijdt dermate oncomfortabel dat je het ook echt wel uit je hoofd laat om harder te rijden. De hydropomp lijkt niet meer te werken, want als ik de knoppen bij de versnellingpook of de knop achter in de koffer gebruik gebeurt er niets meer, terwijl de hydrompomp normaal al in werking gaat als je instapt om de wagenhoogte te corrigeren. Bij herstarten is het servicelampje uit en de melding in de BC weer gewist, maar de auto blijft in de laagste stand staan en reageert niet op de hoogteverstellingsknoppen. Heeft iemand een idee wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn en of deze storing eventueel te resetten is?
|
22 maart 2009 15:43 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Zekering is mijn eerste gedachte. Die pomp heeft ergens een behoorlijk zware zekering. maar doorbranden kan altijd. Misschien staat in het instructieboekje waar je hem vinden kunt.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
22 maart 2009 15:54 |
|
|
Turbo
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26 Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Sorry, vergeten te melden, maar ik had het instructieboekje er al op nageslagen v.w.b. zekering. De enige die ik kon vinden was zekering 10 in kast B, maar aangezien ook de display, radio en cd wisselaar via deze zekering gezekerd zijn, heb ik de conclusie getrokken dat deze het niet kan zijn. Heb ik misschien nog een zekering over het hoofd gezien? In dat geval, welke?
|
22 maart 2009 16:08 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Had je ook lekkage, zo ja, check even je lds olie reservoir of er nog genoeg inzit.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
22 maart 2009 16:18 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Turbo schreef: Sorry, vergeten te melden, maar ik had het instructieboekje er al op nageslagen v.w.b. zekering. De enige die ik kon vinden was zekering 10 in kast B, maar aangezien ook de display, radio en cd wisselaar via deze zekering gezekerd zijn, heb ik de conclusie getrokken dat deze het niet kan zijn. Heb ik misschien nog een zekering over het hoofd gezien? In dat geval, welke? F10 is het niet, Het is F23 in de auto (links naast het stuur), of F3 op de BSI (achter de accu), maar in beide gevallen heb je ook geen ABS meer. Ik dacht dat er ook nog een hele grote (40A?) ergens, moest zitten: Code: Ingrepen aan de MAXI zekeringen, zijn uitsluitend voorbehouden aan CITROËN-dealers
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 maart 2009 12:45 |
|
|
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Goede middag,
Deze zekeringen zitten onder de zekeringkast bij accu.
Groeten Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
23 maart 2009 13:20 |
|
|
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
denk zelf aan de pompunit die vastgelopen is.
Als het een hoogte sensor is krijg je de melding "ernstige storing veersysteem", die heb je niet gehad dus vandaar mijn vermoeden van de pomp.
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
23 maart 2009 20:57 |
|
|
Turbo
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26 Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Bedankt voor alle reacties. De zekeringen waren het niet. Ik heb de auto vandaag naar de garage gebracht. Daar dacht men, net als Oldenhage, het eerst aan de hydropomp. Deze schijnen nog wel eens door te branden als ze langdurig ingeschakeld zijn. Maar in mijn geval rook de pomp niet verbrand. Aan het eind van de middag was hij klaar. Volgens de garage is het systeem m.b.v. een speciaal programma gereset. Ik neem aan de Lexia? Hoe dan ook, alles is weer in orde. Wel kreeg ik het advies mee om vooral niet te rijden in de hoogste stand, ook al zegt de display en het instructieboekje dat je max. 10 km. / uur mag rijden. Na, als op een hobbelpaard, op de aanslagrubbers naar de garage te zijn gereden (50 km.) waardeer je het veercomfort des te meer als alles weer in orde is. Het lijkt wel of ze nog nooit zo fijn geveerd heeft. Hopelijk blijft het bij deze ene storing, want ik heb vreselijk de schurft aan technische storingen. Ik heb me zelfs al stilletjes afgevraagd of de move naar een C5 wel zo'n verstandige was. Oeps, dat heb ik niet gezegd....
|
23 maart 2009 23:02 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Turbo schreef: Na, als op een hobbelpaard, op de aanslagrubbers naar de garage te zijn gereden (50 km.) waardeer je het veercomfort des te meer als alles weer in orde is. Het lijkt wel of ze nog nooit zo fijn geveerd heeft. Hopelijk blijft het bij deze ene storing, want ik heb vreselijk de schurft aan technische storingen. Ik heb me zelfs al stilletjes afgevraagd of de move naar een C5 wel zo'n verstandige was. Oeps, dat heb ik niet gezegd.... Het op laagste stand rijden naar een garage doet de wagen ook geen goed! Maar technische problemen komen meestal voort door slecht onderhoud, dus afhankelijk van de onderhouds interval van je voorganger kun je al op je vingers aanvoelen hoe de staat van een wagen is. niettemin blijft het vervelend als je wagen iets heeft waar je zelf niets aan kunt doen.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
25 maart 2009 09:49 |
|
|
Turbo
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26 Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Met het onderhoud kan weinig mis gegaan zijn. Toen ik de auto kocht heeft zij haar 30.000 km. beurt bij aflevering gehad. De auto was van binnen, van buiten en onder de motorkap in onberispelijke staat. Blijkbaar is er iets misgegaan toen ik stapvoets in de hoogste stand over een hobbelpaadje reed. Misschien een hoogtesensor buiten bereik o.i.d.? Vandaar ook het advies van de garage om niet in de hoogste stand te rijden, ook niet stapvoets. Misschien baal ik nog wel het meeste van het feit dat ik aan deze storing zelf niets verhelpen kon. Ik ben altijd gewend geweest om de technische problemen zelf op te lossen. Of het nou een wasmachine, auto of om het even wat voor technisch apparaat was. Met een portie geduld en logisch nadenken kom je meestal een heel eind. Maar met de tegenwoordige electronica kun je gewoon helemaal niets meer doen, en dat frustreert mij een beetje.
|
26 maart 2009 00:57 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Beetje onzin dat van die hoogste stand, hij zit erop om stapvoets te kunnen rijden, dan moet dat kunnen.
Een hoogtesensor kan altijd kapot gaan, het blijft een simpel ding.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
26 maart 2009 11:58 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Achteraf valt het toch best mee? Er zal toch niet veel meer dan 50~70 Euro in rekening zijn gebracht? Als ik het goed begrepen heb was er geen schade. Alleen de software was van slag. Wellicht klopt er inderdaad iets niet helemaal met (de afstelling van) die hoogtesensoren. Op basis van dit incident hoef je nog geen spijt van je aankoop te hebben Jacco
|
26 maart 2009 12:25 |
|
|
Turbo
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26 Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Storing veersysteem
Wackoh, je hebt gelijk. Uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee. Aangezien de auto net buiten de garantietermijn viel, werd er zelfs helemaal geen rekening gepresenteerd. Goed werk van Enting. Echter, ik heb net 3 maanden geleden mijn oude auto aan de kant gedaan, die nooit storingen vertoonde. Als je dan net een 'nieuwe' auto hebt, die een storing vertoont, hoe onschuldig dat achteraf ook bleek te zijn, dan baal ik daar op dat moment toch behoorlijk van. Vandaar mijn meer emotionele dan rationele reactie.
|
30 maart 2009 22:44 |
|
|
|