Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Spuitbus i.p.v. reservewiel 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ik heb voor de korte ritten gewoon de spuitbus mee. Als we op vakantie gaan dan nemen we wel het reservewiel mee. Man van bandenboer gevraagd en die zei " spuitbus erin en direct doorrijden naar een bandenboer" daarna band eraf, schoonmaken en prop erin. Niet dat spul een week laten zitten en dan eraf.
Dus gewoon een busje in de auto en voor de lange ritten het reservewiel mee.


05 mei 2008 22:54
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 28 jan 2007 16:06
Berichten: 42
Woonplaats: Kampen
Auto: C5 tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Org.NAV. Half leder elektrische stoelen Afneembare trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 136000
Kleur: Donker grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
heee die Alfons
hier een mede-NOC-er.

ik heb een spuitbus, geen idee waar mijn reservewiel is

gr hans


28 jun 2008 00:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2008 19:34
Berichten: 26
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Citaat:
Ik heb voor de korte ritten gewoon de spuitbus mee. Als we op vakantie gaan dan nemen we wel het reservewiel mee. Man van bandenboer gevraagd en die zei " spuitbus erin en direct doorrijden naar een bandenboer" daarna band eraf, schoonmaken en prop erin. Niet dat spul een week laten zitten en dan eraf.
Dus gewoon een busje in de auto en voor de lange ritten het reservewiel mee.


Ik doe het precies andersom, normaal de reserveband mee en op vakantie laat ik de band thuis, de koffer is dan door de bagage vol. Heb routemobiel europaservice voor de eventuele noodgevallen.

Gelukkig nog niet nodig gehad.

_________________
The more you share, the more you have . . . .

CitroHarry


21 sep 2008 11:25
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ik heb in mn vorige auto een audi A6, WheelSeal in de banden laten spuiten. Dat is een preventief reparatiemiddel zodat je voorwerpen tot 6 mm doorsnee in de band kan rijden, zonder lek te gaan. Gaat de levensduur van de band mee en koste toen ik het liet vullen € 25,- per band.
Zodra ik mijn C5 heb gaat het daar ook weer in. Super spul. Kijk maar eens voor de gein op http://www.nooitmeereenlekkeband.nl


05 jan 2009 16:17
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 26 jan 2007 13:26
Berichten: 32
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Bij aflevering van mijn C5 zijn er nieuwe Michelins gemonteerd. Na 400 km. melding 'bandenspanning RV te laag'. In eerste reactie ging ik er vanuit dat dit de eerste elektronische storing was. Banden waren immers gloednieuw. Bij nadere inspectie vond ik toch een schroef in de band. (gelukkig, geen el. storing....). Moraal van dit verhaal, een lekke band overkomt je overal, zowel bij nieuw als oud en korte zowel als lange rit.

Groeten // Jan


05 jan 2009 20:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ik heb dus ook een stevige schroef in mn band gereden, die ik een eer zag zitten, want bandenspanning was goed gebleven. Toen heb ik hem eruitgetrokken, volgens de instructie een klein stukje gereden en is tot op heden nog steeds dicht. Echt super :smt038 Toch iets om over na te denken zou ik maar zeggen!!!


05 jan 2009 21:21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Schiebber schreef:
Ik heb in mn vorige auto een audi A6, WheelSeal in de banden laten spuiten. Dat is een preventief reparatiemiddel zodat je voorwerpen tot 6 mm doorsnee in de band kan rijden, zonder lek te gaan. Gaat de levensduur van de band mee en koste toen ik het liet vullen € 25,- per band.
Zodra ik mijn C5 heb gaat het daar ook weer in. Super spul. Kijk maar eens voor de gein op http://www.nooitmeereenlekkeband.nl


wow ziet er wel super uit
misschien een club korting?
als we met 2000 leden gaan krijgen we het vast wel voor 2.50 euro per band :smt190


05 jan 2009 23:09
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Heel mooi.
Maar met druksensoren, blijven die werken? :oops:

Denkt van niet.

Gr.Zolder


06 jan 2009 01:04
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Heb ik nagevraagd, die blijven gewoon werken. Diverse Renaults met druksensoren gevuld, geen probleem!!! Tyron druk controle systeem, geen probleem!!!
Ik ken de eigenaar van WheelSeal goed, dus als er ( veel ) meer mensen enthousiast zijn over dit produkt, dan kan ik wel iets proberen te regelen!!! :D


06 jan 2009 14:53
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Schiebber schreef:
Ik ken de eigenaar van WheelSeal goed, dus als er ( veel ) meer mensen enthousiast zijn over dit produkt, dan kan ik wel iets proberen te regelen!!! :D


nou misschien een polletje? denk wel dat het interresant is, ik heb al 8 banden met velg liggen hier.
wat is de levensduur van dat spul eigenlijk?


06 jan 2009 15:23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Het produkt gaat de levensduur van de band mee. en omdat je de poreusiteit van het loopvlak afdicht, blijven de banden langer op de juiste spanning, zodat je in proncipe ook langer met je banden kan doen.


06 jan 2009 15:34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
okay
je spuit het erin dan is het vloeibaar
en door het draaien van de band verdeelt het zicht over de binnen kant van de band
dus dan is het nog vloeibaar?
dus als je stil staat loopt het weer naar de onder kant van de band?
brengt het niet ongelovelijk veel stress op je banden met zich mee?


06 jan 2009 19:35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Nee, simpel gezegd is het een waterachtige gel met hele kleine rubberdeeltjes erin. Het blijft de levensduur van de band vloeibaar/gel. Bij lange stilstand, lees daaaaagen, kan een gedeelte inzakken. Dat geeft dan heel kort, ongeveer 1 km een tikkie onbalans. Daarna merk je er niks meer van.


06 jan 2009 21:24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
maar zou dit dan ook niet betekenen dat als je een spijker uit je band haalt en tevens dus dit spul
dat het ook weer uit het te dichten gaat kan gaan lopen?


06 jan 2009 21:38
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuitbus i.p.v. reservewiel
Ze rijden van WheelSeal rond met een VW Caddy. Hij heeft 10.000km geleden EXPRESS een spijker in de linkervoorband geslagen. Sinds die tijd is de bandenspanning nog niet gewijzigd.
Rijd met WheelSeal en stikstof in de banden. Dus werkt echt!!!


06 jan 2009 21:42
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.