Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Merkwaardig vering avontuur in Kroatie 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Merkwaardig vering avontuur in Kroatie
Net terug van een heel fijne vakantie in Porec, Kroatie. Gedurende een rit door de binnenlanden van Istrie gaf display opeens de melding: "Ernstige storing vering" zonder dat de wagen anders ging rijden. Een half uur daarvoor had ik per ongeluk water laten stromen over de bediening van de wagenhoogte, en schreef de storingsmelding daar aan toe. Bij het uitstappen merkte ik dat de wagen helemaal omhoog kwam en ook zo bleef staan; de wagenhoogte liet zich niet meer bedienen, maar na een half uur weer wel. Ik geloofde het wel; ik had geen zin om in het buitenland aan de auto te laten prutsen en zou het in Nederland wel laten fixen; hij reed verder normaal. In het instructieboelke stond dat als je deze melding hebt i.c.m. "Service" dat je dan de citroen dealer moet raadplegen. Maar het service lampje brandde niet......
Zo stond ik de avond voor vertrek de wagen te beladen, en viel het mij op dat de wagen nu wel heel erg laag stond; met het beladen zakte hij nog verder in. Wat een bekertje water al niet kan veroorzaken dacht ik nog. Bij het starten kwam hij ook niet omhoog, en dat was het moment om mijn hulpdienst in te schakelen. Eenmaal bij de citroen dealer ter plekke bleek de hoogteregelaar en een sensor aan vervanging toe te zijn. Kosten vielen mee, 181 Euro. Probleemloze terugreis gehad verder, maar zo zie je maar weer, hoe je (ik dan) op het verkeerde been wordt gezet door een bekertje water en een (onvolledige?) melding in het display. Ik heb er in ie der geval van geleerd niet te laconiek te zijn met meldingen in het display. Ook hier geldt een onverbiddelijke natuurkunde wet; meten is weten!


19 sep 2016 16:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 21 dec 2015 17:46
Berichten: 332
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 227000
Kleur: Fulminator Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Merkwaardig vering avontuur in Kroatie
Vanaf nu, altijd laptop met Lexia mee op vakantie! :lol:

_________________
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 227.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018

-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.


23 sep 2016 12:46
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Merkwaardig vering avontuur in Kroatie
Tja Jokke, ik denk dat het beter is voor de techniek als ik er met mijn linkerhanden ver weg van blijf....anderzijds denk ik, zal nu binnenkort de voorste hoogteregelaar aan de beurt zijn? Maakt me verder niet uit want de wagen rijdt me veels te fijn om inruilen te overwegen. Ik was allang blij dat het de pomp niet was; dan had ik dat wellicht wel moeten overwegen...


25 sep 2016 22:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.