Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 ventilator/ fan werkt niet. reageer aub 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht ventilator/ fan werkt niet. reageer aub
ik heb een vraag voor de mensen die wat meer ervaring hebben met een c5.

ik heb een c5 van 2005, 2.0 16V diesel en volgens mij 136pk. het is wel een pittige auto

ik heb die auto gekocht bij de dealer, in de garantie termijn bleken we al problemen te hebben met de motor temperatuur. de auto terug gebracht, en de dealer zei het probleem verholpen te hebben. de sensor (thermostaat) was stuk en die was vervangen. nu zijn we bijna een jaar later (weer in de zomer) en hebben hetzelfde probleem nog steeds alleen nu nog erger.

we zijn terug geweest naar de dealer, en deze wist te vertellen dat nu de ventilator niet aanslaat. ik heb niet zo veel verstand van auto's, maar ik weet wel dat ventilator destijds ook niet aansloeg.

nu vraagt de dealer, als ik die auto wil laten maken: minimaal 400 euro.

nu is mijn vraag: moet de dealer dit probleem,wat zich voordeed tijdens de garantie termijn, zelf betalen, of ben ik weer de pineut, door voor een probleem twee keer in de garage te eindigen?


graag jullie reacties hierop


15 sep 2009 16:26
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ventilator/ fann werkt niet. reageer aub
Indien het vorig jaar vervangen onderdeel ook nu weer de boosdoener is vind ik dat de dealer je in de reparatiekosten moet tegemoetkomen. Weliswaar wordt er normaal gesproken -ik meen- 3 maanden garantie gegeven op een reparatie maar een thermostaat of sensor hoort in zo'n betrekkelijk korte termijn niet weer kapot te gaan; bovendien ligt de oorsprong van het probleem in de garantietijd.
Is er een ander onderdeel of de koelventilator zelf overleden, dan zijn de kosten daarvan gewoon voor je rekening. In dit soort situaties, het herhaald optreden van een identieke klacht, vraag ik me echter altijd af of de diagnose vorig jaar wel de juiste was.


15 sep 2009 16:37
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ventilator/ fann werkt niet. reageer aub
Je kan heel makkelijk checken of je koelventilator nog werkt. Als je je auto start met de airconditioning aan, dan gaat je koelventilator vrijwel gelijk draaien (een draaiende koelventilator kan je goed zien door in de onderste grille met een zaklampje te kijken. De koelventilator koelt namelijk ook de condensor van de airco.
Hoge motortemperatuur (voornamelijk in de file), en toch een draaiende koelfan? ->kapotte thermostaat of regelklep in koelsysteem.

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


15 sep 2009 17:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ventilator/ fann werkt niet. reageer aub
inderdaad even kijken of de ventilator gaat draaien als je de airco aanzet.
Ik had bij de saxo (oke geen C5) dat de ventilator ook niet aansloeg, ook niet met airco aan zetten. Oorzaak bleek een van de relais te zijn die tussen de 2 ventilatoren geplaatst zit die de ventilator aan moet sturen als je de airco aanzet of als de motor te warm wordt. Met airco aan en motor te warm moet(en) de ventilator(en) op max. snelheid gaan draaien.
Relais was nog intact, alleen de pootjes van het relais maakte geen goed contact meer met het voetje.

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


15 sep 2009 18:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 121 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.