Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 storing uitlaatgas 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
De mijne heeft dat twee keer gehad. De eerste keer bij aflevering. :smt136 De dealer keek verbaasd (lullig ook) en zei: Als ie morgenvroeg weer die melding geeft, dan kom maar weer even langs. Dat deed ie dus en vervolgens heeft de dealer een foutmelding in de huppeldepup gewist :? . Daarna is de foutmelding nog een keer terug gekeerd, nadat ze bij de garage een kleine reparatie onder garantie aan de gasinstallatie hadden doorgevoerd. De volgende ochtend was de melding als sneeuw voor de zon verdwenen... Inmiddels alweer zo'n 2200 kilometer verder, dus ik ben dik tevreden... :smt023 Oh ja, m'n dealer is ook gasspecialist. Mooi makkelijk...


25 apr 2007 18:47
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij ook deze melding, had de auto nog maar net. De assistance van Citroen gebeld en zei dat het de bobines konden zijn. Naar de dealer geweest en uit laten lezen omdat de melding bleef bestaan. Niets bijzonders te zien op de uitdraai. Hij adveiseerde mij om te tanken met een octaan gehalte van 98 ipv 95, dat dat beter zou zijn voor een HPI motor. Heb ik gedaan, ook een injectiereiniger er in gegooid voor de zekerheid. Melding niet meer geweest. Is het inderdaad een goed advies om bij een HPI motor 98 te tanken?


15 mei 2007 11:32
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Honing schreef:
Bij mij ook deze melding, had de auto nog maar net. De assistance van Citroen gebeld en zei dat het de bobines konden zijn. Naar de dealer geweest en uit laten lezen omdat de melding bleef bestaan. Niets bijzonders te zien op de uitdraai. Hij adveiseerde mij om te tanken met een octaan gehalte van 98 ipv 95, dat dat beter zou zijn voor een HPI motor. Heb ik gedaan, ook een injectiereiniger er in gegooid voor de zekerheid. Melding niet meer geweest. Is het inderdaad een goed advies om bij een HPI motor 98 te tanken?


De HPI motor is in de fora wel berucht, maar daar zitten ook broodje aap verhalen tussen. Het meeste is gebaseerd op horen van omdat weinig fora leden daadwerkelijk met zo´n motor rijden.
Blijft het feit dat het lean-burn concept van de HPI motor niet het gewenste succes heeft gehad en dat C van dit concept is afgestapt.
98 ipv 95 is eerder gesuggereerd. Als het je in de parktijk helpt, dan zeker blijven gebruiken zou ik zeggen.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


15 mei 2007 23:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ronald schreef:
Honing schreef:
Bij mij ook deze melding, had de auto nog maar net. De assistance van Citroen gebeld en zei dat het de bobines konden zijn. Naar de dealer geweest en uit laten lezen omdat de melding bleef bestaan. Niets bijzonders te zien op de uitdraai. Hij adveiseerde mij om te tanken met een octaan gehalte van 98 ipv 95, dat dat beter zou zijn voor een HPI motor. Heb ik gedaan, ook een injectiereiniger er in gegooid voor de zekerheid. Melding niet meer geweest. Is het inderdaad een goed advies om bij een HPI motor 98 te tanken?


De HPI motor is in de fora wel berucht, maar daar zitten ook broodje aap verhalen tussen. Het meeste is gebaseerd op horen van omdat weinig fora leden daadwerkelijk met zo´n motor rijden.
Blijft het feit dat het lean-burn concept van de HPI motor niet het gewenste succes heeft gehad en dat C van dit concept is afgestapt.
98 ipv 95 is eerder gesuggereerd. Als het je in de parktijk helpt, dan zeker blijven gebruiken zou ik zeggen.

Gr. Ronald


Ik heb er eentje gehad en reed meestal op 98. En elke 5000 km een busje injectorreiniger of kleppenreiniger erin. Want het ding vervuilt als een gek, door de combi roet van de directe inspuiting en EGR.

JE kunt vrij makkelijk de gasklep demonteren en schoon maken en dan kun je ook bui het inlaatspruitstuk, dan zie je de zwarte smurrie. Als er teveel zit moet ie echt gereinigd worden, de Mitsu GDI's elke 100000 km

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


15 mei 2007 23:12
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Ik rij alweer een jaar rond in mijn C5 Ligne prestige 2.0i 16V op LPG uit het bouwjaar 2002.
Uitlaatgasstoring verschijnt heel af en toe in het beeld en verdwijnt weer na een keer herstarten, dus dat vind ik niet echt een probleem. Irritanter is dat tijdens iedere lange snelwegrit (dus zo'n 2 a 3 uur of nog langer) met normale snelheid de storing katalysator verschijnt. Hierdoor gaat de motor op een noodprogramma lopen waardoor het lijkt alsof de motor op 3 cilinders draait en hierdoor vermogensverlies en slecht stationair draaien tot gevolg heeft.
Overigens maakt het niet uit of ik die snelwegrit op LPG of op benzine rijdt. De storing komt onherroepelijk te voorschijn. Wat wel een beetje oplost is de motor even afzetten en gewoon weer opnieuw starten. De storing blijft, maar de noodloop is verdwenen. Erg vreemd, maar ook bijzonder irritant.
In september vertrek ik op vakantie naar Oostenrijk en dan wil ik dat ik niet iedere 2 a 3 uur de motor opnieuw moet starten.
Wie heeft een idee?
Ik las hier ergens iets over een software-update? Als ik een dag later de auto weer start, is de melding in 9 van de 10 gevallen verdwenen en anders verdwijnt de melding wel bij de volgende keer starten. Een mechanisch, ontstekingsprobleem lijkt me daarom al een stuk kleiner, het lijkt meer in de software te zitten. Wie helpt me.


