Re: Prob stuurhuis en anderen
Hallo,
Hierbij de resultaten van het onderzoek van de C5 bij mijn nieuwe garagist.
Ze hebben eerst en vooral de leidingen nagekeken op sporen van zweet en/of lekken.
Blijkt dat er toch iets lekachtig zou zijn thv leiding naar het stuur. Niets dramatisch maar het moet zeker opgevolgd worden en dat zullen ze dan ook doen elke keer als ik op bezoek kom.
Maar dan hopelijk toch niet te veel.
Voor hetzelfde rijd ik er nog 100.000km mee zegt ie.
Vroeg nu hoe het zat ivm lezen niveau van LDS op het oog. GAAT NIET. Het moet via de Lexia gebeuren. Enkel dan kun je exact weten of er voldoende in zit. Computer opent namelijk kleppen in de leidingen en bollen die anders dicht zouden blijven en dat scheelt van 1/2 tot 1 liter! Als je dan bijvult kan dat dus overdaad als gevolg hebben... . U bent gewaarschuwd.
Kostprijs hebben ze al wel meegegeven: 249eur voor de set leidingen en 2 werkuren.
Klopt met wat hier op het forum staat! Dus dat is al goed.
Stuurhuis en kolom is in orde. Zit nog klein beetje speling op maar dat moet ook. Is zelfs de bedoeling want zo ontworpen. Er is zelfs een regeling die dat automatisch compenseert maar ben de naam effe kwijt.
De stootblokken zijn ook bij mij weg maar ga ze niet laten plaatsen. In mijn gemeente zijn ze dol op drempels
en hij zou ze zelf ook niet plaatsen. Kans is groot dat ik er regelmatig te snel tegen ga zitten waardoor je geluid en te snelle demping ga hebben = minder comfort. Heeft zelfs klanten gehad die vroeg ze eraf te halen.
Klonk die ik vooraan hoor bij zo'n drempel is trouwens volledig normaal. Komt door de veerbollen en niet de mechanische ophanging. Trager rijden is de oplossing.
Lexia gaf 0 foutmeldingen! Hip hip hoera
Distributieriem en spanrol kunnen het nog gerust tot 160.000km wachten dus ook die kosten kunnen we nog eventjes uitstellen. Kosten vallen trouwens goed mee in deze garage. Heb 4 offertes gekregen en als je appels met appels vergelijkt heb je tot 320euro verschil!! WABLIEF?? JAWEL!!
Kost zou komen op 450eur incl waterpomp, spanrol en distributieriem. Daar doe je het zelf niet voor.
Dus ikke héééél blij, dat begrijp je wel.
Nu kan ik met een gerust gevoel van mijn leuke en comfortabele C5 extra veel genieten.
En leukste meevaller was dat dit alles, incl testrit, mij uiteindelijk slechts 1 werkuur heeft gekost ipv de 2 vooropgestelde! En daarbovenop nog 20 min een rustige en deskundige uitleg op al mijn overige vragen.
Dus nu ben ik helemaal overtuigd en heb ik mijn nieuwe garage gevonden!! Garage Van Vlemen te Borsbeek voor wie het weten wilt.