Fluitende dame van stationair tot 2000
Auteur |
Bericht |
MauriceZorge
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 feb 2008 00:43 Berichten: 33
Auto: Break 2.0 LPG G3 excl. en Break Service 2.0 HDI excl.
Opties: Beide VDO PC 5400 en Parrot 3200. Omgekeerde badkuip bij de Service en Panoramadak bij de Break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.000
Kleur: Gris Fullminator
Naar boven
|
Fluitende dame van stationair tot 2000
Hoi, In onze C5 br excl. 2.0 aut. met lpg G3 hebben we een lichte fluittoon tussen stationair en de 2000 toeren. Boven de 2000 toeren verdwijnt de toon en als na schakelen het toerental weer onder de 2000 komt is de toon erweer. Het zit dus bij alle versnellingen. Er is geen verschil in hoogte van de toon als deze van stationair optrekt naar de 2000. Heeft overigens niets met het sturen te maken, omdat ik hier ook een draadje over heb gevonden. In de andere C5 br. excl. 2.0 hdi aut. heb ik hier geen last van. Enig idee of soort gelijke ervaring. Heb de auto sinds maart en blijft lichtelijk irritant. Groet, Maurice
_________________ C5 Break LPG G3 2.0 16V Exclusive Automaat Gris Fullminator 05/04 150.000 km C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km = Gehad: ZX uit '93
|
03 nov 2008 01:11 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33390 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
De poulie v/d multiriem ? Deze wil nog wel eens 'herrie' maken ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
03 nov 2008 10:03 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Dag Maurice,
Ook mijn 2.0 Break (11/03) maakt dit fluitende geluid, net zoals jij beschrijft. Ik heb de indruk dat het links in de motorruimte zit (bij het stuur?), maar nog niet precies kunnen localiseren. Ik blijf zoeken, als ik wat meer weet meld ik het (hou me aanbevolen als jij -of iemand anders- iets vindt).
Groet,
Pieter
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
03 nov 2008 19:38 |
|
|
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
misschien de stuurbekrachtigingspomp
|
03 nov 2008 19:44 |
|
|
MauriceZorge
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 feb 2008 00:43 Berichten: 33
Auto: Break 2.0 LPG G3 excl. en Break Service 2.0 HDI excl.
Opties: Beide VDO PC 5400 en Parrot 3200. Omgekeerde badkuip bij de Service en Panoramadak bij de Break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.000
Kleur: Gris Fullminator
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Ik ben bij Polman in Elst geweest en hier werd gezegt dat 9 op de 10 C5 dit zelfde euveltje hebben. Lijkt me sterk. Wie herkend dit? Kon me ook niet precies vertellen wat het nou was. Hij zij iets met de circulatie, maar van wat. Lucht, water, etc. Moet wellicht nog eens doorvragen. Werd eigenlijk wat afgedaan met "daar moet je maar mee leven". Wellicht dat de kosten niet opwegen tegen het onderzoek c.q. reparatie/vervanging etc. Groet, maurice
_________________ C5 Break LPG G3 2.0 16V Exclusive Automaat Gris Fullminator 05/04 150.000 km C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km = Gehad: ZX uit '93
|
05 nov 2008 20:44 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Ik heb hetzelfde: Uit het linksvooronder komt een fluittoon. De ene keer wat luider dan de andere keer. Meestal niet hoorbaar en eigenlijk nooit storend. Bij mij heeft het zeker met de stuurbekrachting te maken want het geluid reageert direct op een minieme stuurbeweging. Ik kan me zo voorstellen dat dit geluid ontstaat als de stuurbekrachtingsolie door een nauwe opening moet stromen die niet goed is ontworpen (kleppen? pomp? ventiel?) Of misschien wel scherpe randen in het leidingsysteem (net zoals bramen in de waterleiding een fluitend geluid kunnen veroorzaken.
|
05 nov 2008 21:19 |
|
|
MauriceZorge
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 feb 2008 00:43 Berichten: 33
Auto: Break 2.0 LPG G3 excl. en Break Service 2.0 HDI excl.
