Ik heb er de laatste keer zelfs voor gekozen om de sensor gewoon te laten zitten.
Ik kreeg ze er zelfs met de truc van GW niet los.
Als je de bedrading uit de klemmen haalt is er voldoende lengte om de draagarm net naast de auto te leggen. Je hebt dan genoeg ruimte om een "rups" te lassen in de lagerschaal en het hele spul mooi schoon te maken en weer in elkaar te zetten.
Mijn werkwijze:
-auto drukloos maken
-accuklem los
-wielmoeren achter beide zijde tikkie los
-auto achter omhoog tot de wielen vrij hangen(op bokken of assteunen(de auto, niet de wielen
))
-wielen verwijderen
-aan beide zijden de clip verwijderen uit de veeras/draagarm
-armpje hoogte regelaar los
-de 4 bouten(Torx 55) van de torsie stang los
-torsiestang wegenemen
-remklauw losmaken van de draagarm(ik hang hem dan met een touwtje aan de deursluiting)
-grote moer los van de as.
-klein krikje onder de draagarm ter hoogte van de as
-as verwijderen
-draagarm laten zakken
-afdichtingen en oude lagerdelen verwijderen
-rups lassen in de oude lagerschaal, deze krimpt dan en komt helemaal los te zitten(niet schrikken, door al het vet zal het een beetje gaan branden in de draagarm. probeer dit tot een minimum te beperken, anders vervormd de kunststof buis in de arm en is er dan erg moeilijk uit te halen. )
-alles schoonmaken
-voor het plaatsen van de nieuwe lagerschaal, kun je de oude gebruiken om hem op de plek te tikken, mijn voorkeur gaat uit naar het op zijn plaats persen mbv de oude as en lagerschalen, door deze naar elkaar toe te draaien.
-alles omgekeerd terugplaatsen
Mijn ervaring is dat als de twee clips en de vier torx bouten losgaan, de rest goed te doen is.
Alleen voor het laten zakken en terug plaatsen van de draagarmen is een tweede persoon wel fijn.