Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Auteur |
Bericht |
c5breakhdi
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2006 20:49 Berichten: 50 Woonplaats: België
Auto: Citroën C5 break HDi 138 pk Exclusive (dec 2007)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Nocciola
Naar boven
|
Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Vraag : is de hydractive III+ (met sportknopje) zoveel beter dan de gewone hydractive III ? Is het comfort in de comfortstand even goed ? Rijdt dat beter dan de gewone hydractive III als je wat sportiever rijdt ?
_________________ J'ai vu une déesse au volant d'une Citroën
|
18 jul 2007 19:05 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
c5breakhdi schreef: Vraag : is de hydractive III+ (met sportknopje) zoveel beter dan de gewone hydractive III ? Is het comfort in de comfortstand even goed ? Rijdt dat beter dan de gewone hydractive III als je wat sportiever rijdt ? Wij hebben beide typen na elkaar kunnen rijden, ik heb een gewone ingeruild en een met sportknopje gekocht. Voordat wij gingen proefrijden hebben wij een slechte weg opgezocht en zijn daar eerst met de gewone een keer of vijf overheen gereden en keken bij welke snelheid zaken van het dashboard vielen. Daarna hebben wij proefgereden met de huidige auto en die zowel in de sportstand als de gewone stand ook een keer of vijf over hetzelfde stuk gereden. Na de proefrit ook weer een keer of vijf met de oude. Onze PERSOONLIJKE mening is dat bij de III+ de sportstand ongeveer gelijk is aan de stand van de normale III en dat de normale stand van de III+ wat zachter / comfortabeler is als de gewone III. Wij dachten er eerst over om op de normale III comfortbollen te monteren, maar dat vinden we nu bij de III+ niet meer nodig. De sportstand gebruiken we bv deze week bij harde zijwind op de snelweg, de wagen wordt een stuk rustiger en stuurt directer, en bij hoge snelheid 150/160+ LET WEL: allemaal persoonlijke ervaringen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
18 jul 2007 19:26 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Ik kan me goed vinden in de het antwoord van Klaverblaadje. Ik weet ook dat Eviltwin hier in het verleden een uitgebreide, technische goed onderbouwde verhandeling over heeft geschreven. Ben nooit zo goed in terugvinden van draadjes, maar het staat ergens. Wat ik nog wel wil benadrukken is dat als je het + systeem hebt en je drukt op de knop dat de vering dan NIET instantieel harder wordt. Er gebeurt namelijk niets als je rijdt als 'een goed huisvader'. Echter als je wat dichter bij de limieten van de auto komt, dan zal de computer in sportstand eerder overschakelen naar een straffere vering en dus betere handelbaarheid dan hij toch al gedaan zou hebben bij de normale stand. Tis dus niet WEL of NIET, tis EERDER of LATER. gr. Ronald
Ps. Ohja en laten we deze sportstand aub niet verwarren met de sportstand op de automaat, dat is hele andere koek.
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
18 jul 2007 20:09 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Ronald schreef: Ps. Ohja en laten we deze sportstand aub niet verwarren met de sportstand op de automaat, dat is hele andere koek. En ik gebruik ze of beide niet, of beide tegelijk....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jul 2007 00:47 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33389 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Klaverblaadje schreef: Onze PERSOONLIJKE mening is dat bij de III+ de sportstand ongeveer gelijk is aan de stand van de normale III en dat de normale stand van de III+ wat zachter / comfortabeler is als de gewone III. Zo ervaar ik het verschil ook , ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
19 jul 2007 08:41 |
|
|
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Harm van Beek schreef: Ronald schreef: Ps. Ohja en laten we deze sportstand aub niet verwarren met de sportstand op de automaat, dat is hele andere koek. En ik gebruik ze of beide niet, of beide tegelijk.... die sportstand op de automaat gebruik ik nooit hoor, doet hem enkel nog meer zuipen sportstand op de h3+, kzou niet weten wanneer ik dat aan zou moeten zetten. Overigens, in de XM zat daar ook zoiets. heb ik ooit nooit gebruikt.
