Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 navi voor caravanhouders 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht navi voor caravanhouders
Hebben net een caravan gekocht en plannen naar Spanje en Portugal te reizen.

Al een en ander gelezen hier over de ervaringen en het op zijn "gat" vallen bij afkoppelen. Zelf trouwens ook al 2x meegemaakt. :x

Mijn Ph2 draait nog op kaarten van 2004-2005 voor Benelux en Frankrijk.

Zou graag origineel set kopen van heel Europa. Echter, ik vraag mij af of deze wel "caravan-vriendelijk" genoeg is.

Daarmee bedoel ik, als je de snelste route kiest, gaat hij je niet langs kleine wegen sturen om een camping te bereiken die in een wei gelegen is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Op de camping ben ik namelijk een nederlander tegengekomen die mij een TomTom aanrade die een"TRUCK"-mode had. Dan leidt het toestel je maximaal via hoofdwegen tot op de bestemming.

Nadeel is dat je met extern toestel werkt en de ontvangst door UV-filter in glas vaak slecht en werking traag is volgens dealer.

Heb met Navtec Nederland gebeld die een "zomerprijs" kon doen van 199euro voor heel Europa.
MAAAAR, ik moest wel bij dealer eerst systeem laten updaten. Dat konden ze niet leveren.

Ikke bellen en daar melden ze dat die update altijd/enkel wordt meegeleverd met de rest van de CD'S! die ze enkel zelf kunnen/willen bestelen voor 279euro.

Maw, ik betaal dan 90euro voor een CD die mij in staat moet stellen om de nieuwe kaarten te kunnen lezen. Toch wel bij zijn haren getrokken! :o

Kan iemand mij een beter/goedkoper alternatief aanbieden?
Kent iemand een GPS die een Truck-mode heeft en goed werkt?


03 sep 2009 20:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Eurovan2 Forums :roll:


Zolder


03 sep 2009 22:25
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 815
Woonplaats: Epe
Auto: Opel Astra 1.7 CDTI Business Stationwagon
Opties: Full Map Navi, PDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 101190
Kleur: Blue Metro


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Beste Biebie,

Afgelopen voorjaar heb ik een kaart van Frankrijk 2009 'gedowned' via Usenext.nl, een maandabonnement kost ongeveer € 9,00 terwijl een losse kaart van, in mijn geval, Frankrijk 2009 al gauw € 100,00 of meer kost. Als je je de moeite troost en de tijd er voor hebt is dit natuurlijk veel voordeliger dan kaart(en) aanschaffen.
De kaart werkte perfect (zelfs nauwkeuriger dan de TT die ik voor de zekerheid mee had genomen) al lijkt hij wat trager op te starten dan een originele CD-Rom maar dat is alleen bij het plaatsen van de CD-Rom dus onderweg heb je er geen last van. En het werkte bij mij direct goed zonder updaten of tussenkomst van Lexia. Ook mijn dame is van 2005 dus de 'upgrade' die de C-dealer adviseert begrijp ik niet zo goed.
Wat betreft de caravan vriendelijkheid kan ik je helaas geen mededelingen doen maar het navi menu voorziet natuurlijk wel in een aantal keuze opties waarin je het e.e.a. kunt (de)activeren, zoals tolwegen etc.
Wellicht is dit een optie voor je om hoge kosten te vermijden. In hoeverre het downloaden legaal of illegaal is heb ik geen idee van en eigenlijk interesseert mij ook niet, het is een betaalsite dus ga ik er van uit dat het legitiem is. Anderzijds vindt ik € 100,00 of meer voor een CD-Rom met een kaart van slechts één land ook diefstal van de diverse producenten/leveranciers dus heb ik voor dit (succesvolle) alternatief gekozen.

Succes met je kaarten,

Albert.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


03 sep 2009 22:31
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 815
Woonplaats: Epe
Auto: Opel Astra 1.7 CDTI Business Stationwagon
Opties: Full Map Navi, PDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 101190
Kleur: Blue Metro


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Nog even ter aanvulling: de TT (One Europa V4) werkte tadeloos, ondanks de veelbesproken voorruit met z'n zonnefilter.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


03 sep 2009 22:34
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Een beetje navi heeft tenminste de (route) opties:
- Snelste route
- Kortste route
- Alleen snelwegen

Als je die laatste optie kiest moet dat hetzelfde werken...
Meer als dat + de max. snelheid beperken tot 80 km/uur doen de 'truckmodes' op de portable navi's ook niet...

Enige waar je wat mee kan doen is een Navigon, die kun je wel zo 'teaken' (textfiles in de setup van het programma aanpassen) dat je alle kleine wegen kunt blokkeren. Maar dat werkt erg rigoreus, en betekend bv dat je ook niet door die ene korte zijstraat tussen twee hoofdwegen wordt geleid maar 20 km omrijd..

