Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Nog 1 keer, aftermarket-radio... 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Hoi luitjes,

Na verschillende topics door genomen te hebben, duizelt het mij behoorlijk.
De zoek-functie heb ik dus gebruikt, maar word er eigenlijk niet veel wijzer van.
De ene zegt dit, de ander zegt dat.

Maar wat ik wil weten!
Als ik een constante 12V plus vanaf de accu naar de nieuwe radio trek, ben ik dan klaar, of niet?
Of kunnen de originele geschakelde plus, verlichting-draad en antenne-remote nog roet in het eten gooien?

Ter informatie, de gehele audio gaat op de schop. Er komen 2 versterkers en een heel regiment luidsprekers in de C5. Dit word in de toekomst in een ander topic behandelt.

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


22 feb 2011 09:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
De constante plus is niet het probleem (al is een aparte trekken geen slecht idee als je grootse dingen van plan bent)

het issue zit hem echter in de geschakelde plus, die in een citroen niet dat is , maar de VAN / CAn bus. Hij lijkt wel op een geschakelde plus, maar is dat niet. Gevolg kan vreemde storingen in de boordelectronia zijn als je hem toch belast. Je moet dus een geschakelde plus elders zoeken. Bv lampje dashboardkastje zit in de buurt, maar hij is ook in de zekeringkast af te tappen van een rail.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


22 feb 2011 10:30
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Kijk aan, nu komen we ergens! :smt023
Ik had echt begrepen, dat hem om de constante plus ging!
Maar het is dus de zgn. geschakelde plus.
Die is idd ook wel ergens anders vandaan te halen.
Of gewoon niet gebruiken, kan ook nog.

Weet je toevallig, wat de marges in verbruik zijn, op die "geschakelde" plus?
De radio gaat namelijk zelf geen vermogen leveren aan luidsprekers, daarvoor gebruik ik alleen maar versterkers. Dus het verbruik van de radio zelf zou binnen de perken moeten blijven.
Of is het gewoon ten alle tijde af te raden, om de "geschakelde" plus te gebruiken op aftermarktet spul?
En kan het kwaad om de "geschakelde" plus door te knippen, ten einde aan de DIN stekker een echte geschakelde plus te zetten? Uiteraard word het niet gebruikte eindje dan afgeschermd.

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


22 feb 2011 11:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Als het vermogen niet te hoog is kun je de geschakelde plus eventueel aftappen van de sigarettenaansteker aan de voorzijde (dus niet die tussen de stoelen maar bij de pook).
Die is geschakeld met het contact, en ook met de Eco-mode.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


22 feb 2011 12:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Kijk aan, super info! :smt023

Het max. stroom-verbruik van de radio is 4 Ampere. Nu weet ik alleen niet, via welke weg het meeste gevraagd word.
Gaat dit lukken via de aansteker??
Ik moet toch nog bij die aansteker zijn, aangezien het lampje kaduuk is, dus 2 vliegen in 1 klap.
Hartelijk dank voor de info!
Ik hoop ook, dat dit draadje kort, bondig en overzichtelijk genoeg is voor anderen met dezelfde vraag.

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


22 feb 2011 12:40
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 07 feb 2016 11:47
Berichten: 5
Auto: Citroen C5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Goedenavond,

Ik wil ook mijn aftermarket radio goed aansluiten heb hier ook een probleem met het geheugen .
Als ik het goed begrijp op dit forum zal ik dan op de iso stekker de gele en de rode draad moeten omwisselen zodat het geheel werkzaam is. Echter is er dan het probleem met de van/can bus op de geschakelde plus.
Als ik vanaf de aansteker of dashbord verlichting een aftakking maak en deze op de iso stekker maak ipv de geschakelde plus van de van/can bus zou het in orde moeten zijn ?

Kan iemand aangeven of mijn inzicht hierin juist is ?

Groet Breukkie


24 maart 2016 21:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Wat is het probleem met de van/can dan?

Is niets meer dan een geschakelde plus, als je de rode en de gele omwisselt dan moet het gewoon werken.
Rood is de geschakelde en geel de constante en soms is dat omgedraaid.
Even met de multimeter na meten welke er geschakeld is en controleer je zekering (nr 20, 7de vanaf het portier (10A))

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


25 maart 2016 09:43
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
Het probleem met die draad is dat als je er te veel stroom van vraagt, de BSI kan doorbranden.


28 maart 2016 16:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog 1 keer, aftermarket-radio...
De constante stroomdraad moet de nodige Ampères kunnen leveren.
Daarmee worden ook de vermogensversterkers gevoed.

De geschakelde plus hoeft niet meer dan een aantal mA's te kunnen leveren, dat is niet anders dan om de versterker en radio te kunnen in- en weer uitschakelen.

Dus inderdaad, zorg er voor dat die twee op de juiste wijze zijn aangesloten.
Probleem daarbij is dat de DIN aansluiting A niet genormeerd is.
Op A4 en A7 kunnen dan ook die twee spanningen verwisseld zijn, en moeten ze zonodig omgewisseld worden als de radio dat vraagt.
Het is dus zaak te weten hoe dat bij de radio zit, hopelijk is daar een gebruiksaanwijzing bij of zit er een sticker op met de juiste aansluitingen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 maart 2016 16:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.