Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Hydrauliekpomp klinkt boos 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
De GEP is nu gewoon uit te lezen, en de sb doet het nu gewoon. Dat is gekomen na de herinitialisatie. De afgelopen dagen was er steeds geen sb.
Enige andere acties waren loshalen van de accu en demontage van de BSM, maar daarvan hadden we geconstateerd dat die lijkt te doen wat ie moet doen.

Omdat de koelfan stuk is en een nieuwe besteld moet worden kan ik verder nog niet zoveel testen. !


13 jan 2019 20:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Je zou zeggen dat het dan het losnemen van de accu is geweest die de GEP heeft gereset.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 jan 2019 20:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Ja, ware het niet dat dat al eerder is gebeurd. Toen met een verlaat effect, 4 uur later.
Op de pomp staat overigens geen spanning met contact uit,
Er was kennelijk meer nodig.
Of het zou kunnen wijzen op slechte condensatoren in het nieuwe exemplaar. Die willen nog wel eens even meedoen als ze een tijdje met rust worden gelaten. Maar dan zou een tijdje niet rijden ook uitmaken.
De duurtest laat nog even op zich wachten helaas,
Ik zie nog geen logica of samenhang in de bevindingen.


13 jan 2019 20:11
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4496
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Tot nu toe was er steeds geen communicatie met de GEP, na het opnieuw inladen van de software in de motor ECU opeens wel.
De SB doet het en bleef het doen na een paar keer starten en uitlezen, de foutmeldingen kwamen niet meer terug.
Vanwege de kapotte koelfan kon Jan geen echte proefrit maken, behalve vandaag de auto 30 meter verder parkeren en nog steeds een werkende SB.
Laatste screenshot geeft een opmerking, storing veroorzaakt door een andere computer, wat daar de oorzaak van is zou ik niet weten, ik gok op software die corrupt is geraakt of bitje ongevallen.


13 jan 2019 22:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
En tegelijkertijd doet het me aarzelen om de oude pomp open te slopen. Het gedrag is tot nu toe hetzelfde geweest: soms even werken maar niet betrouwbaar,en lange tijd niet.


13 jan 2019 23:10
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4496
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Hopelijk blijft het werken als straks de nieuwe koelfan er in zit.
Van die wel/niet storingen kun je moedeloos worden :?


14 jan 2019 01:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
De SB storing is weer terug van weggeweest. Hij deed het gisteravond prima, vandaag nog geen knippertje gegeven...

Ik begin toch de nieuwe pomp te verdenken.


16 jan 2019 13:15
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4496
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Al uitgelezen? Ik ben benieuwd of de motor signaal storing ook terug is in abs, vering, etc.


16 jan 2019 14:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Nee, nog niets mee gedaan verder. Ik pakte de auto omdat ik haast had en een dagje niet op benzine wilde rijden... vanavond heel misschien.


16 jan 2019 14:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Na een ongepland uitleesavondje is er een andere storing boven komen drijven in verband met de stuurbekrachtiging. Het bleek dat bij uitlezen van de GEP er geen enkele storing was. Bij de veercomputer regende /regent het echter storingen inzake communicatie met de stuurhoeksensor, P05D2.

We hebben de fysieke afstelling gecontroleerd, 0 punt bij het pijltje gezet, daarna gecalibreerd. Dat ging op zich goed. Maar de storing stuurhoeksensor bleef terugkomen, net als het wisselvallige gedrag van de stuurbekrachtiging.
Bij het uitlezen van parameters zie je dat de sensor gewoon werkt. Maar kennelijk is er iets waardoor o.a. de veercomputer er niet altijd happy mee is.

Iemand suggesties? Wijst dit op een defecte sleepring bijvoorbeeld?


16 jan 2019 23:53
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4496
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Met fysieke afstelling bedoeld Jan, de positie van de sleepring gecontroleerd, die zit goed en daarna een calibratie van de stuurhoek sensor uitgevoerd.
Hetzelfde als wat ik in het begin bij mijn C5 heb gedaan om de ESP storing eruit te krijgen, bij mij zat de sleepring in de verkeerde positie.
Mijn C5 heeft ook altijd een storing van de stuurhoeksensor, dat is normaal heb ik begrepen als je geen HA3+ heb, weet alleen niet of dat dan tijdelijk of permanent is.
Ik heb de veercomputer verder nooit uitgelezen inzake meting standaard parameters, weet dus niet welke hoek er word aangegeven als het stuur en de wielen recht staan, bij de C5 van Jan is het iets van 128° als het stuur en de wielen recht staan.
A.s. zaterdag ga ik proberen even mijn eigen C5 uit te lezen en naar deze waarden kijken.
(Sleutelplannen om het dashboard van de 106 eruit te trekken is verplaatst, o.a. omdat het mengmotortje er nog niet is.)


17 jan 2019 02:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Jouw C5 is niet voorzien van dit type stb-pomp, en heeft bij mijn weten dan ook geen koppeling met de stuurhoeksensor.

Dat is wél het geval bij de PH2 EW10A, zie dit plaatje dat uit het CitDoc D4EA93P0 Werkingsprincipe : Elektro-hydraulische stuurbekrachtiging komt:
Bijlage:
STB Electro.jpg

Of een helemaal verkeerd staande sensor er dan voor zou kunnen zorgen dat de stb niet werkt, kan ik hieruit niet afleiden.
Maar er zijn uiteraard meer factoren die de werking kunnen beïnvloeden, zoals ook te lezen is in dat document.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 jan 2019 16:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
De stuurbekrachtiging is hydraulisch. Het stuurhuis ook.
Iemand moet triggeren dat er gestuurd wordt, dat is de stuurhoeksensor, want het stuurhuis heeft geen koppelsensor.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 jan 2019 18:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Begrijp ik hier uit dat bij alle C5's de bekrachtiging (alleen?) via de stuurhoeksensor aangestuurd wordt?

Wat is daarbij dan de functie van dit onderdeel:
Bijlage:
STB klep.jpg

Ik had dat versleten voor de koppelsensor.
Zó zit het ook bij een BX, en bij een Xantia, als ik het goed zie......

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 jan 2019 19:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydrauliekpomp klinkt boos
Lijkt op een stuurcommando, olie moet de ene of andere kant uit. Dat bepaalt de pomp niet.
Er is communicatie tussen ecu, veercomputer en gep over de stuurhoeksensor, zoveel bleek uit de foutmeldingen.
Ik heb steeds de auto geparkeerd met stuur rechtuit. Ik had steeds na starten circa 10 minuten geen sb.
Ik merkte dat op rechte stukken de sb soms terugkwam.
Als het aan de sleepring zou liggen, zou het mogelijk minder storen als het stuur niet rechtuit staat.
Daarmee heb ik inmiddels al 1 start succesvol met sb gemaakt. Te weinig voor een conclusie. Wordt vervolgd.


17 jan 2019 20:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.