Dank.
Ik heb dat draadje later ook gevonden. Is uit april 2013. Probleem was een 5 kantig ding wat de hendel vasthoudt. Het lijkt op een 5 kantige inbus (waarom Citroen (of Bosch), waarom (dramatische snik).
Als die los is kan blijkbaar een bus met aan het eind een tandwieltje eruit.
Maar ja. Wat dan? Het was me niet duidelijk wat het probleem bij Rene nu was.
Ik hop stiekem dat alles goed komt als ik nieuwe remblokken plaats...
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mijn C5 werkte het mechanisme ook niet goed, de interne vergrendeling verliep waardoor er een te grote slag ontstond van de handrem.
Gevolg was bovendien dat de slag van het pedaal vaak te groot was, ik moest hem te diep intrappen voordat de auto ging remmen.

Om die reden heb ik twee maanden geleden de klauwen laten vervangen,
Sindsdien is de slag van de handrem altijd kort en ook de slag van het pedaal is kleiner geworden.
Groet,
JW
Gevolg was bovendien dat de slag van het pedaal vaak te groot was, ik moest hem te diep intrappen voordat de auto ging remmen.
Om die reden heb ik twee maanden geleden de klauwen laten vervangen,
Sindsdien is de slag van de handrem altijd kort en ook de slag van het pedaal is kleiner geworden.
Groet,
JW
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
De slag van de handrem was na de vervanging van de handremkabels heel kort. Maar later leek er juist speling op te komen, waarschijnlijk omdat het mechanisme blijft hangen. Nu is er dus, aan biede zijden, geen beweging meer in te krijgen
Het plaatje ken ik. Dit geeft het principe aan, maar de C5 remklauwen lijken toch iets anders in elkaar te steken.
Het plaatje ken ik. Dit geeft het principe aan, maar de C5 remklauwen lijken toch iets anders in elkaar te steken.