Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 verdeelblok middelste bol 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 21:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht verdeelblok middelste bol
hallo,

Mijn C5 zakt al enig tijd door zijn poten achteraan.
Nu gaan we met vakantie met de caravan en zou ik het nog graag maken.
Dit om te voorkomen dat de caravan een rare stand zou aannemen. :D

Heb al geprobeerd om het door een 2de hands veerbol te vervangen maar dat heeft niet echt geholpen.

Vermoed dat het verdeelblok van de 3de/middelste bol zelf stuk is.
Klopt het dat daar een terugslagklep in gemonteerd is dat voorkomt dat de LDS terug zou vloeien?
Dan zou dat de boosdoener moeten zijn?

Wat is het artikelnummer om te bestellen?

Bedankt voor de info


25 jun 2017 01:17
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Geregistreerd: 03 jun 2011 18:31
Berichten: 1797
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Ik ben bang dat het je veercilinders zijn , maar deze zijn wel te reviseren.

viewtopic.php?f=8&t=12953

_________________
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


25 jun 2017 09:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Daar denk ik ook aan.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 jun 2017 09:50
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 21:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Het is begonnen toen de Midas de auto opkrikte zonder de C5 eerst op niveau te zetten.

De dag erna lag hij op zijn buik.

Mijn Cit garagist wijt het aan een lekkende klep. Bol is reeds vervangen.

Hoe kan ik uitsluiten wat het is? Lekkende veercilinder of terugslagklep.
Lees net iets van een tik hoogteregelaar. Is dat nu zelfde als het stuk van de terugslagklep?


25 jun 2017 12:07
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Gewoon door de retour van de veercilinders te controleren, en de retour van de hydractief regelaar.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


25 jun 2017 12:12
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 21:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Wat kan/moet ik dan controleren?
Hoe moet ik er dan aan beginnen?
Moet ik op een verstropping controleren of olieverlies?


25 jun 2017 20:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Bij de achterste veercilinders zitten in de rubberen harmonicahoes 2 rubber slangen gestoken. 1 van de 2 verdwijnt in de achterbrug, de andere is aangesloten op de retourleiding naar het voorraadvat. Deze slang zou dus bij hoogteverandering van de auto extra veel olie terug geven, wat duidt op een lekkage van de 3 afdichtingsringen in de veercilinder.
Wanneer hier een lekkage optreedt, zie je ook meestal al een nat uiteinde van de hoes bij de bevestiging aan de draagarm. Ook knijpen in de hoes en dan een soppend geluid horen is al indicatie genoeg.
Zo kun je bij alle componenten in het veersysteem bekijken of er veel olie retour gaat. Af en toe een druppel is normaal, de rest duidt op lekkage.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


26 jun 2017 07:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verdeelblok middelste bol
Dat is wat verwarrend en niet geheel correct.

Beter is:

Zet auto in de rijstand
Neem de dop van hydrauliekreservoir los
Neem kant voor kant de achterste retourslang los van de veercilinder en tel het aantal druppen dat per minuut uit de veercilinder komt.

Normaal is geen retour (< 1 drup per minuut)

iedere drup is een beetje zakken van de auto

Daarna kun je ook de retourleiding van de hydractiefregelaar losnemen en opnieuw de retour controleren.

Belangrijk is dat de auto in de rijstand staat. Daarom moet je zorgen dat de wielen op een verhoging (brug, oprijbok) staan om genoeg ruimte te hebben om er onder te kunnen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


26 jun 2017 08:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.