Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Remmerij en veercilinders 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Remmerij en veercilinders
Zo gisteren een rondje knutselen gedaan aan de dame.
Begonnen met aan beide kanten de fusee kogels te ver vangen.
Ik dacht dat de rem zadels niet goed waren maar dat blijken de kabels te zijn dus.( zo meer)

Achter heb ik de rem schijven en blokken vervangen. De klauwen schoon gemaakt en weer glad. Er zat dus corrosie tussen de klauw en de ophanging. Daardoor met remmen naar links trekken. De rechter klauw had de meeste corrosie.
Omdat alles er toch af was kun ik mooi bij veerremcilinders. Deze lekten ook.
Bollen er af en de cilinders gedemonteerd. Mooi schoon gemaakt en nieuwe ringen er in geplaatst. Kosten 15 euro per kant. 1 hoes was ook kapot en heb die ook vervangen, die had ik al een poosje liggen.
Madam remt en veert weer goed.
Nu nog sparen voor een rondje nieuwe bollen, ik heb er maar 4 nodig maar goedkoop zijn ze niet.
Wat mij opviel is dat het verdeelstukje in het midden achter ook nogal nat van de olie is. Wat kan hier de oorzaak van zijn?.
De verbindingen zitten allemaal goed vast.

Nu een vraagje over de remkabels.
Zo'n 3,5 jaar geleden ook alles vervangen en nu weer kapot op de overgang van de kabel naar de geleidehuls. Is hier een oplossing voor om dit beter te beschermen? Het is een K** constructie in mijn ogen.

In een ander draadje staan de kabels en hulzen vermeld, deze zijn goed?

https://www.autodoc.nl/triscan/7221027" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autodoc.nl/triscan/7221121" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autodoc.nl/triscan/7221122" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes
Harry


10 maart 2019 10:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
waarom nieuwe bollen , zijn deze niet goed meer?


10 maart 2019 11:03
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Ze zitten er bijna 300.000 km onder. Ik heb gehoord dat de werking dan toch een stuk minder is.

Of klopt dit niet, zijn het lifetime bollen?

Groet
Harry


10 maart 2019 11:10
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Als ze goed veert,...waarom dan een bollenwissel?


10 maart 2019 11:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Daar heb je gelijk in Boes, dan laat ik het eerst maar zo.

De rammelstokjes zal ik wel vervangen die maken wel lawaai. ;)

Nog iemand over de handremkabels een oplossing?


Groet
Harry


10 maart 2019 11:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
als je wil ik kan ze testen.


10 maart 2019 11:25
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Niet naast de deur hè ;)

Maar natuurlijk bedankt voor je aanbod.
Misschien als ik weer eens een paar dagen in Sas van Gent ben dat ik contact met je opneem


10 maart 2019 11:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
ik dacht dat het Haren tegen Brussel was.


10 maart 2019 12:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
:lol: :smt023


10 maart 2019 12:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Citaat:
Wat mij opviel is dat het verdeelstukje in het midden achter ook nogal nat van de olie is. Wat kan hier de oorzaak van zijn?.
De verbindingen zitten allemaal goed vast.


Hoe 'lek' was je veercilinder, en hoe vol zat de stof/lekzak met LDS?
Als daar wat veel LDS in zit, wordt dat via de beluchtingsslang naar het midden boven de achterbrug afgevoerd. En dan zou dat daar terecht gekomen kunnen zijn.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 maart 2019 13:17
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Hallo JW

Dat zou goed kunnen want er kwam nog al wat olie uit de lekzak

Kijken of het nu schoner wordt.

Groet
Harry


10 maart 2019 13:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 aug 2011 20:11
Berichten: 62
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Berline 2.0 I 16V
Opties: trekhaak/parkeersensors/fm-transmitter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 197000
Kleur: grijs
KPH: C5club sticker


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Misschien hier eens kijken voor nieuwe veerbollen.

https://www.decitroenspecialist.nl/inde ... %20Service


11 maart 2019 12:42
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 16:29
Berichten: 816
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Op de site wordt geadviseerd om bollen elke drie jaar te testen. Lijkt mij wat overdreven als je elke dag dat je rijdt ervaart hoe ze zijn. In mijn Citroënleven heb ik nooit bollen hoeven laten vervangen (niet maatgevend natuurlijk). Maar als je twijfelt gewoon een collega-Citroënrijder eens laten rijden of eens in een vergelijkbaar exemplaar rijden dan weet je gelijk of je er aan toe bent.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
Afbeelding


11 maart 2019 16:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
Bij ifhs bollen is 5 jaar eerder wat je verwacht. Bij alles pre C5 wel te verstaan.
Ik heb mijn c5 bij 342000 laten voorzien van nieuwe bollen.
Geen enorm groot q verschil maar hij veert toch soepeler.


11 maart 2019 16:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remmerij en veercilinders
cieterman schreef:
Op de site wordt geadviseerd om bollen elke drie jaar te testen. Lijkt mij wat overdreven als je elke dag dat je rijdt ervaart hoe ze zijn. In mijn Citroënleven heb ik nooit bollen hoeven laten vervangen (niet maatgevend natuurlijk)......


In míjn lange Citroën leven, sinds 1971 rij ik "bollenkarren", heb ik heel wat bollen getest en gewisseld. Dat waren allemaal LHM systemen.

Mijn C5 hoekbollen heb ik bij GJO een keer laten testen, km stand rond de 2 ton, de auto was toen 8 jaar oud. De druk bleek toen nauwelijks afgenomen, en dus zijn ze toen weer gemonteerd.

Wat uiteraard niet getest is, is de werking van de schokdempers. Ook die slijten, maar we kunnen niet vaststellen in hoeverre dat de veer- en rijeigenschappen beïnvloedt.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 maart 2019 17:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.