Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 inbouw fabrieks cruisecontrol niet herkend 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht inbouw fabrieks cruisecontrol niet herkend
Hoi C5 liefhebbers / forum genoten,

Ik heb sinds een paar maanden een C5 HDI 90pk PH1 van oktober 2004. Ik ben zeer blij met deze bolide maar 1 ding zit er vreemd genoeg niet standaard op: Cruisecontrol.
De auto is net voor een beurt en een nieuwe distributie riem naar de garage geweest (garage Berben in Ulft, Achterhoek)
Ze hebben daar meteen gekeken of ze een cruise control konden installeren. Hierbij zijn ze tegen het volgende aangelopen:
Ze konden een fabrieks "flipper" aansluiten. Doordat mijn auto een elektronische gasklep heeft en ook het benodigde koppelingscontact dachten ze dat het wel goed zou komen. Het aanmelden in het motortmanagement ging ook goed. Je kan daar blijkbaar de snelheidsregeling op "aanwezig" zetten. Daarna moest het ook nog in de hoofdcomputer (BSI) ingeregeld worden. Daar konden ze echter niet de functie snelheidsregeling vinden. De enige functies waren "snelheidscontrole" en "regelbaar alarm" Ze hebben deze allebei maar aan gezet maar de fabrieks cruisecontrole bleek niks te doen... :cry:

Ze hebben nog rond gebeld voor informatie en toen wist iemand ze te vertellen dat het achteraf inbouwen van fabrieks cruisecontrol niet meer kon vanaf bouwjaar 2003 of zo. Dit omdat het achteraf inbouwen veel goedkoper was dan de fabrieksoptie en dat wilde Citroen voorkomen of zo.....

Kan iemand dit verhaal bevestigen, of nog beter, weet iemand hoe ik de CC wel aan het werk krijg?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!! Groeten, Arn

PS: ik wil bij deze ook even vertellen dat ik zeer tevreden ben over http://www.autobedrijfberben.nl/ in Ulft.
Een heel prettig familiebedrijf van vader en zoon die echte Citrofielen zijn. Naast moderne Citroen's hebben ze ook veel 2CV's, ID/DS, CX enz in onderhoud en ter restauratie. Ze maken hiervoor zelfs veel onderdelen zelf.
De distributieriem + beurt + algehele check van mijn ex lease auto was natuurlijk niet goedkoop. Wel hebben ze de tijd genomen om mij precies te laten zien wat ze allemaal hebben gedaan inclusief het laten zien van de oude onderdelen die er uit zijn gekomen en de uitleg wat en waarom (best handig voor een leek zoals ik). In combinatie met goede service, prettig contact, een leenauto en een werkplaats tarief van een redelijk schappelijke 42,75 per uur, ben ik heel tevreden!


24 sep 2009 18:42
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 jul 2006 00:07
Berichten: 290
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: inbouw fabrieks cruisecontrol niet herkend
...ik heb alleen ervaring op dit gebied met het zustermerk, maar das toch bijna het zelfde.

vereisten:
-electronisch gaspedaal (dus niet de potmeter in de motorruimte)
-dubbelschakelaar op het rempedaal (of 2 losse schakelaars)
-schakelaar op de koppelingspedaal.

soms als de extra schakelaars missen kan je het alsnog werkend maken door deze zelf aan te leggen.

inleren in de:
-BSI
-ECU
en dan proefrijden ;) kijken of het werkt. thats it, soms werkt het wel en soms dus niet.

soms moet de ECU nog weten dat er op de koppeling een schakelaar zit, dus als die optie in de diagnosecomputer zit, ook aanzetten.

het achteraf inbouwen van een aftermarket CC is nooit goedkoper dat deze optie; ik kan niet voor 100 euro een john gold inbouwen...en ik denk andere inbouwers ook niet.
het heeft meer te maken met homologatie en het gevreesde "marco bakker" syndroom, dat het "kan niet" achteraf ingebouwd worden..


axl


24 sep 2009 19:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.