Auteur |
Bericht |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
Nieuwe remmen
Omdat eerst de van linker- en daarna de rechter remklauw de handrem bleef hangen heb ik nu toch maar nieuwe besteld. Later deze week komen ze binnen samen met een set blokjes. Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten bij vervanging? Tips and tricks?
_________________ Free beats!
|
14 apr 2014 09:45 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Neem de pijpjes ook mee de kabel gaat er niet uit
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
14 apr 2014 10:26 |
|
|
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Hier kan ik even niet volgen. Wat bedoel je met pijpjes meenemen?
_________________ Free beats!
|
14 apr 2014 18:31 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
De kabels lopen door geleiders. Vaak zijn de kabels zo ver verrot dat ze niet meer door de buisjes willen, of er blijft zoveel rommel achter dat de nieuwe kabels nog niet lekker lopen.........
Samen vervangen is iets meer werk, maar goed te doen als je het hitteschild boven de uitlaat even wegneemt.
Ook heb je een terugstel tang nodig om de remzuigers terug te stellen voor je nieuwe blokken kunt plaatsen. (kan ook met een tang, als je weet hoe het werkt)
_________________ Zeg maar André
|
14 apr 2014 18:38 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
De buizen waar de handremkabels doorheen lopen deze worden redelijk warm en de buitenmantel van de kabel komt er vast in te zitten. Als je de handremkabels vervangt meteen de buizen ( pijpjes) dus mee vervangen.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
14 apr 2014 18:40 |
|
|
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Ik ga dus de remklauwen vervangen. Kabels lopen nog soepel, enkel de geleidebuizen zijn "geknakt" op de gebruikelijke plek. Ik ga die dus ook onderhanden nemen met krimpkous en een flinke dot wd40 of ander spuitbaar smeermiddel. Evengoed alvast bedankt voor het meedenken!
_________________ Free beats!
|
14 apr 2014 20:14 |
|
|
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 791 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
WD 40 verdrijft water en smeert nauwelijks. Teflonspray werkt maar zou er liever iets steviger vet op loslaten. Jammer dat je dit gedeelte niet echt goed af kunt sluiten al helpt krimpkous daar wel bij.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
15 apr 2014 17:23 |
|
|
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Ik heb nog een spuitbus vloeibaar vet staan. Zeer handig spul. Op moment van spuiten is het heel dun vloeibaar, beetje zoals kruipolie, en na een halve minuut begint het dikker en dikker te worden en veranderd in vet. Ik ga deze dan waarschijnlijk gebruiken.
_________________ Free beats!
|
16 apr 2014 10:21 |
|
|
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Ondertussen nieuwe klauwen en blokjes gemonteerd van voor. Rondom alles ontlucht maar ik blijf een beetje een sponzig gevoel in mijn rempedaal houden. Ook moet ik het rempedaal een stuk dieper als voorheen intrappen. Uiteindelijk is er wel genoeg remkracht, alleen voelt voelt alles anders aan. Ook enkele noodstops uitgevoerd en die zijn ook in orde. Wagen staat toch op tijd stil en ik trek lichtjes zwarte strepen op het wegdek. Nu dan gewoon een kwestie van wachten tot de remmen ingelopen zijn of heb ik toch iets over het hoofd gezien?
_________________ Free beats!
|
27 apr 2014 18:29 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33386 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Ik zou zelf eerst netjes "inremmen" voordat ik noodstop zou maken met verse remmerij ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 apr 2014 19:02 |
|
|
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
Te laat! Omdat ik vermoedde dat ik misschien een gebrek aan remkracht ging hebben heb ik ik dus enkele keren die noodstop uitgevoerd. Het belangrijkste is voor mij toch nog altijd dat ik op tijd stil sta als dat nodig is. Nu weet ik dat dat in ieder geval geen probleem is.
_________________ Free beats!
|
27 apr 2014 19:42 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Nieuwe remmen
De eerste 300Km rustig remmen! En de toplaag er af poetsen tot het blanke metaal. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
27 apr 2014 19:49 |
|
|
|