Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Hoeveel benzine heb ik nog. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoeveel benzine heb ik nog.
@ET
De enige reden dat ik er uit stapte was het ge**** dat terugkwam als je probeert serieus inhoudelijk ergens op in te gaan. Dit was daarom een achteraf toegevoegd PS

Omdat je de moeite hebt genomen hier inhoudelijk op in te gaan wil ik met alle plezier nog een keer reageren omdat ik blijf vinden dat je foute aannames doet. Ik denk dat we daarna een plezier doen dit item af te sluiten.

PS LPG is net zo perfect-slecht als alle andere brandstoffen en staat en valt met de gebruikte techniek en kwaliteit brandstof. Ik heb nooit gezegd/gedacht dat LPG perfect is. Puur een choice of convenience.

Vanavond kom ik hier uitgebreider op terug (volle agenda)

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


27 sep 2011 14:47
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoeveel benzine heb ik nog.
Nog een tip over dit item die ik kreeg van iemand....

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


27 sep 2011 16:59
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 maart 2013 02:11
Berichten: 15
Woonplaats: Sleen
Auto: Citroen C5 2.0 16V EXCLUSIVE
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkerblauw metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoeveel benzine heb ik nog.
Mosterd na de maaltijd:

Ook ik heb vreemde gedragingen waargenomen bij diverse op LPG omgebouwde citroens. Zelf ben ik meer van Diesel dan van LPG, voornamelijk omdat ik als gevolg van de hogere verbrandingstemperaturen en in combinatie met een hoge werklast (aanhanger rijden) motorschade heb zien ontstaan doordat onderdelen (kleppen) onvoldoende en niet voor langere tijd, goed met deze hogere temperatuur om kunnen gaan. Dit probleem geldt echter niet voor elke auto. Sommige merken en types zijn uitstekend op gas om te bouwen. Maar ik vind het dan al snel lastig om te bepalen welke dan wel en minder geschikt zijn. LPG rijders zijn uiteraard wel schoner bezig dan Dieselrijders en dat verdient een positieve aantekening! :smt193

MAGNEETJES BENZINEDOP:

Hier gaat het mij echter om. Ik zie hier deze magneten enkele malen genoemd. Maar deze magneten worden fabelachtig weggeschreven. ;)

Wat ik erover begrepen heb van een garagist: in de vullerhals zit een microswitch (modernere C5's maar ook C4 en C4 Picasso bijvoorbeeld.) zou je de vullerpijp verwijderen dan kom je deze switch en haar verbinding op de kabelboom tegen. In de dop zitten idd normaliter 2 magneetjes. De dop kan er door zijn ontwerp op twee manieren opgedraaid worden. (180 graden t.o.v. Elkaar) De microswitch zit echter aan een zijde. Dus zijn er twee magneten nodig om ervoor te zorgen dat de microswitch geactiveerd kan worden in bijde posities. (Deze magneten heb ik zelf zien zitten in een dop!) soms verdwijnt er 1. Wat er dan gebeurt is dat wanneer je de dop dus 180 draait bij het opschroeven, de microswitch wel, of dus juist niet (zijde zonder magneet) wordt geactiveerd. Zit er geen magneet meer in dan wordt de microswitch nooit geactiveerd. Ben je een gewoontedier dan kan zijn dat het of altijd goed gaat, of altijd fout.

Ik heb hierop de vraag gesteld:"Waarom wil de auto weten of de tankdop erop zit of eraf is geweest?" Het antwoord was vaag. Ik denk dan zelf dat je misschien een melding ziet wanneer je vergeten bent de tankdop terug te plaatsen. Maar na het lezen van dit draadje denk ik dat deze microswitch ook wel eens verantwoordelijk kan zijn voor de Reset van de brandstofmeter. :smt023

Check je dop op twee metalen plaatjes die precies tegenover elkaar zitten. Ze moeten er zijn bij een groot aantal moderne citroens. Ook de diesels hebben ze. Mis je er een, draai de dop dan eens een halve draai. Misschien is het dan wel opgelost..

_________________
#dontmentionthecupholder


29 jun 2017 23:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoeveel benzine heb ik nog.
Het hele probleem met LPG en benzinemeters zit hem in het feit dat het sequentiële systeem het motormanagement laat geloven dat elke inspuiting nog steeds van de benzine-injectoren komt. Die inspuitingen worden geteld en rekenend met de inspuittijden berekent het management dan hoeveel brandstof er is verbruikt.

Een eenvoudige "tankfopper" of emulator lost dit "probleem" op. Dingen kosten een paar tientjes.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


30 jun 2017 08:45
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 19 jun 2017 17:56
Berichten: 51
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoeveel benzine heb ik nog.
Maarten schreef:
Voor de rest meng ik me niet in de discussie omdat ik op diesel rijd brandstof voor mannen :smt203


Wat een geweldige reactie :smt202


02 jul 2017 18:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.