Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding) 
Auteur Bericht
Bericht Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Vanmorgen was mijn auto a/d achterzijde helemaal ingezakt, deur opengemaakt en de pomp begon gelijk te werken. Sissend geluid onder de auto en rook gelijk de LDS olie.
Bodemplaat midden onder de auto verwijderd en ja hoor wederom een gaatje in de hogedruk leiding. Dit is nu al de 2e keer. :smt089
De vorige keer is het gelukt, maar het was een klus van hier tot Tokio. Het betreft de stalen leiding van 3.5mm dik die van voor naar achter loopt en helemaal is voorgevormd.

Ik heb verscheidene forums doorgelopen, maar kan hier weinig over vinden. Is er iemand die hiervoor gereedschap heeft om er een stukje tussen te zetten. (vorige kapotte leiding heb ik bewaard.) of iemand weet wie dat heeft.
Bestaat er misschien ook een flexibele hogedrukleiding?
Weet iemand hoeveel druk er op deze leiding staat?

Groeten Walter


22 maart 2008 22:06
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
walter schreef:
Weet iemand hoeveel druk er op deze leiding staat?


Als de auto hoogte corrigeert (en de toevoerklep in de BHI open is) staat er zo'n 165bar op.

Als de auto netjes op hoogte staat en de BHI-klep dicht is staat er de asdruk op: zo'n 80-120bar afhankelijk van de belading.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


23 maart 2008 12:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Hoe kan het eigenlijk dat deze leiding helemaal kan vervormen? Daar ben ik wel eens nieuwsgierig na, komt het dat de leiding ergens tegenaan komt ofzo?

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


23 maart 2008 15:46
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
c5maarten schreef:
Hoe kan het eigenlijk dat deze leiding helemaal kan vervormen? Daar ben ik wel eens nieuwsgierig na, komt het dat de leiding ergens tegenaan komt ofzo?


De leiding is niet vervormd, maar is een voorgevormde leiding die in allerlei kabelgoten loopt, boven de benzinetank langs onder de auto door en vooral tpv het motorgedeelte allerlei bochten heeft.

Mijn visie is het volgende: De leiding waar het gaatje zit is verroest. Kon de roest wel met een nagel wegkrabben. Dit zit ongeveer halverwege de leiding. Toen ik de leiding kocht (+/_ 3 tot 4 meter lang) zat deze verpakt in plastic. Door de lengte is deze leiding dubbelgevouwen echter niet met een knik. Persoonlijk denk ik dat tpv de bocht de coating is beschadigt waardoor de leiding is gaan roesten.


23 maart 2008 18:57
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Dus: volgende keer opletten en ter plaatse van de vouw de coating herstellen :oops:

Iets met een lastdier en erg hard geworden klei? :smt203

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


23 maart 2008 23:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Erg vervelend dat door lomp inpakken de levensduur van de leiding wordt vekort :|

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


24 maart 2008 18:28
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Ik vind het inderdaad ontzettend vervelend. Ik hoop dus ook of er iemand is die weet of deze leiding te repareren is dmv een koppelstukje oid.
Ik schat dat het op deze manier dan toch bijna een dag werk scheelt.


24 maart 2008 19:34
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
walter schreef:
Ik vind het inderdaad ontzettend vervelend. Ik hoop dus ook of er iemand is die weet of deze leiding te repareren is dmv een koppelstukje oid.
Ik schat dat het op deze manier dan toch bijna een dag werk scheelt.


Ik weet dat wij in de vliegtuig reparatie bij een lekke hydraulicaleiding een permaswage gebruiken, hiermee 'pers' je een reparatie stuk over de plek waar het gaatje zit!
Aangezien vliegtuighydraulica systemen op 3000 psi werken (+/-200Bar) zal het vast en zeker prima werken op het hydraulica systeem van onze c5's!
http://www.permaswage.com/ Op deze site kan je kijken wat het precies inhoud, ik weet dat de citroen dealer van mij zo een apparaat heeft, berehandig ;)
Succes met herstel en ik hoop dat je wat aan de info hebt

gr Maarten

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


25 maart 2008 00:24
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Ik heb een garage gevonden die een 3.5 mm hd-leiding kunnen repareren dmv een koppelstukje, en dat ook wel willen doen. Het leuke is dat deze garage maar een km of 15 bij mij uit de buurt is. Alleen moet ik de auto daar nog zien te krijgen. Slepen met 10 km per uur komen we er toch ook wel met 90 % asfaltweg.


