Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 lekkage olie ? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht lekkage olie ?
maandag mijn nieuwe C5 uit 2001 opgehaald 120.000km op de teller. Vandaag nog mee gereden, een uur stilgestaan en kijk onder de auto, zie ik een aardige olievlek(je) ik heb er net karton onder gelegd. Een half uur later zaten er wat druppels op die op schone olie lijken,het zit zeg maar 30cm van rechts aan de voorkant ter hoogte van de wielen. Oliepeil lijkt in orde maar is natuurlijk nog aardig warm.
Onder de motorkap is niet veel te zien. :smt198

Wie kan mij hier meer over vertellen?


22 sep 2008 20:28
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Motor olie heb ik ook moet nu regelmatig wat bijvullen, moet nog een afspraak maken bij J/O, waar het precies lekt weet ik nog niet. :smt017

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


22 sep 2008 20:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
erwinbx, olie kan op veel plekken weg komen. Meerdere druppels in een half uur is VEEL. Dat zie je nu niet aan je oliepeil, maar volgende week wel.
Kan een kleinigheidje zijn, geen directe paniek.
Waar gekocht? Dealer, handelaar, particulier ? Bij alles anders dan particulier terug naar de verkoper. Garantie ?

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


22 sep 2008 20:44
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54
Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Suggestie: controleer eens of de bevestiging van de klem op de slang van de stuurbekrachtiging goed vast zit. De originele klem op de slang wil wel eens los gaan zitten. Als je voor de geopende motorkap staat, zie je de stuurbekrachtigingspomp aan de linkerkant van de motor.


22 sep 2008 20:49
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Ronald schreef:
erwinbx, olie kan op veel plekken weg komen. Meerdere druppels in een half uur is VEEL. Dat zie je nu niet aan je oliepeil, maar volgende week wel.
Kan een kleinigheidje zijn, geen directe paniek.
Waar gekocht? Dealer, handelaar, particulier ? Bij alles anders dan particulier terug naar de verkoper. Garantie ?

Gr. Ronald


Heb hem gekocht bij Schotpoort de volvo dealer in Eerbeek/Apeldoorn, het was daar een auto die ingeruild was. Omdat het voor hun al een inruilauto was wilde hij geen garantie geven.Maar gezien hij een bovag garage is en de auto meer dan 5000 euro gekost heeft moet hij garantie geven. Ik rij morgen even naar mijn eigen garage in veenendaal om hem na te laten kijken is het iets kleins laat ik het zelf wel oplossen, is het iets groot moet de verkopende garage hier wel vanaf geweten hebben gezien ze geen garantie wilde geven. Dit krijgen ze dan ook wel van mij of de bovag te horen.
Ik hou jullie op de hoogte .


22 sep 2008 21:13
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Lijkt me een goed idee om er even een andere partij dan de verkopende naar te laten kijken.
Voor wat garantie betreft, altijd lastig. Als zij hem hebben verkocht zonder garantie en er staat in de koopovereenkomst zoiets als ´gekocht als gezien en gereden´ dan zal het niet makkelijk zijn.
Eigenlojk zijn er twee min of meer veilige opties: kopen met een Bovag garantie (of meer) of kopen zonder garantie maar dan wel EERST een dekra/anwb keuring laten doen.
Maar misschien is het gewoon wat kleins.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


22 sep 2008 21:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Ronald schreef:
Als zij hem hebben verkocht zonder garantie en er staat in de koopovereenkomst zoiets als ´gekocht als gezien en gereden´ dan zal het niet makkelijk zijn.
Eigenlojk zijn er twee min of meer veilige opties: kopen met een Bovag garantie (of meer) of kopen zonder garantie maar dan wel EERST een dekra/anwb keuring laten doen.


Dat is niet waar: een bovaggarage moet garantie verlenen vanaf een bepaalde prijs.


Daarom zie je ook vaak dat ze auto's die ze niet helemaal vertrouwen en die boven die prijs waard zijn afstoten naar de handel.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


22 sep 2008 21:39
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00
Berichten: 96
Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Aan de voorkant ± 30cm van het rechter voorwiel ongeveer ter hoogte van het deurschanier??? Dan is het de beruchte leidingenbundel van vering/stuur circuit. Wat je op de grond ziet liggen is LDS dus geen motor olie. Snel terug naar je verkopende garage want dit is een heel dure grap. Er zijn hier draadjes van hoe dit zelf te vervangen ( Zie: Vervanging stuurbekrachtigingsleiding + r/v leidingenbundel) maar dat is bij jouw niet van toepassing omdat je (hopenlijk) garantie hebt maar je kunt daar wel zien waar het over gaat. Dit is een vaker voorkomend probleem bij de C5. Ik heb het ook gehad.(helaas geen garantie)

Ton


22 sep 2008 21:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
pfffffff :smt089 :smt017 :shock: :o nou afwachten maar bedankt jongens


22 sep 2008 22:23
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Niet te hard schrikken hoor. Garantie is maar een schermwoord. Je hebt gelukkig nog het (nieuw) Burgerlijk Wetboek achter de hand, waarin is bepaald dat je als koper recht hebt op deugdelijke waar. Garantie is daarin niet leidend. In dit geval lijkt me dat jij dit mankement redelijkerwijs niet hebt kunnen voorzien en ook al niet hebt hoeven verwachten. De koop zou om die reden ontbonden kunnen worden. Maar zo ver hoeft het misschien niet te komen, die Schotpoort of zo heeft het misschien ook niet geweten en zou te goeder trouw geweest kunnen zijn. Hoe dan ook, die Vulvo (of hoe heet zo'n ding) dealer is een redelijk voorstel af te dwingen..........


22 sep 2008 23:27
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Weet je zeker dat het LDS is en niet onschuldig water van de airco afvoer :) ?

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


23 sep 2008 09:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Eerst maar even zien wat die andere garage zegt!


23 sep 2008 09:24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Ik heb zo een afspraak gemaakt bij de citroendealer :citrofiel in Amersfoort lijkt me beter, die gaat er even naar kijken. WORD VERVOLGT


23 sep 2008 09:52
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Spannend!
Hoop dat het niet te veel rare dingen zijn!!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


23 sep 2008 10:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekkage olie ?
Net bij de citroendealer in Amersfoort geweest. De auto is grondig nagekeken en alles is even schoongemaakt, er kon niks gevonden worden, volgens de monteur misschien (oud zeer).
Het enigste wat ik kan doen is het hydraulische gedeelte de komende week even in de gaten houden als er niks mee gebeurd probleem opgelost.

Op de vraag conform de bovag garantie was het antwoord, een auto in deze prijsklasse moet altijd garantie op verleent worden of dat dit nu wel of niet vermeld is en vooral gezien het geval van achtergehouden gebreken.

Het controleren en schoonmaken zonder afspraak was gratis (goede service citroen garage).

Wat ik vandaag wel ga doen is de verkopende volvo dealer in Eerbeek een mail sturen met daarin aangegeven welke klacht ik heb als dan later blijkt dat er toch iets aan de hand is heb ik dit schriftelijk bevestigt.

Bedankt voor de hulp en tips


23 sep 2008 12:15
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.