Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Prob stuurhuis en anderen 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Zo kan ik ook de uurlonen in België laag houden, of je nu 1x een half uur betaald 80 euro/uur of 1,5 uur aan 30 euro een uur....

Da's wel weer een voordeel als je bij je garage mee de werkplaats in mag lopen en meekijken. Kunnen ze niet 1,5 uur rekenen voor 15 min kijken...

_________________
Johan


08 jan 2009 16:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Dat is natuurlijk klinkklare onzin...
:lol: :lol:

bij mijn auto sta ik altijd erbij als eraan gewerkt wordt....
en toch is het uurloon maar 30 euro... ;)


08 jan 2009 18:25
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Awel, da' na is gewoon goe se! Just wa ik na nodig hem!

Alle merci zenne Klaverbladje. Is hiel duidelijk voor iedereen zo!


08 jan 2009 20:51
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Ze gaan dus niet alleen het niveau nakijken he!

Er wordt gekeken of hij nu gewoon zweet of er effectief lekken zijn ergens.

En als werkende mens kan ik hem enkel 's morgens afzetten en 's avonds terug gaan halen... en luisteren wat de bevindingen zijn. (en hopelijk alleen maar goed nieuws ;) )

Vertrouwen is natuurlijk iets mooi en je moet bij 1 garage starten.
Hij heeft ons tot nu toe al veel mondelinge raad gegeven bij vragen alom. Is toch ook belangrijk. :!:

Maandagavond, zelfde tijdstip krijg je hun oordeel te lezen.

Tot dan :lol:


08 jan 2009 20:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
biebie schreef:
Grappig, die reactie. Dat ding moet opbrengen zeker?

Zij dat het 1 kwartier zou duren om de wagen te laten zakken enz. Dan aan de computer hangen en nakijken.

Ik zij dat het dan rap zou gaan, zo te horen.

Holala, maar zo snel zou het niet gaan was het antwoord. Dat ie al bij al wel 1 1/2u nodig zou hebben, he om het na te kijken incl de leidingen.

Lijkt mij toch lang, maar zal wel zeker?
Is dit dan gewoon een exactere manier om het na te kijken? zetten ze de leidingen dan extra onder druk om lekken op te sporen?

Moet het niveau van de vloeistof, op laagste stand van de auto, eigenlijk zichtbaar zijn in dat filtertje zelf? En wat is het maximum niveau? Effe wachten als ie op zijn laagst staat?



Als je het mij vraagt wordt je in je nek geslagen door iemand die niet helmaal weet hoe het in zijn werk gaat!
Als je de citroen vraagbaak erbij neemt zie je dat je geen computer nodig hebt en dat je aftappen als volgt doet!
Wagen in de laagste stand en dan gewoon de slang onder aan het LDS reservoir losmaken.
Ik zou niet te snel ja zeggen tegen deze meneer, en eventueel ook nog diagnose door een andere garage laten doen!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


08 jan 2009 21:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
bedankt, en vandaar dat ik met jullie converseer.
Je kan beter goed geïnformeerd naar je garagist gaan om te zien of hij wel degelijk weet waarover hij het heeft en je niet zomaar onnodige kosten laat doen.

Ik ga hem dit zeker voorleggen en eens horen wat hij daarop te zeggen heeft. Weet ie ook meteen dat we het goed opvolgen. :!:

Misschien is het wel degelijk een uitgebreide test om lekken op te sporen, misschien... ?


08 jan 2009 23:00
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Lek opsporen of lek constateren ? Een lek constateren kan goedkoper nl. gewoon exact tot max bij laten vullen en naa verloop van tijd nog eens kijken...

Als er dan idd. een behoorlijke hoeveelheid LDS mist, kun je het lek op gaan sporen...

_________________
Johan


08 jan 2009 23:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
jpiek schreef:
Lek opsporen of lek constateren ? Een lek constateren kan goedkoper nl. gewoon exact tot max bij laten vullen en naa verloop van tijd nog eens kijken...

Als er dan idd. een behoorlijke hoeveelheid LDS mist, kun je het lek op gaan sporen...


Of een groot stuk karton onder de wagen leggen, het moet ergens heen als je een lekkage hebt!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


11 jan 2009 21:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Hallo,

Hierbij de resultaten van het onderzoek van de C5 bij mijn nieuwe garagist.

Ze hebben eerst en vooral de leidingen nagekeken op sporen van zweet en/of lekken.
Blijkt dat er toch iets lekachtig zou zijn thv leiding naar het stuur. Niets dramatisch maar het moet zeker opgevolgd worden en dat zullen ze dan ook doen elke keer als ik op bezoek kom. :D Maar dan hopelijk toch niet te veel. :roll: Voor hetzelfde rijd ik er nog 100.000km mee zegt ie.