25 maart 2008 18:28
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
walter schreef:
Ik heb een garage gevonden die een 3.5 mm hd-leiding kunnen repareren dmv een koppelstukje, en dat ook wel willen doen. Het leuke is dat deze garage maar een km of 15 bij mij uit de buurt is. Alleen moet ik de auto daar nog zien te krijgen. Slepen met 10 km per uur komen we er toch ook wel met 90 % asfaltweg.



Kijk dat is precies de set die ik bedoel!
;) Succes met de reparatie!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


25 maart 2008 18:45
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Ik heb volgens mij hier wel eens gelezen dat je beter niet kunt slepen in de laagste stand. Maar 15 km zeer langzaam te rijden is toch wel te overbruggen?


25 maart 2008 19:52
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Heb van de week toch besloten om de leiding niet te laten repareren.

Gisteravond na het eten begonnen en vandaag tegen de middag was de klus weer geklaard. Voordeel van een reparatie die je voor de 2e keer doet is dat het toch een stuk sneller gaat.
Dit keer hadden we er voor gekozen om ook het sub frame los te halen en dat maakt het mogelijk om de leiding een stuk makkelijker te monteren.

Deze keer was de leiding gewoon doorgeroest. commentaar van de citroendealer was dat deze leiding eigenlijk nooit kapot gaat, laat staan voor de 2e keer. Maar de leiding hadden ze wel op voorraad. ????
Het is niet anders, gewoon domme pech.

Voor de deskundigen onder ons het gaat om leiding RP 5270 RL

Groeten Walter


30 maart 2008 00:20
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Heb het zelfde euvel gisteren mee mogen maken, na een lange tijd storingvrij te hebben mogen zweven.
In mijn geval is de ANWB aan de slag gegaan in een garage vlak bij mijn werkgever te Rotterdam.
Hij heeft een inderdaad een koppelstuk geplaatst ( principe knelfitting ) in het midden onder de bodemplaat.
Op zich zit het perfect maar de ANWB heeft mij met klem aangeraden langs de dealer te gaan daar het een " noodoplossing " is.
Eenmaal bij de dealer vanmorgen nabij mijn woonplaats werd ik dus geconfronteerd met het feit dat de leiding vervangen moet worden.
Inderdaad zat de lekkage op een plaats waar normaliter dit soort lekkages nooit voor komen.
Bestaande leiding was uit 2 klemmetjes geschoten welke zo om de 10 cm zitten en had liggen trillen waardoor er een lekkage was ontstaan.

Kosten bij de dealer tussen de 400 a 500 Euries; leiding vervangen incl. circa 4 uur arbeid.
De € 130,- LDS bespaar ik want wat ze er gister in hebben gegoten is opnieuw te gebruiken.

Geen idee of ik met het koppelstukje door kan blijven rijden.
Is wellicht meer een gevoelsmatig iets.


17 apr 2009 21:29
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Kosten bij de dealer tussen de 400 a 500 Euries; leiding vervangen incl. circa 4 uur arbeid.
De € 130,- LDS bespaar ik want wat ze er gister in hebben gegoten is opnieuw te gebruiken.

Geen idee of ik met het koppelstukje door kan blijven rijden.
Is wellicht meer een gevoelsmatig iets.


Erg vervelend dat het je overkomt maar gaan ze gouden LDS in je wagen gieten?? Er gaat maar 5 liter in en aangezien de prijs per liter €14,- is lijkt me €130 een beetje erg veel!!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


17 apr 2009 23:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Is er misschien een foto van om welke leiding het gaat, ik zou de mijne wel eens willen inspecteren, vandaar.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


17 apr 2009 23:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.