Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Een raar geluid linksvoorin 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een raar geluid linksvoorin
@ Nodri :

zie dit draadje

viewtopic.php?f=48&t=1801

lukt dit niet dan even een PBtje naar Menno, de beheerder van de site.
En voor een peus 406, die heb ik niet, misschien op een peus forum.

Groeten Marcel.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


15 jul 2008 19:16
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een raar geluid linksvoorin
Steven schreef:
Hoi Marcel,

Ja dat draaien terwijl je stilstaat is inderdaad niet goed. Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Lukt alleen niet als de auto krap ingeparkeerd staat. En met die extra brede sloffen onder mijn auto wordt dit probleem alleen maar iets groter.En ja, ik weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar voor stuurgewoontes had.

En jazeker laat ik jullie de uiteindelijke diagnose en de oplossing nog wel weten (maar ik weet bijna wel zeker dat je gelijk hebt ;) ). Dit zal echter mogelijk nog wel een paar weekjes kunnen duren.

Nogmaals bedankt in ieder geval.

Groetjes,

Steven


Probleem opgelost?


27 jul 2008 20:54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een raar geluid linksvoorin
Hoi,

Nee nog niet opgelost. Ik ben nog even wat meer "klachtjes" aan het opsparen voordat ik de auto laat repareren. Jullie krijgen vanzelf wel een post als het zover is.

Ik ben er overigens inmiddels wel achter dat het ook zeer goed iets zou kunnen zijn dat gewoon trilt bij het rijden. Dat zouden verschillende onderdelen kunnen zijn. Let wel, degene waar ik hem gekocht hebt, beweert bij hoog en bij laag dat hij geen enkele speling op de fuseekogels heeft ontdekt bij de afleverbeurt.

Een ander geluid dat ik ook hoor als ik de (stilstaande) auto een beetje naar voor en achter duw is de uitlaat die in de rubbers een beetje heen en weer wringt. Dat lijkt mij verder niets ernstigs overigens.

Groetjes,

Steven


10 aug 2008 21:48
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een raar geluid linksvoorin
Effe een kleine update hier.

Mijn auto is dus pas naar de garage geweest voor reparatie onder garantie.

Beide fusee kogels zijn vervangen (op 1 bleek een beetje speling te zitten) en bovendien is er een plaatje (ergens in de buurt van de stabilisator stang?) vastgezet.

Maar...

Het probleem is niet opgelost..... :( :( .

Het probleem zal vast niets ernstigs zijn, maar irri vind ik het wel.
Het geluid is bovendien erg zacht. Zodra je de radio aan hebt, of zodra iemand praat hoor je het nauwelijks/niet meer.

Maar...op de C5 meeting zal ik wel eens een second opinion vragen aan jullie. Hopelijk komen we eruit, waar dit raadselachtige geluid vandaan komt. Het enige dat ik nu zeker weet is dat het uit mijn eigen auto komt.

Groetjes,

Steven


10 sep 2008 09:09
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.