Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Zonet het achterwiel (links) gedemonteerd om nieuwe banden te monteren tezamen met nieuwe remschijven en remblokken en erachter gekomen dat de remklauw scheef staat ?! Hoe is dit het beste en snelste op te lossen? Graag reacties van mijn handige citrofielen!
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
demonteren, (voorzichtig! er zijn wat onderdeeltjes die er dan vandoor willen), schoonmaken en weer monteren.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Bedankt! Zit het probleem dan in evt aanslag bij de bevestiging van de remklauw op de achteras en is dit een vaker voorkomend probleem? (sorry ben maar een amateur op reparatiegebied, mijn overbuurman is monteur en die wil er morgen eens goed naar kijken, vandaar dat ik graag met een goede oplossing aan wil komen)
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Het heeft te maken met oxidatie van de aluminium delen waardoor ze zich scheef drukken.
Is een "feature" (ofwel kwaaltje) waar ze allemaal last van hebben.
Is een "feature" (ofwel kwaaltje) waar ze allemaal last van hebben.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Valt veel over terug te vinden op dit forum. Ook over het gebruik van keramisch vet en een pakking tussen de klauw en de bevesting zodat het directe contact tussen aluminium en staal vermeden wordt. Goed schoonmaken is belangrijk en neem daar de tijd voor. Mijn ingreep, blokken en schijven, is nu 7 maanden geleden en sinds die tijd ook geen piep meer gehoord. Dit veel voorkomend verschijnsel was tegelijkertijd verdwenen.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
En nieuwe blokken erin, de oude blokken zijn scheef afgesleten.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 apr 2010 20:45
Auto: Renault Espace 2.2 Privilege
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 186000
Locatie: Heiloo
Yep, dit heb ik afgelopen zaterdag ook gedaan. Er zat behoorlijk wat oxidatie tussen! De boel stond goed scheef, maar is nu weer recht en dus lekker rustig. 
Groeten, Theo


