Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

gereviseerde veercilinders
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=19725
Pagina 2 van 3

Auteur:  UserZero [ 06 maart 2018 21:42 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Ik volg dit topic ook met belangstelling. Ik heb ook een HA3+ onderstel en de achterste veerpoten lijken langzaam druk te verliezen. Ik wil de auto graag op de weg houden maar dat moet wel een beetje kosten-logisch blijven.

Ik heb al op het forum zitten zoeken maar nog geen uitleg gevonden met foto's van het vervangen van de ringen.

Auteur:  c5maarten [ 06 maart 2018 23:15 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Ik ga morgen de ringen bestellen en zeer binnenkort vervangen bij mijn eigen auto. Ik zal dan een how 2 in elkaar draaien voor de FAQ.

Auteur:  UserZero [ 06 maart 2018 23:57 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Ik heb wel wat fotos ontdekt in andere topics hier en daar.

viewtopic.php?f=63&t=12535&start=90
viewtopic.php?f=8&t=18168
viewtopic.php?f=8&t=17634&start=15
viewtopic.php?f=86&t=12334

Echt een duidelijke how-to zou zeer welkom zijn.

Auteur:  c5maarten [ 22 maart 2018 13:26 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Eindelijk tijd gehad om de onderdelen te bestellen. Een deel was op voorraad en de o-ringen werden besteld. Deze waren de dag erna al binnen. Dus voor iedereen die de veercilinder revisie wilt doen, onderdelen zijn makkelijk aan te komen! Nu nog even tijd maken om de boel te reviseren. Keep you updated! :cit4

Auteur:  frenkvandemill [ 01 apr 2018 15:24 ]
Berichttitel:  gereviseerde veercilinders

Heb jij meer geluk gehad dan ik verleden jaar, heeft de PH2 andere ringen? Die blauwe ringen die ik uit 2500 km verderop heb laten overvliegen zouden toen compleet uit het assortiment zijn volgens Janssen-Kerres.

(het doosje ringen ligt nog steeds achterin de auto overigens haha)

Auteur:  c5maarten [ 02 apr 2018 19:57 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Hier heb je wel een punt Frenk!Er zit verschil tussen PH1 en PH2 en of je break of berline hebt. Het beste is natuurlijk wel om het via je VIN op te zoeken om problemen achteraf te voorkomen. Wat wel opvalt is dat geen van de genoemde uitvoeringen de ringen als back-order heeft staan, alles is dus gewoon leverbaar.........volgens service.citroen voor wat het waard is

Auteur:  goudfrank [ 02 apr 2018 21:05 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Verschil tussen PH1 of PH2 ringen is mij niet bekend Maarten, wel tussen Berline en Break en voor de cilinders tevens, of het HA3 of HA3+ is. Ik leer het graag. :smt185

Auteur:  Zeevijver [ 02 apr 2018 22:01 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Veercilinders van de ha zijn ook verschillend dan van de niet ha versie.
De ha versie zijn progresief. Aan het eind van de veerweg wordt de doorstroom van de olie belemmerd zodat ze niet tegen de aanslagen komen.

Of de keerringen ook verschillen zou je moeten kijken of de onderdeel nummers hetzelfde zijn.

Auteur:  goudfrank [ 02 apr 2018 22:41 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

De veercilinders van HA3 en HA3+ verschillen inderdaad, maar uitsluitend in de diameter van de gebruikte leidingen en daardoor hun aansluiting in de cilinder. Als je kan verklaren wat de één progressiever dan de ander maakt, dan leer ik dat graag van je, Zeevijver. :smt185

Auteur:  JW-C5 [ 02 apr 2018 22:46 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Zó is het precies, niet anders.

Die diameters van de leidingen verschillen aanzienlijk, dat is om bij de HA3+ de snelle stroom van de olie mogelijk te maken naar het middenblok waar de extra bol op zit alsmede de "vergrendeling" tussen links en rechts bij het uitschakelen van de middenbol.

Groet,
JW

Auteur:  Zeevijver [ 02 apr 2018 22:58 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Ik spreek over de ph1 cilinders.

Auteur:  JW-C5 [ 02 apr 2018 22:59 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Dat maakt op dit punt niet uit.
De werking is bij de PH1 en PH2 hetzelfde.

Groet,
JW

Auteur:  boes [ 02 apr 2018 22:59 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

Goudfrank ook.

Edit: JW was sneller

Auteur:  Zeevijver [ 03 apr 2018 09:22 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

JW-C5 schreef:
Zó is het precies, niet anders.

Die diameters van de leidingen verschillen aanzienlijk, dat is om bij de HA3+ de snelle stroom van de olie mogelijk te maken naar het middenblok waar de extra bol op zit alsmede de "vergrendeling" tussen links en rechts bij het uitschakelen van de middenbol.

Groet,
JW



Met dit gegeven geef je toch aan dat de 3 plus progresiever kan reageren door het snelle schakelen?

Als je je cilinders gaat reviseren is het altijd wel zaak om te kijken of er verschillen zijn in de toegepaste onderdelen. Aan de buitenkant is dat niet altijd zichtbaar.

Auteur:  willy4 [ 03 apr 2018 09:27 ]
Berichttitel:  Re: gereviseerde veercilinders

waar de leiding in past kun je het ook al zien.dat is groter of kleiner.

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/