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
30 jul 2007 07:56 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33389 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
In de XM was dat dan ook behoorlijk nutteloos omdat de vering dan erg hard werd ( in mijn ogen ) , vond dat werkelijk zeer oncomfortabel , stond dus nooit aan in mijn XM
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
30 jul 2007 08:26 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Menno schreef: In de XM was dat dan ook behoorlijk nutteloos omdat de vering dan erg hard werd ( in mijn ogen ) , vond dat werkelijk zeer oncomfortabel , stond dus nooit aan in mijn XM De Xm Ph.I had een sportstand die alles kortsloot, dwz permanent HARD (behalve bij het inladen) die is niet bruikbaar, maar er moest een (sport)knop op om te laten zien dat er een variabel veersysteem in zat Dat er daadwerkelijk klanten (ex-BMW) gingen rijden in HARD hadden ze denk ik nooit verwacht. Vanaf de Xm Ph.II is er Hydractive 2, dat zowel in sport als in normaal (comfort) kan schakelen tussen HARD en ZACHT. Het grote verschil zat hem in het beschikbaar komen van goedkoper computer geheugen, waardoor ook een overgangstabel HARD-ZACHT voor de sportstand geprogrammeerd kon worden. Hiermee is ook de sportstand bruikbaar voor Citroënistas, voorheen alleen voor BMW rijders . Deze logica wordt nog steeds toegepast bij H3+. Zelfs in de sportstand rijdt je het grootste gedeelte van de tijd gewoon in ZACHT. Sportstand = 10 a 20% van de tijd HARD (afhankelijk van rijstijl, parcours) Normaal = 5 a 10% van de tijd HARD (idem) De ZACHT stand van H3+ is een flink stuk zachter dan H3, de HARD stand flink harder. Bovendien zijn de links-rechts doorgangen afgesloten, wat een beperkt anti-rol effect veroorzaakt. Bij normaal rijden is H3+ dus veel comfortabeler, maar voor sommige mensen weegt het minder comfortabele gedrag in de extreme situaties zwaarder. Ik gebruik de sportstand vooral als ik gevoelige mensen achterin heb (mal-de-mer) of bij hevige zijwind.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 jul 2007 10:29 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33389 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Ik had idd een XM PH1 , dat verklaart een hoop ... thnx voor de uitleg
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
30 jul 2007 10:35 |
|
|
G.Meijer
V.I.P.
Geregistreerd: 07 nov 2006 22:34 Berichten: 330 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
Ik hoorde afgelopen zaterdag van een C-daeler dat in de modellen 2007 de sportstand niet meer voorkomt, ook niet bij de automaat.
Jammer!!!!!!!!!!!!!
Groet, Ger
_________________ C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006 groene TÚV-sticker 4.
|
30 jul 2007 20:53 |
|
|
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
wat is het nut/functie van 2 extra bollen,bij de HIII+?
|
30 jul 2007 22:08 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Kiezen tussen Hydractive III+ of Hydractive III ?
THEFXR schreef: wat is het nut/functie van 2 extra bollen,bij de HIII+? Hoe meer bollen, hoe meer stikstof (lucht) dus hoe soepeler de vering. Door de middenbol uit te schakelen neemt de hoeveel stikstof waarop geveerd wordt instantaan af, de auto wordt stugger. Bovendien wordt de links-rechts verbinding afgesloten, dit beperkt de rolbeweging. De buitenbollen van een C5 met H3+ zijn qua stikstofvolume iets kleiner dan bij H3, met de middenbollen erbij is het totale volume juist groter. De hydractive computer schakelt tussen deze twee standen op basis van besturing (stuurhoek, gaspedaal etc.) en toestand (snelheid, etc.) Hydractive 3+ is dus een vering met variabele veer- en dempingskarakteristiek. Het voordeel is dat de C5 bij normaal gebruik extra comfortabel is, maar bij sportief rijden harder en scherper, bovendien in extreme situaties (uitwijken, klapband) veiliger.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
31 jul 2007 17:56 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|