_________________
Johan


03 sep 2009 22:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Mijn ervaringen met de standaard navigatie en de TomTom One XL zijn dat ze verschillen en afhankelijk van de instelling veel gemeen hebben. De TomTom is wat kruipdoor/sluipdoor-achtiger terwijl het boordsysteem je sneller op de doorgaande wegen houdt. Kies je bij allebei kortste weg is dit verschil minder en het boordsysteem presteert eigenlijk het meest logisch op de optie afstand/tijd. Afgelopen drie weken in Frankrijk deze eigenschappen diverse malen bevestigd gezien.
Heb gereden op Benelux 2008 -2009 en Frankrijk 2008 -2009. Deze waren, tja, niet helemaal legaal omdat ik de aanbieding niet meer krijgen kon en geen zin had om 138 Euro te betalen per land terwijl ik bij TomTom 50 Euro aktieprijs betaalde voor een nieuwe Europakaart en vorig jaar 49 Euro voor de VS.
Zorg wel dat het boordsysteem op Ver. 6.63 staat en die staat bij de downloads, al moet ik er wel bij vermelden dat daar wel wat moed voor nodig was als je zo leest wat er mis kan gaan.
Hieromtrent is veel info te vinden in dit forum en daar heb ik veel aan gehad tot aan het verkrijgen van kaarten toe.
Diverse forumleden gingen je wat dit betreft voor en de dealer moet die update ook voor je kunnen doen.

Chris

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


04 sep 2009 00:00
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Hey,

Net terug van korte caravantrip in Ardennen.

Ben ondertussen langs garage geweest ivm nazicht voor verlof en gevraagd of het mogelijk was louter de cd's te bestellen en dat hij de upgrade zou kunnen verzorgen. Ik verwees naar mijn telefoon met Navteq en mail.

Verklaarde dat dat een verhaal is dat de ronde doet en dat ze altijd 1 pakket ontvangen met cd's en de upgrade van Navteq. Kostprijs 279euro. Sowieso.

Heb dit gecheckt met hoofdverdeler van Antwerpen en derde. Zelfde verhaal en duurdere prijs!! 300euro.

Tja, slechte service van Citroen in Belgïe?

Mail van Navteq:

Hierbij de aanvullende informatie met betrekking tot uw navigatie systeem.
>
> Voordat u de nieuwe kaarten kunt gebruiken heeft uw systeem eerst een software update nodig. De software versie moet minimaal 5.5 of hoger zijn, of 6.6 of hoger. Hiervoor verwijzen wij u naar uw dealer.
>
> Normaliter hebben dealers in het algemeen deze software CD in huis. Anders kunnen de registreerde Citroen dealers deze via hun hoofdkantoor bestellen.
>
> De update van de software in uw navigatiesysteem duurt ongeveer 5 tot 20 minuten.
>
> U kunt uw huidige software versie controleren door de menu knop 3 seconden in te houden en naar 'beschrijving van het systeem' te gaan.
>
> Wij raden u ook uiteraard aan om contact op te nemen met een dealer in b.v. Antwerpen.
> Ook kunnen Peugeot dealers u helpen met de update aangezien in een aantal Peugeot modellen het zelfde RT3 systeem zit


15 sep 2009 12:37
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
Firmware haal je gewoon van het net ( hier of eurovan ), meeste dealers willen dit ook wel doen, zeker voor vaste klanten, slechte service daar :oops: ... kaarten koop je bij Navteq :idea:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


16 sep 2009 09:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: navi voor caravanhouders
De Rt3 die je zou moeten hebben kent 3 modi: snelste route, kortste route en balans tijd/afstand. In de modus snelste route heeft ie een grote voorkeur voor snelwegen en rijdt ie desnoods om als dat meer snelweg oplevert. In de tijd afstand modus neemt ie wel eens een weggetje binnendoor als dat duidelijk korter is en niet al te veel extra tijd kost. Bv naar Hoogezand vanuit Zwolle, in snelste modus via Groningen en in tijd /afstand modus bij Vries eraf en dwars door zuid Laren. Snelste is inderdaad een paar minuten sneller, maar wel 15km om.

Tomtom kiest route via zuid Laren in modus snelste. Als je dan toch door rijdt bij Vries blijkt dat via Groningen rijden toch sneller is (na een herberekening). Wat dat betreft is RT3 dus eenduidig.

Modus snelste bij RT3 is ideaal voor caravan gebruik dus.

Firmware update zou gratis moeten zijn (alleen kost een exemplaar via citroen 20 euro) Maar op zich is het firmware en zit er dus geen copyright op. Vandaar dat je ze ook op eurovan2 forum kan downloaden.

Kaartmateriaal is een andere zaak. Het hele navteq setje is tegen de 300 euro. Of dus ergens op internet opsnorren, PB maar even als je daar niet uitkomt.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


16 sep 2009 14:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.