Opties: Beide VDO PC 5400 en Parrot 3200. Omgekeerde badkuip bij de Service en Panoramadak bij de Break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.000
Kleur: Gris Fullminator
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Bij mij gaat de hoogte va het geluid niet hoger of lager. Het zit 'm zover ik heb ondervonden ook niet in het sturen. Met sturen verandert er niets. Alleen als ik over de 2000 toeren kom verdwijnt het en als ik er weer onderkom door schakelen (aut) komt het weer terug.
_________________ C5 Break LPG G3 2.0 16V Exclusive Automaat Gris Fullminator 05/04 150.000 km C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km = Gehad: ZX uit '93
|
05 nov 2008 22:11 |
|
|
c5hdiaut
V.I.P.
Geregistreerd: 26 dec 2006 19:51 Berichten: 55 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Hier hetzelfde probleem, tijdens stationair draaien hoor ik het "betreffende" fluiten en komt overduidelijk van de stuurbekrachtiging. Als je stil staat en (minimaal) het aan stuur draait, veranderd of verdwijnt het geluid, dus stuurservo! Geen idee hoe je de "kwaal" kunt oplossen, ik hoor het alleen tijdens stationair draaien, dus is het voor mij nog acceptabel. Dit lijkt me een vraag voor onze huisdealer Johan Oldenhage, aangezien het toch vrij vaak voor schijnt te komen. Op zich kan het geen kwaad denk ik, maar als je veel "stilstaat" (lees "stationair") of een "miereneuker" bent zoals ik, komt er een moment dat de "laatste" druppel komt en je van het "gefluit" af wilt. Ik denk overigens dat het "kostenplaatje" voor een eventuele oplossing aanzienlijk is! Ben benieuwd naar (eventuele) reacties M.vr.gr. Ulfred
_________________ Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
|
06 nov 2008 23:06 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
MauriceZorge schreef: Bij mij gaat de hoogte va het geluid niet hoger of lager. Het zit 'm zover ik heb ondervonden ook niet in het sturen. Met sturen verandert er niets. Alleen als ik over de 2000 toeren kom verdwijnt het en als ik er weer onderkom door schakelen (aut) komt het weer terug. Bij mij precies hetzelfde Maurice, als ik het stuur draai verandert er niets in het geluid (dus denk ik: niet in de stuurpomp). Iemand dacht aan de hogedrukpomp (aslagertje), maar ik dacht dat die pomp rechtsvoor in de auto zit en et geluid komt van links (voor zover ik dat kan plaatsen). Omdat het nog niet echt irriteert zoek ik ook niet al te fanatiek (kosten blijven zo ook weg)
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
07 nov 2008 10:51 |
|
|
MauriceZorge
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 feb 2008 00:43 Berichten: 33
Auto: Break 2.0 LPG G3 excl. en Break Service 2.0 HDI excl.
Opties: Beide VDO PC 5400 en Parrot 3200. Omgekeerde badkuip bij de Service en Panoramadak bij de Break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.000
Kleur: Gris Fullminator
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Ik ga nog maar eens op onderzoek. Hou jullie op de hoogte mocht ik meer te weten komen. Als iemand nog iets weet of ergens achter komt hoor ik dat graag. Alvast bedankt. Groetjes, Maurice.
_________________ C5 Break LPG G3 2.0 16V Exclusive Automaat Gris Fullminator 05/04 150.000 km C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km = Gehad: ZX uit '93
|
07 nov 2008 16:46 |
|
|
Overakker
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 jun 2008 18:53 Berichten: 11
Auto: C5 break Difference
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 80000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
Re: Fluitende dame van stationair tot 2000
Ken ik, komt van de servo. Alle C5's- in ieder geval fase 1- doen dit in meer of mindere mate. Is niet op te lossen. Heeft mijn garagist geprobeerd: leidingen vervangen, pomp vervangen, servo vervangen, maar geluid bleef.Om die reden heb ik de wagen ingeruild en heb ik uiteindelijk een C5, fase 1 gevonden die weinig herrie maakte en die heb ik toen maar gekocht. ( Maar die heeft weer een ander probleem). Je hebt pech als je een goed gehoor hebt. Sterkte ermee.
|
25 nov 2008 10:21 |
|
|
|