Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
 Airco/kachel met kuren 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Suc6 !

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


25 sep 2016 20:02
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 nov 2011 22:39
Berichten: 95
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: Elektrisch leer, ESP, fabrieksalarm, Xenon, RT2 + CD-wisselaar, JBL-pakket, parkeersensoren
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: 09361
Productienummer: 0421
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: EYPC Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Bij mijn C5 doet het ongevraagd temperatuurverschil zich incindenteel voor, zo ook vandaag. Aan beide kanten temperatuur op 23 graden ingesteld. Ik zat te verrekken van de kou, en mijn vriendin naast me vroeg zich af waarom de kachel aanstond... Ik heb afgelopen winter (zonder werkende airco) ook incidenteel teveel kou aan de bijrijderskant gehad, maar zonder dat de bestuurderskant het tegenovergestelde kreeg. Vandaag de stelmotor bijrijderskant er eens uitgevist. Zonder zagen overigens :P Motortje en asje zien er goed uit, en ook het gat van de klep ziet er niet uitgelubberd uit. Alleen paste de nieuwe motor met lange as, die ik uit voorzorg had besteld, er niet in, aangezien de schacht in de klep-as niet diep genoeg is.

Afbeelding

Dus helaas onverrichterzake de oude motor er maar weer ingezet. Het euvel doet zich ook maar zeer incidenteel voor, en áls het gebeurt pas na geruime tijd (minimaal 40 minuten). Iemand enige clou?

_________________
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98


31 mei 2018 23:44
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Je zou bijna een verkeerde terugkoppeling verwachten van een interieur temp sensor?
Complimenten voor de mooie foto !
Knap dat je zo'n mooie foto hebt kunnen maken in die "ruimte"


01 jun 2018 07:35
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Dit ook al gelezen? Weet niet of het beginnende symptomen kunnen zijn van dat probleem. Je kunt hem in elk geval eens doormeten.

En ook eens naar het pollenfilter kijken, van onder de pedalen kun je er bij. Die kan behoorlijk verstopt zitten!!

En tenslotte het roostertje op de middenconsole, die kan ook verstopt zitten waardoor hij verkeerde waarden terug geeft aan de module

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


01 jun 2018 08:47
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 nov 2011 22:39
Berichten: 95
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: Elektrisch leer, ESP, fabrieksalarm, Xenon, RT2 + CD-wisselaar, JBL-pakket, parkeersensoren
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: 09361
Productienummer: 0421
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: EYPC Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
boes schreef:
Je zou bijna een verkeerde terugkoppeling verwachten van een interieur temp sensor?
Zoiets? Ik heb geen flauw idee, en helaas ook nog altijd geen werkende Lexia hier thuis.
boes schreef:
Complimenten voor de mooie foto !
Knap dat je zo'n mooie foto hebt kunnen maken in die "ruimte"
Met het mobieltje, kon ik er precies tussen schuiven. Daarna een paar pogingen wagen vwb positie en scherpte :P

H_H schreef:
Dit ook al gelezen? Weet niet of het beginnende symptomen kunnen zijn van dat probleem. Je kunt hem in elk geval eens doormeten.
Ga ik doen, maar als iemand anders dit kan bevestigen of juist andere input heeft: ik hoor het graag!
H_H schreef:
En ook eens naar het pollenfilter kijken, van onder de pedalen kun je er bij. Die kan behoorlijk verstopt zitten!!

