Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Ze komt niet meer omhoog?! 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 jan 2015 09:24
Berichten: 132
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Ze komt niet meer omhoog?!
....zei mn vrouw. "En sturen is ook zwaar/gek. Het gebeurde hier vlak nadat ik wegreed. Ik heb het blokje om gereden om de C5 hier weer voor de deur te zetten."
'Blokje om' betekent ongeveer 10 snelheidshobbels...

verder:
Al een paar weken een grrr-grrr geuid tijdens rijden, toerental & snelheidsonafhankelijk.

nu dan:
Bij openmaken deur etc gaat het hydropompje vrolijk zoemen. mooi. Maar geen LDS te bekennen als ik de dop eraf draai.

Dus bijna 3!! liter LDS in de tank gegoten. Dus er zal een lekkage zijn, evt in samenwerking met een lekke veerbol? Maar ze komt niet omhoog EN geeft ook geen foutmelding. Stuurbekrachtiging loopt wel weer soepel.

Na bekijken draadjes: ik heb er geen 0.5 bar opgezet en zou ook niet weten hoe dat te doen, heb geen compressor zoals Herman. Iemand nog ideeen hoe dit slim toch thuis te doen (ik dacht zelf aan bellen wegenwacht).

3 liter bijvullen lijkt wel een duidelijke wijzing naar lekkage. Kan de /een pomp stukgaan door te weinig vloeistof (omdat t ook als smering dient ofzo)?
Dat gezegd hebbende, de elektrische pomp (vering toch) zoemt, en stuurbekrachtiging werkt soepel, dus mechanische pomp werkt ook. Pompsgewijs kom ik er wellicht goed vanaf.

Enne: zijn nu ook de hoogteregelaars vernaggelt door het aantikken van 10 snelheidshobbels?

_________________
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.


18 okt 2018 18:57
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15631
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Die 3 liter erbij, dat was bijvullen totdat het net zichtbaar was met de auto in die laagste stand?
Als dat zo is, ben je heeeeeeel veel kwijt geraakt, dat moet ergens zichtbaar zijn :idea:

Op druk brengen met 0,5 bar kan ook met een fietspomp, daar heb je geen compressor voor nodig.
Zoek ergens zo'n grote kurk, maak die zonodig passend als afsluiting van je LDS vat. En maak er dan een gat in waarin je een ventiel systeem zet van een oude fietsband.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


18 okt 2018 20:35
Profiel
Online
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 3149
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 338000
Kleur: Sable Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Ik had dit pas ook bij de hand. Bijgevuld, weer omhoog komen.
Wat is de gedachte achter die overdruk?


18 okt 2018 21:17
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 2381
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 174kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Pomp is niet zelf aanzuigend en heeft "hulp" nodig.


18 okt 2018 21:22
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 03 nov 2011 16:16
Berichten: 149
Woonplaats: Alkmaar
Auto: CITROEN C5 2.0-16v Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11522
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 90000
Kleur: EZRC GRIS ALUMINIUM


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
JW-C5 schreef:
Die 3 liter erbij, dat was bijvullen totdat het net zichtbaar was met de auto in die laagste stand?
Als dat zo is, ben je heeeeeeel veel kwijt geraakt, dat moet ergens zichtbaar zijn :idea:

Op druk brengen met 0,5 bar kan ook met een fietspomp, daar heb je geen compressor voor nodig.
Zoek ergens zo'n grote kurk, maak die zonodig passend als afsluiting van je LDS vat. En maak er dan een gat in waarin je een ventiel systeem zet van een oude fietsband.

Groet,
JW




Er zit een gaatje in de dop waarmee je het systeem op druk kan zetten, de dop hoeft er niet af.........


18 okt 2018 22:23
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 jan 2015 09:24
Berichten: 132
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
ANWB langsgehad en die heeft zeer waarschijnlijk t euvel gevonden. Scheurtje in de retourslang die aan de zijkant (boven) binnenkomt. Geluidsdeken onder de motorksp was goed doorweekt.
Hij had ook perslucht, dus met lopende motor beetje druk erop en de dame kwam weer omhoog.
Fietspomp had ik niet aan gedacht trouwens, goeie!

Paar x gecycled om lucht eruit te krijgen.
Wat opvalt: Mech pomp lijkt herrie te maken als electrische aanslaat.....
Ze zijn hydraulisch gekoppeld..
Even ryden en aanzien
Tnx voor de tips!

_________________
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.


18 okt 2018 22:33
Profiel
Online
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 3149
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 338000
Kleur: Sable Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
boes schreef:
Pomp is niet zelf aanzuigend en heeft "hulp" nodig.

Ah, daar had ik geen last van, vat was helemaal leeg.


18 okt 2018 22:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 10805
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
soms gaat dat soms niet.


19 okt 2018 08:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 jan 2015 09:24
Berichten: 132
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Er is toch meer aan de hand. Vette lekkage aan bijrijderskant àchter het voorwiel. Om en nabij de kromming vd stabilisatiestang (oh nee die is hydraulisch toch?) of stuurstang. Johan zegt dat daar idd vier slangen gebundeld looen maar dat die niet meer verkrijgbaar zijn :shock:

_________________
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.


20 okt 2018 16:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 10805
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
er bestaan verbinding stukken voor ertussen te zetten.
leidingen heb ik ook nog wel liggen.


20 okt 2018 16:13
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 jan 2015 09:24
Berichten: 132
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Dat klinkt hoopgevend. Ik had al zo’n rolletje zelf-vulcaniserende tape gehaald.
Kan ik er vanonder (auto op bokjes) bij??

_________________
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.


20 okt 2018 17:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 10805
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
naargelang welke leiding.

dit adres heb ik ik heb er nog maar ik kan ze niet meer vinden
https://stoebo.com/stoebo/hydraulische-leiding-maken/


20 okt 2018 18:07
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 785
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Die vulkaniserende tape heb ik ook een keer als noodoplossing toegepast bij mijn Xantia. Die tape veranderde in no-time in zwarte snot dus pas op!
LDS en HLM reageren wellicht verschillend op die tape maar toch

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


20 okt 2018 18:57
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15631
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
Citroën gebruikt dezelfde afdichtingen voor LDS en LHM, ik verwacht dus op dat punt geen onverwachte/extra problemen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


20 okt 2018 22:39
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 jan 2015 09:24
Berichten: 132
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ze komt niet meer omhoog?!
De LDS lekt tussenuit een gekrompen flens en de rubber slang waarop die gekrompen is. Bij zo’n overgang helpt de vulcaniserende tape niet (gesteld dat ik het goed heb aangebracht, t’is me wel de locatie daarachter, ooit wel eens tape strak om iets heengewonden met 1hand..).
Anyway ik had bedacht om de boel aan te krimpen mbv staaldraadklemmen (slangklemmen draaien door/zijn te zwak).

Beter wellicht nog is om de rubber slang door te knippen en een veel grotere rubberslang om de buitenkant van beide flenzen te klemmen. Enige echte minpuntje is de druk. Grotere binnendiameter betekent ook grotere kracht waarmee de uiteinden uit elkaar gedrukt worden. Dus hogere klemkracht. Hmmm. Ik denk dat proberen de enige optie is. En dan dus ook maar staaldraadklemmen gebruiken.

Voor het Doorknippen van de slang moet ik wel eerst de druk eraf halen. Ik las op engels forum: in laagste stand zetten, accu eraf, en opkrikken met alle 4 wielen vd grond. Klinkt dat bekend/ok?

Ander commentaar en/of suggesties welkom
:cit4

_________________
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.


31 okt 2018 21:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: