Auteur |
Bericht |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Welke bandenspanning?
Hier een handige site....
klik
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
23 aug 2006 00:22 |
|
 |
pvanessen
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2006 07:30 Berichten: 157 Woonplaats: Ochten
Auto: C5 2.0HDi break Ligne Prestige
Opties: JBL HIFI Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Eau Limpide
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Welke bandenspanning?
Hammie schreef: Hier een handige site.... klik
Erg handig, maar alleen Vredestein. Ik denk toch dat de meeste C5's op Michelins staan.....
_________________ Peter van Essen C5 2.0 HDi Break, Vert Eau Limpide  DS 21 IE Pallas, Bleu Platine
|
23 aug 2006 07:49 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
_________________ Pieter van Lenten
|
23 aug 2006 09:02 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Mijn bandjes zijn opgeblazen tot ca. 2,5barretjes.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 aug 2006 10:20 |
|
 |
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Standaardspanning of tikje hoger?
Harm van Beek schreef: Mijn bandjes zijn opgeblazen tot ca. 2,5barretjes.
Is niet de vraag: standaardspanning (binnenkant deur) of iets, en zo ja, hoeveel hoger? En onder welke omstandigheden?
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
23 aug 2006 10:48 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Altijd onder normale omstandigheden naar 2,5bar itt de 2,3bar die "voorgeschreven" wordt.
Ook met de vakantie (3 personen, bagage, fiets) zelfde spanning aangehouden zonder noemenswaardige problemen.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 aug 2006 10:56 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Altijd onder normale omstandigheden naar 2,5bar itt de 2,3bar die "voorgeschreven" wordt. Ook met de vakantie (3 personen, bagage, fiets) zelfde spanning aangehouden zonder noemenswaardige problemen.
Niet juiste bandespanning, mits niet extreem, geeft ook geen noemens waardige problemen bij normaal gebruikt. Maar het heeft wel invloed op het volgende:
Vebruik -> lager naar mate de spanning hoger is
uitwijk manuevre -> slecht tot gevaarlijk wanneer spanning te laag is, beter waneer hij te hoog is.
slijtage van de band -> randen van de banden meer versleten dan in het midden, spanning te laag en anders om dan te hoog, dit is ook weer afhankelijk van de belasting
Bij extreme veschillen loop de band kapot
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
23 aug 2006 12:39 |
|
 |
|