En tenslotte het roostertje op de middenconsole, die kan ook verstopt zitten waardoor hij verkeerde waarden terug geeft aan de module
Pollenfilter is vorige week vernieuwd, oude was niet erg smerig cq. vol. Roostertje zal ik eens met een stofzuiger dan wel perslucht te lijf gaan, maar aangezien de boel 9 van de 10 keer wel goed op temperatuur komt en blijft verdenk ik die zelf niet direct. Maar om hem uit te sluiten ;)

_________________
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98


01 jun 2018 15:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Is het niet gewoon de stelmotor aan bestuurderskant die is uitgelubberd?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 jun 2018 16:47
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 nov 2011 22:39
Berichten: 95
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: Elektrisch leer, ESP, fabrieksalarm, Xenon, RT2 + CD-wisselaar, JBL-pakket, parkeersensoren
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: 09361
Productienummer: 0421
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: EYPC Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Dat zou dan een wereld van verschil zijn met de bijrijderskant, ik kan het me haast niet voorstellen. En dat zou naar mijn idee ook niet verklaren waarom de bijrijder dan vol in de warmte zat met een buitentemperatuur van rond de 27 graden. Maar ik ben wel van plan hem er één dezer dagen eens uit te gaan pulken, al is het maar om hem uit te sluiten.

_________________
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98


03 jun 2018 15:21
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 06 jun 2018 18:51
Berichten: 2
Woonplaats: HOOGKARSPEL
Auto: break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Menno schreef:
Staat idd gewoon in de FAQ ;)
viewtopic.php?f=2&t=4771" onclick="window.open(this.href);return false;



enorm blij dat deze info nog steeds op het forum staat, ik heb dit probleem nu met mijn 2002 bolide.
en ga dit weekend lekker knutselen in de hitte.


07 jun 2018 20:42
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 mei 2009 19:39
Berichten: 18
Woonplaats: Doorn
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Hoi
Fijn dat deze link er nog staat! Ik verdenk de bekende regelklep al langer van kuren, maar zou het nu langzaamaan echt wel anders willen ... na 4ton, zeg! ;-)

Laatst (25grd buiten begin april!) en mijn airco doet weer raar: Volle kou in mijn gezicht ondanks dat de Auto-maat aanstaat en de temperatuur ingesteld op 21Grd (Links en Rechts) ...

En Vrijdag jl, terug uit Hamburg: Warme voeten (overmatig), en koude (kouder dan buiten!) lucht uit het dashboard. Eveneens kachel ingesteld op Auto en 21grd (L+R).

Ik denk over de Herman (gaten) methode om de klep te benaderen. Ben nog wat huiverig voor wat ik tegen kom; ik zit niet dagelijks met m'n handen letterlijk in de auto....

Kan iemand me nog tips geven, ook over waar een nieuwe regelklep te verkrijgen?

Grt
Leon


05 mei 2019 21:04
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 mei 2009 19:39
Berichten: 18
Woonplaats: Doorn
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Vandaag kleppen uitgelezen. En ze doen t gewoon alle drie, prima geluid wat je hoort als de test cyclus loopt!

Dus Ebben gebeld: Plessers help!? ;-)

Vriendelijke stem;
: “O, dat is de regelmotor LV met de te korte as. Vervang die en je bent de man!”
Hij bevestigde ook dat 99% van de Ph1 met problemen dit uitgelubberd gat heeft, waar de Ph2 een gebroken klep-as heeft.

Klep nummer gaf hij ook; heb ik niet bij de hand. Kleine €100 ex. Nog niet geplaatst natuurlijk ;-)

Fijn te weten wat er al nog mogelijk is na 400kkm!!

Is er misschien iemand bereid mij klep te vervangen tegen redelijke vergoeding?? (Mijn garage het stoepje ziet dat nog niet zo zitten. )

Leon


06 mei 2019 21:52
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 28 mei 2019 09:19
Berichten: 2
Auto: Citroën C5 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 190000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Hierbij bedankt voor alle reacties op dit onderwerp. Hierdoor heb ik snel de oorzaak van het probleem gevonden en het heeft mij erg geholpen om het te repareren.
Hierbij wil ik mijn bijdrage doen van mijn ondervindingen die hopelijk anderen weer kunnen helpen.

Ik heb de midden consul, linksonder bij het gaspedaal het paneel, het paneeltje onder het stuur en het paneel om de regelunit van de klimaat controller verwijderd om het probleem met het motortje te verhelpen.