Vroeg nu hoe het zat ivm lezen niveau van LDS op het oog. GAAT NIET. Het moet via de Lexia gebeuren. Enkel dan kun je exact weten of er voldoende in zit. Computer opent namelijk kleppen in de leidingen en bollen die anders dicht zouden blijven en dat scheelt van 1/2 tot 1 liter! Als je dan bijvult kan dat dus overdaad als gevolg hebben... . U bent gewaarschuwd.

Kostprijs hebben ze al wel meegegeven: 249eur voor de set leidingen en 2 werkuren.
Klopt met wat hier op het forum staat! Dus dat is al goed.

Stuurhuis en kolom is in orde. Zit nog klein beetje speling op maar dat moet ook. Is zelfs de bedoeling want zo ontworpen. Er is zelfs een regeling die dat automatisch compenseert maar ben de naam effe kwijt. :roll:

De stootblokken zijn ook bij mij weg maar ga ze niet laten plaatsen. In mijn gemeente zijn ze dol op drempels :D en hij zou ze zelf ook niet plaatsen. Kans is groot dat ik er regelmatig te snel tegen ga zitten waardoor je geluid en te snelle demping ga hebben = minder comfort. Heeft zelfs klanten gehad die vroeg ze eraf te halen.

Klonk die ik vooraan hoor bij zo'n drempel is trouwens volledig normaal. Komt door de veerbollen en niet de mechanische ophanging. Trager rijden is de oplossing. :roll:

Lexia gaf 0 foutmeldingen! Hip hip hoera :!: :!:

Distributieriem en spanrol kunnen het nog gerust tot 160.000km wachten dus ook die kosten kunnen we nog eventjes uitstellen. Kosten vallen trouwens goed mee in deze garage. Heb 4 offertes gekregen en als je appels met appels vergelijkt heb je tot 320euro verschil!! WABLIEF?? JAWEL!! :o :o
Kost zou komen op 450eur incl waterpomp, spanrol en distributieriem. Daar doe je het zelf niet voor. :lol:

Dus ikke héééél blij, dat begrijp je wel. :smt193 :smt193
Nu kan ik met een gerust gevoel van mijn leuke en comfortabele C5 extra veel genieten. :citrofiel :citrofiel

En leukste meevaller was dat dit alles, incl testrit, mij uiteindelijk slechts 1 werkuur heeft gekost ipv de 2 vooropgestelde! En daarbovenop nog 20 min een rustige en deskundige uitleg op al mijn overige vragen.

Dus nu ben ik helemaal overtuigd en heb ik mijn nieuwe garage gevonden!! Garage Van Vlemen te Borsbeek voor wie het weten wilt. :smt038


14 jan 2009 23:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
biebie schreef:
Klonk die ik vooraan hoor bij zo'n drempel is trouwens volledig normaal. Komt door de veerbollen en niet de mechanische ophanging. Trager rijden is de oplossing. :roll:


deed mijn vorige c5 ook als ik te hard over de drempels ging...
;)


14 jan 2009 23:07
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Zelfs m'n Xantia's deden dat al... Inherend aan het type ophanging aan de voorzijde...

_________________
Johan


14 jan 2009 23:33
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Gefeliciteerd! Geeft toch prettig gevoel als je weet dat als je wat hebt, er vakkundig naar gekeken wordt en voor het geld dat het moet kosten :)


16 jan 2009 10:34
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
biebie schreef:
Hallo,

Hierbij de resultaten van het onderzoek van de C5 bij mijn nieuwe garagist.


De stootblokken zijn ook bij mij weg maar ga ze niet laten plaatsen. In mijn gemeente zijn ze dol op drempels :D en hij zou ze zelf ook niet plaatsen. Kans is groot dat ik er regelmatig te snel tegen ga zitten waardoor je geluid en te snelle demping ga hebben = minder comfort. Heeft zelfs klanten gehad die vroeg ze eraf te halen.


Heel raar
hier ook veel drempels en de aanslagnokken van mij zitten er nog steeds in (met beetje montagekit) en verschil is goed te merken = meer comfort

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


16 jan 2009 13:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
Tja, zelf heb ik het nog nooit gehad dat ik langs achter een slag heb gehad door het gemis van de stootblokken. We wachten rustig af.

Inderdaad een geruststelling dat alles best meevalt. Was zeker zijn geld waard.

De tijd zal de rest wel uitwijzen.


16 jan 2009 22:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Prob stuurhuis en anderen
biebie schreef:
Hallo,

Vroeg nu hoe het zat ivm lezen niveau van LDS op het oog. GAAT NIET. Het moet via de Lexia gebeuren. Enkel dan kun je exact weten of er voldoende in zit. Computer opent namelijk kleppen in de leidingen en bollen die anders dicht zouden blijven en dat scheelt van 1/2 tot 1 liter! Als je dan bijvult kan dat dus overdaad als gevolg hebben... . U bent gewaarschuwd.

:smt038


Wel vreemd dat citroen het zelf voorschrijft om het te doen door de wagen in de laagste stand te zetten en het dan te controleren :? !!!!

Hoop dat je verder veel plezier gaat beleven aan je c5 :smt023

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


17 jan 2009 17:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.