Auteur |
Bericht |
Hijlkema
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Startmotor vervangen?? Niet dat ik weet. Accu is net een neiuwe, met een hele nieuwe accu duurt het 3 dagen en dan start hij niet meer.
Ik ga dit weekeind even kijken hoe hij reageerd als ik de stekkerdoos bij de trekhaak los haal en alle draden apart isoleer. Volgewns mij kan er dan ook geen lekstroom daar vandaan komen.
Zo blijven we zoeken. Groet Peter
|
11 maart 2009 21:11 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
De meeste multimeters hebben een 10 amp meetstand.
De meter tussen accu en accupool en dan stuks voor stuk de zekeringen los halen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
11 maart 2009 21:17 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
is het niet je diodebrug bij je dynamo, dat is vaak wel het probleem met zulke lekstromen, de dynamo laad wel goed, maar omdat de diodebrug defect is, loopt ie daar weer over leeg als ie stil staat. Dat duurt vaak ook een dag Suc6 ermee.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
11 maart 2009 21:43 |
|
|
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Misschien helpt dit: Ik heb jaren geleden iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had toen pas een XM. M'n vrouw en kinderen klaagden erover dat de ramen niet open konden als het contact uit stond. Ik dacht toen slim te zijn door de bedieningsrelais van de ramen door te verbinden en dat probleem opgelost te hebben (zo had ik dit al eerder met succes in 2 BXen gedaan). Maar ik wist niet dat er in de schakelaars van de raambediening van de XM lampjes zaten.. Juist ja, die bleven dus branden. Het gevolg was dat de auto een dag later (het was winter en heel erg koud) niet meer wilde starten. Ik heb toen een nieuwe accu aangeschaft maar het probleem was niet opgelost. Toen ben ik maar eens gaan meten met een universeelmeter: het ging om ongeveer 50 milliamperes maar dit bleek toch voldoende te zijn om de accu leeg te laten lopen. uiteindelijk kwam ik erachter dat de schakelaars van de raambediening permanent stroom bleven gebruiken. Dus, als je in het meetbereik van 10 of 1 ampere niets ziet, zet het bereik van de multimeter dan eens lager, bijv 100mA!
Ook kan het stopcontact van je trekhaak vervuilen en sluiting geven (er kan water in blijven staan waardoor de koperen contacten gaan corroderen en er een vieze, geleidende smurrie kan ontstaan). Dat is bij mijn C5 een keer opgetreden en het gevolg was dat tijdens achteruitrijden de PDC een storing gaf. Ik heb dat op kunnen lossen door het stopcontact overvloedig met contactspray in te spuiten.
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
11 maart 2009 22:04 |
|
|
Hijlkema
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Heb onlangs mijn stekkerdoos bij de trekhaak vervangen. Deze was vuil en nat. Ook wederom een nieuwe accu. Helaas na 3 dagen (nieuwe accu kon het aan ) stond hij weer in eco modus.
Heb nu voor de weekeinden een druppellader aangesloten, dan start hij maandags wel.
Ga komende week naar Rene in Breezand, kijken of hij iets kan vinden.
Groet Peter.
|
02 aug 2009 12:32 |
|
|
Michel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16 Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
willemcj schreef: Misschien helpt dit: Ik heb jaren geleden iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had toen pas een XM. M'n vrouw en kinderen klaagden erover dat de ramen niet open konden als het contact uit stond. BLA BLA het ging om ongeveer 50 milliamperes maar dit bleek toch voldoende te zijn om de accu leeg te laten lopen. uiteindelijk kwam ik erachter dat de schakelaars van de raambediening permanent stroom bleven gebruiken. Dus, als je in het meetbereik van 10 of 1 ampere niets ziet, zet het bereik van de multimeter dan eens lager, bijv 100mA!
hum ben ik volledig mee oneens als je van een 75Ah accu(vol) 50 mA af neemt dan kan hij leeg zijn naar 1024 uur/42,67dagen(bij 73,2421875 mA voor de gene die het precies wil weten) en bij 1A duurt het nog minimaal 75 uur voor dat je spanings drop hebt tot 9V(leeg). maar ik denk dat het toch ergens in de isolatie ligt. accu leer: als er op de accu staat 75Ah betekend dat je geduurende 1 uur 75 A kan trekken voor hij leeg is. wat ons leert als je 37,5 A neemt doet hij het 2 uur. enz enz. er vanuit gaant dat de accu 100% geladen is. dat wat in de prakrijk niet gebeurt hiervoor hanteerd men een percentage van 80%. Dit komt door de simpele manier van laden dus dat was even een les accu leer. hopelijk heb ik wat nuttigs bijgedragen michel
_________________
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export Current: C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
|
03 aug 2009 22:11 |
|
|
Pollewop
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59 Berichten: 37 Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Hoi Hijlkema,
Ik weet niet of je lekstroom-probleem al is verholpen, maar ik weet haast zeker dat je diode-brug defect is... Ik heb hetzelfde aan de hand gehad...