30 jun 2007 11:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Heeft je garage al eens de BSI uitgelezen? Hij kan wellicht wat meer erover vertellen...

Ik rijd diesel, dus meer kan ik je niet melden. Er zijn wel andere gasrijders die wellicht ervaring hebben. Anders even zoeken op het forum, wellicht dat er al eerder iets gemeld is...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


30 jun 2007 11:48
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Ik heb na 10.000 km nog nooit dergelijke foutmeldingen gezien. De motor loopt als een zonnetje! :D


30 jun 2007 14:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Harm van Beek schreef:
Heeft je garage al eens de BSI uitgelezen? Hij kan wellicht wat meer erover vertellen...

Ik rijd diesel, dus meer kan ik je niet melden. Er zijn wel andere gasrijders die wellicht ervaring hebben. Anders even zoeken op het forum, wellicht dat er al eerder iets gemeld is...


Ja, in het begin heb ik de BSI laten uitlezen en daar stonden geen meldingen in.
Vandaag zijn alle meldingen als sneeuw voor de zon weer verdwenen. En als ik nu 3 uur snelweg rij, dan is de katalysatorstoring zeker weer terug.
De storing treedt niet alleen op bij LPG rijden, maar ook als ik op benzine rij.
Ik heb de zoekfunctie gebruik, maar niet echt iets concreets kunnen vinden waarbij een mogelijke oplossing voor handen was.


30 jun 2007 15:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
:smt017

Mja, dan weet ik het verder ook niet. Maar nadat de BSI in het begin is uitgelezen, heb je weer storingen gehad. Dan moet dat weer in het geheugen staan en dus uitgelezen kunnen worden...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


30 jun 2007 16:30
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8048
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Hier is toch al ergens een draadje over?
Volgens mij iets met de EGR klep??

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007


30 jun 2007 18:20
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8048
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
viewtopic.php?t=10

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007


30 jun 2007 18:47
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Eric,

als ik jouw verhaal zo lees dan lijkt het probleem toch wel erg veel op de troubles die ik gehad heb; zie onder het hoofdstuk "motor" het onderwerp "met de C5 naar Zuid-Frankrijk en terug" van 16 mei.
Ik heb inmiddels op advies van een van de andere forumleden de bobine vervangen, kostte maar €110,= bij de AOC in Vlissingen (Valeo-bobine) maar nog geen ritten van uren achtereen gemaakt.
De bobine, die op het motorblok zit gemonteerd wordt inderdaad loeiheet, omdat ie ook nog onder de sierkap zit die de warmteafvoer belemmert!
Ook in mijn geval kon men in Frankrijk en bij de dealer in Vlissingen geen foutcodes vinden.
Grappig is wel dat bij de garage in Frankrijk een wat oudere monteur, aan wie ik het probleem uitlegde, direct zei dat de bobine de oorzaak was nog voordat de motorkap open was geweest... Omdat de meting verder niets aangaf heeft men de bobine toen niet vervangen.

groet

Hans


30 jun 2007 20:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
hai hai,
ik ben net terug uit oostenrijk en je raad t al op de heenweg ongeveer een uur of 6/7 gereden komt de bekende pingel met uitlaatgas storing te voorschijn.
in oostenrijk konden we geen gas tanken er zijn maar 9 tankstations in heel oostenrijk en geen was in de omtrek van ons tijdelijk verblijf te vinden.
na een hele hoop kilometers en pittig rijden [ gros glockner 2 keer geheel regeden te hebben op twee dagen] pittige wegen genomen die lekker stijl etc waren en heel veel kilometers later konden we in de buurt van salsburg lpg tanken. en t vreemde was nadat we stukkie gereden hadden van ongeveer 2 uur en de motor stil stond en daarna gestart werd was t ineens verdwenen. wij heel blij en dus nog lekker veel gereden op gas en benzine in oosterijk zonder pingel en ongewenste meldingen.
maar gisteren op de terugweg na weer een uur of 6 gereden te hebben doet dat pokke ding t weer morgen maar eens naar de garage om te vragen of dit niet voorgoed uitgezet kan worden want ik word er gek van.

[ denk er trouwens aan om de auto te gaan opruimen tis namelijk niet zo goed voor de stress als je t idee heb dat de auto best onbetrouwbaar is voorbeeld 2 keer ineens alles uitslaan terwijl we op een pittige weg naar beneden rijden en dan oliedruk te laag pingel krijgen [ uitlaatgasstoring was al weg] en nadat we starten weer hele maal weg was en oliepijl was perfect, dat is in nederland ook al keer voorgekomen toen de auto schuingeparkeerd stond naar beneden toe vind t allemaal erg vaag hoor en ben best bang om er mee te rijden naar t buitenland ga ik sowieso niet meer in dat ding]


01 jul 2007 10:47
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8048
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
Ik bied 1000 euro.


Geintje, ik kon het niet laten. :oops:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je schijtziek van die kar word... maar is het niet eens tijd om er door een ander naar te laten kijken?

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007


01 jul 2007 10:54
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: storing uitlaatgas
morgen weer naar de c dealer toe en evt volgende week naar gasspecialist in houten [ daar zit hij toch?]

hebben melding van dat uitlaatgasstoring paar maanden geleden ook al gehad kon toen niets terug gevonden worden en is gereset door c dealer

hihi €1000,- als t nou maar 12 was :lol:


01 jul 2007 10:56
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.