Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Remklauw vast. 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauw vast.
Het is te maken, maar kan hij het ook aan.
dat vraag ik mij ook af


13 dec 2015 20:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauw vast.
of deze dan...... http://www.autoserviceprofessional.com/article/94335/Diagnosing-and-correcting-brake-life-and-performance-issues?Page=3


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Zeg maar André


13 dec 2015 20:57
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauw vast.
Ja dat zocht ik eigenlijk, maar welke garage heeft dat zo liggen? :mrgreen:

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


13 dec 2015 21:05
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3548
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauw vast.
Het zal wel aan mij liggen maar in principe komt er altijd dezelfde oliedruk achter de zuiger.
Er kunnen verschillen ontstaan door weerstand tussen de zuiger n cilinder.
Maar ik denk dat de wrijving tussen het blok en schijf gaan veel groter belang is bij eventuele remverschillen.

Afgezien van het probleem wat André heeft...niet vrijkomen van de klauw.


13 dec 2015 21:44
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauw vast.
Diverse oorzaken geven drukverschil.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


13 dec 2015 21:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40
Berichten: 242
Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauw vast.
boes schreef:
Afgezien van het probleem wat André heeft...niet vrijkomen van de klauw.


Ik heb 2 jaar geleden ongeveer een zelfde probleem gehad met mijn vorige C5 ph2. Er waren toen voor nieuwe schijven en blokken op gezet waarna de linker voorrem bleef hangen en de boel vreselijk heet werd. Uiteindelijk bleek het probleem veroorzaakt te zijn geweest door roestvorming in de remcylinder, waardoor de zuiger na het vervangen van blokken en schijven niet meer goed in de cylinder terug kon komen (door het verschil in dikte van schijven en blokken moet die er dan immers verder in). De oplossing was het reinigen van de remcylinder en zuiger. Helaas bleek enige tijd later door dit akkefietje de betreffende schijf toch kromgetrokken te zijn :( .

_________________
met vriendelijke groet,
Wim


13 dec 2015 22:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.