Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Weer een vering probleem... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Hierboven schreef ik:
Citaat:
Hoe hoog die aanstuurspanning via 7780 vanaf de veercomputer naar de elektronica in de pomp 7739 is, kan ik niet zien. Dat zou dan 12V kunnen zijn, zoals Willy schreef, maar het zou ook 5V kunnen zijn zoals dat tussen andere computers veelal gebeurt.

Ik lees net in een van de CitDocs dat dit een "digitaal" signaal is. Ik veronderstel dat men daarmee bedoelt dat het dus een "aan/uit" signaal is, dus zolang de pomp moet lopen staat daar spanning op.
Maar hoe hoog die dan is kan ik niet vinden.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 dec 2017 18:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
ik geef toe , mijn geheugen is niet meer wat het was , maar ik dacht dat ik daar 12v gemeten heb.


06 dec 2017 19:01
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Wat ik vanuit het forum begreep is dat er zo nu en dan toch wat vreemde klachten kunnen optreden bij een defecte hoogteregelaar. Dat ik er 2 wil vervangen heeft vnl te maken dat ik eigenlijk niet wil wachten tot er weer een kapot gaat. Die korting zit er helaas niet in :). We zullen zien wat ie doet.


06 dec 2017 21:43
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
willy4 schreef:
ik geef toe , mijn geheugen is niet meer wat het was , maar ik dacht dat ik daar 12v gemeten heb.


Er komt dus helemaal geen spanning op deze signaal draad. Zou het kunnen dat het veersysteem uitgeschakeld wordt bij een defecte hoogte-regelaar?


06 dec 2017 21:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
ik denk dat hij daar voor gebruikt wordt.


06 dec 2017 22:10
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Weer een vering probleem...
Probleem opgelost:

Gister de achterste hoogte regelaar opgehaald bij de dealer a € 54,00. Gelijk er op gezet en gecheckt wat er gebeurde, helemaal niets...Vandaag verder gegaan en de auto op de wielen gezet en dus werden hierdoor ook de hoogteregelaars bediend en wat blijkt hij komt omhoog, yesss. Ik heb hem een paar keer omhoog en naar beneden laten zakken en dat ging tot op heden prima.

Conclusie tot nu: waarschijnlijk is de achterste hoogteregelaar als eerste kapot gegaan waardoor de pomp onder het rijden een tijd heeft staan draaien tot dat hij zwaarder ging(ivm een vervuild elektrische gedeelte van de pomp) en vervolgens de zekering eruit is geklapt. Dus gelukkig heb ik nog geen gereviseerde pomp a € 350 (minimaal) hoeven kopen.

Totale kosten 5 liter LDS Total a € 8,90/ltr(ebay https://autoteile-oel.de/
;-)
in totaal een kleine € 100,00.
Ik zal later nog wat foto's van de reparatie uploaden

Bedankt tot zover voor het meedenken. :smt038

groet
Friso


09 dec 2017 12:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.