Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Geen idee, maar het lekt. 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 11 jan 2015 12:56
Berichten: 5
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: geen idee


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Geen idee, maar het lekt.
Van goede kennissen kwam de vraag om "even"te kijken naar hun auto, een C5 uit 2000?
Probleem was dat de auto niet omhoog kwam en geen stuurbekrachtiging meer had.
Ze hebben , - advies van hun garage was: de wegenwacht bellen om met een ambulance te worden vervoerd, of langzaam naar huis te rijden - . Dat laatste heeft de vrouw dus gedaan en mij gebeld.

-wat ik geleerd heb als werktuigkundige is dat een hydrauliekpomp nooit zonder vloeistof mag lopen. -volgens mij de optie om volgens de garage naar huis te rijden - 10 km- is mijn inziens verkeerd.

Ik heb daarbij de hydrauliek-olietank gecheckt: die was leeg. Dus die LDS-olie maar gehaald bij de naburige autobedrijf. 3,5 liter.
Bij het starten van de motor , had ik al een vermoeden, heftige geluiden vanaf de servo/stuurbekrachtigingspomp, kan natuurlijk ook dat er nog lucht inzit...

- het hoofdprobleem ligt echter dat midden rechts onder de wagen de olie eruit sijpelt . Ik heb zo'n idee dan het stalen leidingen zijn? zijn die los te koop? en is het mogelijk die te zilver solderen?

- heeft de HD -pomp nu ook een tik meegekregen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Peter


12 jan 2015 02:33
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
klik lees dit
lees dit ook

klik nog meer

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


12 jan 2015 09:48
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 11 jan 2015 12:56
Berichten: 5
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: geen idee


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Dank voor de snelle reactie.
De servo- pomp maakt geen slurpend , maar schrapend / snijdend geluid en komt boven het motor geluid flink uit. De stuurbekrachtiging werkt wel.

- volgens de bestuurster kwam pas een melding nadat allang de wielen beneden waren en geen stuurbekrachtiging meer was.

- die laatste link is wel heel duidelijk hetzelfde geval, vraag me wel af of zo'n dure reparatie, -( die ik nu zelf niet kan doen omdat mijn garage bezet is door een motor )- nog wel haalbaar is bij dit bouwjaar en km stand.


12 jan 2015 11:05
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Wacht maar even op de antwoorden van de bekende hobby monteurs af! :smt023

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


12 jan 2015 11:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Niet duidelijk wat het nu is, maar ik gok op de leiding van de stuurbekrachtiging welke vanaf de pomp voor de motor langs naar onder verdwijnt? Dit is goed te doen ook zonder garage met de voorzijde van de auto op bokken. Kosten van de leiding rond de 160 euro en een 4-tal liters LDS.

Is het de leidingcombinatie die aan de distributiezijde naar beneden loopt dan moet je rekenen op een prijs tussen de 300 en 400 euro. Solderen van de ledingen is GEEN optie. Je krijgt het niet vetvrij, je krijgt het niet warm en je soldeerverbinding (of koude las, want meer wordt het niet) houdt de druk van 175 bar niet.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


12 jan 2015 12:22
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 11 jan 2015 12:56
Berichten: 5
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: geen idee


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Nee, het is niet de stuurbekrachtiging!

Midden rechts 70 cm ong voor het rechterachterwiel.

En ik bedoelde dus Hard Solderen ( 700 graden) met acetyleen meen ik.


12 jan 2015 17:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
is die leiding doorgeroest?


12 jan 2015 17:10
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2011 13:59
Berichten: 396
Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Lijkt op een bekend euvel van hydraulische leiding die over de tank loopt? Zo niet dan meldt GW dat wel :D

Daarvoor is de handigste en voordeligste oplossing een by-pass maken.

_________________
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF


12 jan 2015 17:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Inderdaad, dit lijkt op de bekende hoofdleiding naar achteren. By-pass met knelwerk monteren.
Enneuh...hardsolderen is bekend hoor. Er zijn er meer die werktuigbouwkunde hebben gehad voor
ontbijt. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


13 jan 2015 10:26
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 11 jan 2015 12:56
Berichten: 5
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: geen idee


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Hartstikke fijn voor de opgegeven optie.

Had ook wel een vertrouwen in dat je op de hoogte was van hardsolderen, maar omdat het toch wel wordt toegepast in hydrauliek verbindingen , dacht ik dat het mogelijk moet zijn.

Even een voorbeeldje:
https://www.youtube.com/watch?v=3gTqspfWNAY

Is er ook bekend wat voor knelwerk/fittingen ik nodig zal hebben (bv diameter)


Peter


13 jan 2015 13:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
ik heb er hier ook al naar knelwerk/fittingen gezocht maar geen gevonden
het is een uitzonderlijke maat


13 jan 2015 13:10
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Geen 10/12/15 mm?

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


13 jan 2015 15:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
ik dacht iets van 5,3mm


13 jan 2015 15:12
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
Oei ja dat is wat moeilijker. :smt017

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


13 jan 2015 15:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2011 13:59
Berichten: 396
Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Geen idee, maar het lekt.
@PeterBoomhut

Waar kom je vandaan? Je kunt je woonplaats in je profiel opnemen.

Bij mijn dame is de by-pass aangelegd door de Citroën onderhoudsgarage Garage Rene in Breezand. Die heeft de leidingen en fittingen op voorraad liggen.

Succes en groet, Frank

_________________
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF


13 jan 2015 15:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.