Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 vraag over de draagarm lagers 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vraag over de draagarm lagers
Ga jij ze bij jouw C5 nu vervangen, omdat jij een oudere C5 hebt met heel wat kilometers?

Die van MarcoFr is een PH2 uit 2006, met minder dan 200.000 km op de klok :idea:
Tenzij er ooit iets gebeurd is met die achterwielophanging, een aanrijding oid, is het niet waarschijnlijk dat ze nu al versleten/kapot zouden zijn.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 mei 2014 12:41
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vraag over de draagarm lagers
Aha ..... dus dat zijn de "silence bloks" ........ weer wat geleerd.


02 mei 2014 14:46
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 05 apr 2014 17:30
Berichten: 67
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vraag over de draagarm lagers
Omdat we niet 100% zeker wisten waar het 'bonken' exact vandaan kwam, hebben we (samen met de monteur) besloten om de kosten laag te houden, en eerst het draagarm lager te vervangen aan de kant waar het geluid vandaan kwam. Bij demontage viel me helaas, en ook een beetje teleur stellend op dat mijn lager er niet zo erg uitzag als hier op het forum diverse foto's voorbij kwamen. Maar toch .... het geheel lag uit elkaar, en een compleet nieuw set werd terug gepaatst. Omdat mijn monteur dit voor het eerst bij een C5 uitvoerde, werd het sfeervol in 4 uur gedaan, en ik hoefde maar voor 1.5 uur te betalen !! De rest noemde hij 'leer geld' ......
Ik ben in de teleurstelling vergeten een foto te nemen van het lager, maar zoals gezegd, het lager was niet echt spannend om te zien. Enkel in de lagerschaal waren afdrukken van de lagers voelbaar.

Maar wat een genot !!!! Zelfs een bijna goed uitziend lager kan dit gebonk veroorzaken !! Bonken is weg !!
Deze monteur had ook de week ervoor nieuwe draag arm rubbers aan de voorzijde geplaatst waarna wat twijfels waren ontstaan. Ik had na het nemen van een drempel trillingen in het stuur. Maar het getril was maar de eerste 3 verkeers drempels. Alles was bij monage correct afgetekend op de arm, en ook correct gemonteerd met horizontale arm. Waarom effe dat getril ?? Geen idee.
Maar de C5 rijd nu weer 'rete' strak !! En bonk loos .......
Nu nog wat deur en kofferklep rubbers insmeren voor de standaard kraakjes uit het interieur te verwijderen, achterklep wat strakker zetten, en we gaan weer wat rustige ritjes tegenmoet.

Dus als iemand in de buurt van zuid Limburg (Landgraaf) nog een garage zoekt voor zijn Citroën ....


23 mei 2014 12:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.