Toen kwam ik erachter dat ik onmogelijk de motor kon zien en vond de oplossing om een gat te boren beslist een goede optie in bepaalde gevallen omdat het in die gevallen toch een laatste leven is van die auto.
Zelf heb ik geprobeerd het te klaren zonder gat en kwam er uiteindelijk achter dat ik een goed zicht op de motor kreeg door met mijn hoofd de koppeling weg te duwen. Op die manier vind ik het goed te doen.

Als oplossing heb ik van een blokje 1 cm dik aluminium een verlengstukje gemaakt. Een halve cm dikte heb ik gebruikt om een vierkant te maken die in de motor past. De andere halve cm dikte heb ik gebruikt om de vorm van de buitenkant van de as te maken zodat op die manier de as een halve cm langer wordt. Het was goed gelukt alles paste mooi, omdat ik bang was dat het nu misschien te diep zou zijn durfde ik het nog niet erop vast te lijmen. Ik heb het er dus los ingedaan en hoop dat het niet genoeg ruimte heeft om uit elkaar te schuiven. Het onderdeeltje maken heeft mij ongeveer een uur gekost.

Ik las ook dat iemand dacht dat de motor oorspronkelijk er verkeerd ingezet zou zijn. Dit is mogelijk daar die van mij ook niet goed meer stond. Zelf ga ik ervan uit dat hij verdraait omdat hij doordraait.
Ik heb de motor dus ook af moeten stellen zoals iemand hier heeft beschreven.

Tot slot zat ik nog met het probleem dat het erg lastig was om de bovenste schroef erin te krijgen. Dit heb ik opgelost door de schroef door tape te drukken en vervolgens aan een dopje 6 te plakken. Vervolgens stelde dat ook niet veel meer voor met behulp van een verlengstuk.

Ik zal proberen om nog foto's te plaatsen van het verlengstukje.


30 mei 2019 23:00
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 28 mei 2019 09:19
Berichten: 2
Auto: Citroën C5 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 190000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Helaas lijkt het erop dat het mij niet geoorloofd is om foto's te plaatsen.
Als iemand de foto's wil zien mag hij contact opnemen (als dat kan), en stuur ik ze per email (als dat kan).

Succes met de klus.


30 mei 2019 23:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 mei 2009 19:39
Berichten: 18
Woonplaats: Doorn
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Recent heeft Bart Ebben mijn regelklep vervangen voor een met langere as. Vriendelijk hulp!
Resultaat is dat lucht uit beide voeten roosters nu even warm wordt. Top!

Edoch ... de dashboard openingen geven nu wel erg koude lucht!

Na lezen van andere draadjes lijkt t erop dat er te weinig warmte de kachel binnen komt. Uitlezing op t dashboard laat idd een lage olie temperatuur zien: na flinke rit nog steeds bijna blauw.

Lijkt er op dat thermostaat open blijft staan.
> Volgende stap is thermostaat vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


31 mei 2019 08:13
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 mei 2009 19:39
Berichten: 18
Woonplaats: Doorn
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Vrijdag mijn thermostaat laten vervangen.
Bij controle van de oude bleek deze al bij 46graden te openen.

Eén effect is dat de wagen veel rustiger loopt.

Of de kachel ook beter werkt durf ik nog niet te zeggen; tijdens warme dagen doet ie het eigenlijk altijd wel goed. t is meer bij de 20graden buitentemperatuur en af en toe een bui. Nu eerst dagen met 35C voor de boeg. Pfff


24 jun 2019 08:43
Profiel
Online
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Bij mijn musclecar is de lucht uit het dashboard rooster links iets kouder dan rechts. Ze regelen wel open en dicht.
Ook hoor ik de laatste tijd het kenmerkende metalige geluid van het aanslaan van de airco. Ik associeer dat met een te leeg systeem.

Moet ik dit zoeken in de vulling van de airco, of is het een klep die opspeelt?


24 jun 2019 09:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.