_________________ m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...
|
03 aug 2009 22:55 |
|
|
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Wat mij nog interessant lijkt, is om eens de accustroom te meten met volle accu maar alle zekeringen er uit! Contact uit. Deuren en ramen dicht. Let op dat je je niet vergist met de verschillende waarden ! Dan, trewijl iemand anders de ampèremeter nauwlettend in de smiezen houdt, stop je er één voor één weer een zekering in. Zodra je dan een boosdoener tegenkomt die continu stroom afneemt maar zonder dat je in staat bent een logische link te leggen met de desbetreffende groep (zie instruktieboekje met zekeringen overzicht) maak je dik kans dat je de boosdoener op het spoor komt. Als ik het goed heb gezien, heb je er al zo'n 200.000 km op zitten dus is het ook slim te weten of in het verleden carroserieschade is hersteld, vanwegede kans op eventueel nog knelzittende bedrading. De test met zekeringen kan je dan helpen ook hier iets van terug te vinden waar je het moet zoeken. Suczeven vanuit de Ardèche.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
04 aug 2009 18:35 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Ik heb het andersom gedaan.
De accukabels eraf, de amperemeter ertussen ( miliamperes)
Dan wachten tot het minimum bereikt is, dat moet ongeveer 0.01 amp zijn, bij mij was dat 0.3 amp.
Dan stuk voor stuk alle zekeringen eruit trekken/terug plaatsen inclusief de zekeringen onder de motorkap.
Bij mij zat de fout in de bediening van de elektrische stoelen.
Van JO kreeg ik de tip om ook de radio af te koppelen als je niets kunt vinden, die is ook vaak de boosdoener.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
04 aug 2009 19:23 |
|
|
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Dus als ik het goed begrijp, heb je nu de vinger op de zere plek
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
06 aug 2009 00:26 |
|
|
Hijlkema
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Dank voor alle info. Voor ik mijn diode brug van de dynamo ga bekijken ga ik eerst even alle zekeringen langs.
Wat wordt er bedoeld met als 0,1 of 0,3 bereikt is?
Is dat de blijvende stroom na alles uit gezet te hebben?
Groet Peter
|
24 aug 2009 20:31 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Als alles uit is moet er ongeveer 0.01 amp overblijven.
Accupool los en zo'n modere mutimeter er tussen op de amperstand. De meeste meters hebben een stand waarbij ze tot max 10 amp kunnen verwerken.
Als je deze er tussen hangt en je schakelt alles uit (deuren dicht) gaat het verbruik met stapjes terug tot er ca 0.01 amp overblijft.
Is het belangrijk meer, dan stuk voor stuk de zekeringen proberen waar de fout zit.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 aug 2009 22:15 |
|
|
Hijlkema
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Vandaag Ampere meter aangesloten en gewacht tot hij stil bleef staan. Dat was op 0,03 / 0,02 Amp. Daarna zekeringen los gaan halen. Bij zekering 11 viel hij terug naar 0,00 en bij zekering 26. 11 is van de display-Sirene alarm-Navigatie-Airco en Autotelefoon. 26 is een dikke midden tussen alle zekeringen en is van de achterruitverwarming. Als ik 24 los haal, deze is van de airco-autotelefoon-parkhulp-instrumenten en versterker telefooon, gebeurt er niks. Is het makkelijk zoeken c.q. verhelpen wat de oorzaak is? Kan het zijn dat een plus en een min van de autoradio en telefoon gewisseld zijn? Alles is volgens mij vanaf fabriek of door 1e dealer ingebouwd. Heb een telfoon waar je een SIM kaart in stopt en dan kun je bellen. OOk zit er een navigatie in met scherm in display. Hoop dat iemand kan helpen. Groet Peter
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
29 aug 2009 10:47 |
|
|
Hijlkema
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Nog een puntje, als ik een druppellader aansluit die 0,6 Amp afgeeft, blijft de accu vol. Ook als ik die twee weken zo laat staan kan ik zo wegrijden. Dat betekend dat de lekstroom niet meer kan zijn dan ca 0,5 Amp. Kan het zijn dat de lekstroom via een diode ca 0,5 Amp is? Kun je een dynamo diode met een draaiende motor testen met een schrijvende meter? Of moet de dynamo eraf en moet je elke diode apart doormeten? Ik denk dat dit aan de auto niet lukt. Groetjes Peter
|
02 sep 2009 18:15 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: stroomlekkage accu leeg
Hijlkema schreef: Nog een puntje, als ik een druppellader aansluit die 0,6 Amp afgeeft, blijft de accu vol. Ook als ik die twee weken zo laat staan kan ik zo wegrijden. Dat betekend dat de lekstroom niet meer kan zijn dan ca 0,5 Amp.
Kan het zijn dat de lekstroom via een diode ca 0,5 Amp is? Kun je een dynamo diode met een draaiende motor testen met een schrijvende meter? Of moet de dynamo eraf en moet je elke diode apart doormeten? Ik denk dat dit aan de auto niet lukt. Groetjes Peter Bij 0.5 Amp en 12 V moet er 6 Watt in warmte worden omgezet. Als dit in de diode van de dynamo gebeurt kun je wellicht waarnemen dat het een beetje warm blijft. Eeen suggestie, weet niet precies of het heel waardevol is
|
02 sep 2009 19:04 |
|
|
|