Spuitbus i.p.v. reservewiel
Auteur |
Bericht |
Nodri
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ik heb voor de korte ritten gewoon de spuitbus mee. Als we op vakantie gaan dan nemen we wel het reservewiel mee. Man van bandenboer gevraagd en die zei " spuitbus erin en direct doorrijden naar een bandenboer" daarna band eraf, schoonmaken en prop erin. Niet dat spul een week laten zitten en dan eraf. Dus gewoon een busje in de auto en voor de lange ritten het reservewiel mee.
|
05 mei 2008 22:54 |
|
|
japiejo
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 jan 2007 16:06 Berichten: 42 Woonplaats: Kampen
Auto: C5 tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Org.NAV. Half leder elektrische stoelen Afneembare trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 136000
Kleur: Donker grijs
Naar boven
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
heee die Alfons hier een mede-NOC-er.
ik heb een spuitbus, geen idee waar mijn reservewiel is
gr hans
|
28 jun 2008 00:01 |
|
|
CitroHarry
V.I.P.
Geregistreerd: 10 sep 2008 19:34 Berichten: 26
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Citaat: Ik heb voor de korte ritten gewoon de spuitbus mee. Als we op vakantie gaan dan nemen we wel het reservewiel mee. Man van bandenboer gevraagd en die zei " spuitbus erin en direct doorrijden naar een bandenboer" daarna band eraf, schoonmaken en prop erin. Niet dat spul een week laten zitten en dan eraf. Dus gewoon een busje in de auto en voor de lange ritten het reservewiel mee. Ik doe het precies andersom, normaal de reserveband mee en op vakantie laat ik de band thuis, de koffer is dan door de bagage vol. Heb routemobiel europaservice voor de eventuele noodgevallen. Gelukkig nog niet nodig gehad.
_________________ The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
|
21 sep 2008 11:25 |
|
|
Schiebber
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ik heb in mn vorige auto een audi A6, WheelSeal in de banden laten spuiten. Dat is een preventief reparatiemiddel zodat je voorwerpen tot 6 mm doorsnee in de band kan rijden, zonder lek te gaan. Gaat de levensduur van de band mee en koste toen ik het liet vullen € 25,- per band. Zodra ik mijn C5 heb gaat het daar ook weer in. Super spul. Kijk maar eens voor de gein op http://www.nooitmeereenlekkeband.nl
|
05 jan 2009 16:17 |
|
|
Turbo
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26 Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Bij aflevering van mijn C5 zijn er nieuwe Michelins gemonteerd. Na 400 km. melding 'bandenspanning RV te laag'. In eerste reactie ging ik er vanuit dat dit de eerste elektronische storing was. Banden waren immers gloednieuw. Bij nadere inspectie vond ik toch een schroef in de band. (gelukkig, geen el. storing....). Moraal van dit verhaal, een lekke band overkomt je overal, zowel bij nieuw als oud en korte zowel als lange rit.
Groeten // Jan
|
05 jan 2009 20:26 |
|
|
Schiebber
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ik heb dus ook een stevige schroef in mn band gereden, die ik een eer zag zitten, want bandenspanning was goed gebleven. Toen heb ik hem eruitgetrokken, volgens de instructie een klein stukje gereden en is tot op heden nog steeds dicht. Echt super Toch iets om over na te denken zou ik maar zeggen!!!
|
05 jan 2009 21:21 |
|
|
blizz
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Schiebber schreef: Ik heb in mn vorige auto een audi A6, WheelSeal in de banden laten spuiten. Dat is een preventief reparatiemiddel zodat je voorwerpen tot 6 mm doorsnee in de band kan rijden, zonder lek te gaan. Gaat de levensduur van de band mee en koste toen ik het liet vullen € 25,- per band. Zodra ik mijn C5 heb gaat het daar ook weer in. Super spul. Kijk maar eens voor de gein op http://www.nooitmeereenlekkeband.nlwow ziet er wel super uit misschien een club korting? als we met 2000 leden gaan krijgen we het vast wel voor 2.50 euro per band
|
05 jan 2009 23:09 |
|
|
Zolder
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Heel mooi. Maar met druksensoren, blijven die werken? Denkt van niet. Gr.Zolder
|
06 jan 2009 01:04 |
|
|
Schiebber
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Heb ik nagevraagd, die blijven gewoon werken. Diverse Renaults met druksensoren gevuld, geen probleem!!! Tyron druk controle systeem, geen probleem!!! Ik ken de eigenaar van WheelSeal goed, dus als er ( veel ) meer mensen enthousiast zijn over dit produkt, dan kan ik wel iets proberen te regelen!!!
|
06 jan 2009 14:53 |
|
|
blizz
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Schiebber schreef: Ik ken de eigenaar van WheelSeal goed, dus als er ( veel ) meer mensen enthousiast zijn over dit produkt, dan kan ik wel iets proberen te regelen!!! nou misschien een polletje? denk wel dat het interresant is, ik heb al 8 banden met velg liggen hier. wat is de levensduur van dat spul eigenlijk?
|
06 jan 2009 15:23 |
|
|
Schiebber
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Het produkt gaat de levensduur van de band mee. en omdat je de poreusiteit van het loopvlak afdicht, blijven de banden langer op de juiste spanning, zodat je in proncipe ook langer met je banden kan doen.
|
06 jan 2009 15:34 |
|
|
blizz
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
okay je spuit het erin dan is het vloeibaar en door het draaien van de band verdeelt het zicht over de binnen kant van de band dus dan is het nog vloeibaar? dus als je stil staat loopt het weer naar de onder kant van de band? brengt het niet ongelovelijk veel stress op je banden met zich mee?
|
06 jan 2009 19:35 |
|
|
Schiebber
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Nee, simpel gezegd is het een waterachtige gel met hele kleine rubberdeeltjes erin. Het blijft de levensduur van de band vloeibaar/gel. Bij lange stilstand, lees daaaaagen, kan een gedeelte inzakken. Dat geeft dan heel kort, ongeveer 1 km een tikkie onbalans. Daarna merk je er niks meer van.
|
06 jan 2009 21:24 |
|
|
blizz
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
maar zou dit dan ook niet betekenen dat als je een spijker uit je band haalt en tevens dus dit spul dat het ook weer uit het te dichten gaat kan gaan lopen?
|
06 jan 2009 21:38 |
|
|
Schiebber
|
Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ze rijden van WheelSeal rond met een VW Caddy. Hij heeft 10.000km geleden EXPRESS een spijker in de linkervoorband geslagen. Sinds die tijd is de bandenspanning nog niet gewijzigd. Rijd met WheelSeal en stikstof in de banden. Dus werkt echt!!!
|
06 jan 2009 21:42 |
|
|
|