Ik heb dus sinds kort een MP3-speler aangesloten op mijn radio, via een MrHandsfree StereoBoomm.
Nu blijkt, dat als ik de MP3-speler wil opladen via de laadkabel, de StereoBoomm er mee ophoudt, dat wil zeggen, hij krijgt duidelijk nog wel spanning maar geeft geen signaal meer door. Ik heb het vermoeden dat er ergens een soort stroomlek is, maar aangezien ik geen electrotechnicus ben, heb ik geen idee of het kan.
De MP3-speler werkt naar behoren: als ik gewoon een koptelefoontje aansluit tijdens opladen doet-ie het gewoon.
De StereoBoomm kan ik pas weer gebruiken als de stroom er even af geweest is, d.m.v. de 12V plug waarmee alles wordt gevoed, even los halen.
Ik heb hem zo aangesloten:
- In de 12V socket van de aansteker zit een 12V verlengkabel, met zekering
- Die is weggewerkt achter het dashboard; vandaar gaat hij naar een 12V splitter
- Op de ene uitgang (A) van de splitter zit de laadkabel van mijn Mio navigatiesysteem
- Op de andere uitgang (B) zit een 12V-naar-USB plug met zekering (C)
- Aan (C) zit de laadkabel voor de MP3-speler vast
- De StereoBoomm krijgt de 12V via een gesoldeerde verbinding met de kabel die socket (B) van spanning voorziet; die is daarmee geschakeld met het contact en kan dus nooit de accu leegtrekken
- De StereoBoomm heeft een antenne-ingang met daarop via COAX-verbindingen de antennekabel van de radio gemonteerd
- Op de antenne-uitgang van de StereoBoomm is (wederom met COAX-verbinding) de stekker die in de antenne-ingang van de radio zit, aangesloten
- De MP3-speler is aan de StereoBoomm aangesloten via de koptelefoonuitgang, m.b.v. de kabel die aan de StereoBoomm zit
Iemand een idee?