Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
 Airco/kachel met kuren 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
:smt017 denk het wel, hoezo dan.
heb al vaker gesleuteld aan autos alleen een C5 is nieuw voor mij dus wilde graag zoveel mogelijk info.
Dus tips e.d. zijn welkom :idea:


17 jan 2008 17:21
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Bij mij is 'uit elkaar halen' iets anders dan 'in elkaar zetten'. Op de een of andere reden houd ik altijd onderdeeltje over.... :D

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


17 jan 2008 17:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
:smt003 Ken ik, alleen zorg ik ervoor dat ik aantekeningen maak van wat ik waar uithaal, en soms voor de zekerheid met foto's.
Digitaal is makkelijk kun je zo weer deleten na gebruik. en houd gelukkig nooit meer onderdelen over.
:D Ik gebruik ook diverse bakjes om de onderdelen bij elkaar te houden en niet kwijt te raken.
Dus als je gaat klussen zorg dat je een notitieblokje oid hebt en eventueel foto's maakt van hoe en wat.


17 jan 2008 17:31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Even een vraagje voor de kenners, moet te temp bij de voeten niet hetzelfde zijn als voor de rest van de auto :?: :?: .
Want in de auto (ramen en lichaamsroosters) die geven ongeveer de goede temp, maar bij de voeten is het veel warmer.
maar soms ook dezelfde temp als de rest.
Iemand een idee of en zo ja hoe dit kan.

Alvast bedankt


22 jan 2008 22:31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Zo even dashboard gedemonteerd en gekeken naar alles onder deze kap.
motor los gehaald en geprobeerd het ding in het kachelhuis ofzo te draaien, ging erg zwaar.
Geprobeerd schoon te blazen met perslucht (niet teveel druk) en gaat nu beter dan voorheen.
Nu zou ik echter willen weten of ik dit kan en mag smeren met bv WD40 of siliconenspray.
nog niet gedaan want ik weet niet of het kwaad kan. Alles weer gemonteerd en toen was het al bijna weer maandag
en het weekend dus voorbij.


05 feb 2008 14:27
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Smeren met siliconenspray kan volgens mij nooit kwaad.


05 feb 2008 16:04
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ok Thanks,

Ga ik het geheel nogmaals los halen om het te smeren :smt023


07 feb 2008 01:18
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2007 11:51
Berichten: 26
Woonplaats: bosschenhoofd
Auto: c5 break 2.0-16v lpg-g3 difference automaat 2003
Organummer: 09667
kilometerstand: 150000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
mijn ervaring met wd40 is, dat het wel goed werkt, maar niet voor heel lang.

groetjes frans


07 feb 2008 20:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ik ga het wel eerst proberen met siliconenspray, en mocht dit ook niet lang werken dat moet ik maar eens verder zoeken.

Iedereen in ieder geval bedankt tot zover.


08 feb 2008 12:57
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ik had hetzelfde probleem dat de mengmotor aan de linkerkant niet werkte.
Hiervoor heb ik het middenconsole met het radio en airco gedeelte verwijdert.
Hierdoor kon ik, wel met veel moeite, de mengmotor loshalen.
Ik heb het tandwieltje wat op de as van de mengmotor zit iets omhoog gewrikt met een schroevendraaier zodat hij verder in het tandwielhuis kan en toen weer geinstallerd en werkt vervolgens weer perfect.
Ik heb buiten dit nog wel de bekende motor problemen met het overslaan van de ontsteking bij acceleren, vooral met koude motor. Misschien de map sensor.

Gr. Hans


26 feb 2008 03:05
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ook hier rechts weinig warme lucht.
Nog 4000 km voor de volgende beurt.
Ik ga vast sparen. :cry:

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


26 feb 2008 13:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
thaisehans schreef:
Ik had hetzelfde probleem dat de mengmotor aan de linkerkant niet werkte.
Hiervoor heb ik het middenconsole met het radio en airco gedeelte verwijdert.
Hierdoor kon ik, wel met veel moeite, de mengmotor loshalen.
Ik heb het tandwieltje wat op de as van de mengmotor zit iets omhoog gewrikt met een schroevendraaier zodat hij verder in het tandwielhuis kan en toen weer geinstallerd en werkt vervolgens weer perfect.
Ik heb buiten dit nog wel de bekende motor problemen met het overslaan van de ontsteking bij acceleren, vooral met koude motor. Misschien de map sensor.

Gr. Hans


Beste Hans,

Ik lees dat jij niet het halve dashboard hebt gesloopt :D , zou jij mij kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt dan, ik heb namelijk een heel weekend uitgetrokken de eerste keer om de hele bovenzijde van het dashboard te demonteren :smt089 . Als dat niet nodig is dan zou ik dat graag laten zitten. :smt198
De radio , en het airco deel heb je gedemonteerd, en zit het dan achter het aircodeel. Ik kan me dit niet zo voor de geest halen of ik er dan bij zou kunnen, want ik had de radio, en het middendeel eruit gehaald maar het aircodeel laten zitten :oops: want dit hoefde er niet uit om het dashboard te verwijderen.
Zou u mij kunnen vertellen of ik dit goed begrijp: :?: airco deel eruit en je kan bij de mengmotoren. voor mijn gevoel zitten de motoren vrij diep weg gestopt, als ik via de bovenkant aan het sleutelen was. :!: :?: :!:

Alvast heel erg bedankt.

Roland


18 apr 2008 08:48
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ik zou het ook graag willen weten want ik heb ook hetzelfde probleem warme lucht links en koude lucht rechts.
Soms krijg ik de airco nog op gang door even intern te ventileren met de thermostaten in de 16 graden stand te zetten.
Een nieuwe mengmotor plus montage gaat me ongeveer 370 Euro kosten bij de dealer.

Alvast bedankt

Huibert


06 mei 2008 19:21
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33388
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Dat is wel heel erg veel geld voor een mengmotor ( incl. montage hoor ) :shock: , misschien even elders vragen ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 mei 2008 20:50
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 25 dec 2007 00:04
Berichten: 24
Woonplaats: ridderkerk
Auto: 2.0-16v ligne prestige, maart 2001.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 324500
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ik moet er ook gaan geloven, ik heb ook de besproken problemen, links warm en rechts koel. Ik denk er ook aan om zelf de operatie uit te gaan voeren. Ik lees over dashboards die verwijderd moeten worden.
Hebben we het dan over het complete dashboard, inclusief tellerhuis, airbags, noem maar op.
Of gaat het om alles wat via de middenconsole te bereiken en te verwijderen is?

Graag een nuttige reactie van mensen die er ervaring mee hebben?
Misschien is het zelfs een goed idee om het, als er een goed verslag is, inclusief foto's bij de FAQ te plaatsen?

_________________
eindelijk zonder trillende wielen!!


19 sep 2008 09:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.