Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 diefstalbeveiliging defect 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht diefstalbeveiliging defect
:citrofiel

Goedenavond,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van m'n C5 V6 en het blijkt dat er een keerring in het motorblok kapot is, waardoor hij olie lekt. Volgens de dealer moet hij helemaal uitelkaar en ze hebben pas op 12 januari tijd om eraan te beginnen, balen dus!! Vanwege wij de auto niet gebruiken tot hij gemaakt is, heb ik vandaag de accupolen los willen koppelen om de accu te besparen. Ik deed de auto op slot met de afstandsbediening en haalde de polen los, waardoor het alarm ging loeien.
Deed gelijk de polen er weer op en probeerde het alarm uit te schakelen, maar niets lukte.
Niet met het kastje, sleutel en heb de polen er weer af gehaald waardoor het geluid minder hard werd en na 2 minuten stopte en zodra ze er weer op zitten, begint het weer opnieuw. Op het schermpje binnen stond dat de diefstalbeveiliging defect is, weet iemand wat ik doen kan om het te verhelpen???? :smt198

Groetjes Thijs


04 jan 2009 21:27
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: diefstalbeveiliging defect
Sjees,

erg balen, dus...


Ik weet helaas geen antwoord daarop, maar ik heb wel even het draadje verplaatst...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


04 jan 2009 23:49
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: diefstalbeveiliging defect
tja niet zo handig, voor een weekje de accu loshalen :smt017 de C5 is standaard beveiligd tegen een te grote lekstroom (ECO mode) dus die kan je gerust een half jaar laten staan en dan zonder problemen starten.

Op slot doen met de portieren open kan niet, maar het alarm slaat dan wel in. De enige oplossing is de auto weer te openen (maar dat gaat moeilijk met de accu eraf) NB de kofferklep en motorkap tellen ook als portier.

Het systeem zal zich pas weer resetten bij een correcte start (met correcte startcode van de transponder) De melding diefstalbeveiliging slaat dan waarschijnlijk op het feit dat de transpondercode en de autocode niet meer synchroon lopen. Ook hier is de oplossing: starten.

Ik dacht niet dat het alarm af kon gaan bij het loshalen, maar wellicht zit er een aftermarket klasse III alarm op met tweede accu en dat soort dingen zijn echt goed beveiligd.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 jan 2009 23:51
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: diefstalbeveiliging defect
Hey Goeieavond,

Het is gelukt met het alarm!!!!!
Er zit inderdaad een 2e accu op en het alarm ging gelijk weer loeien toen de stroom er weer op kwam. Heb hierna alle deuren, motorkap en de achterklep gesloten en ben erin gaan zitten. Na een halve tot een hele minuut reageerde de afstandsbediening pas, waarop ik de deuren op slot kon doen en daarna weer open deed. Hierdoor was alles opgelost!!

Het is in ieder geval zeker dat geen dief blijft zitten in die loeiende auto....
Hartstikke bedankt voor je gegeven tips, want daarmee is het gelukt! :smt023

Super bedankt!

Groetjes Thijs

EvilTwin schreef:
tja niet zo handig, voor een weekje de accu loshalen :smt017 de C5 is standaard beveiligd tegen een te grote lekstroom (ECO mode) dus die kan je gerust een half jaar laten staan en dan zonder problemen starten.

Op slot doen met de portieren open kan niet, maar het alarm slaat dan wel in. De enige oplossing is de auto weer te openen (maar dat gaat moeilijk met de accu eraf) NB de kofferklep en motorkap tellen ook als portier.

Het systeem zal zich pas weer resetten bij een correcte start (met correcte startcode van de transponder) De melding diefstalbeveiliging slaat dan waarschijnlijk op het feit dat de transpondercode en de autocode niet meer synchroon lopen. Ook hier is de oplossing: starten.

Ik dacht niet dat het alarm af kon gaan bij het loshalen, maar wellicht zit er een aftermarket klasse III alarm op met tweede accu en dat soort dingen zijn echt goed beveiligd.


07 jan 2009 21:44
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: diefstalbeveiliging defect
racethijs schreef:
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van m'n C5 V6 en het blijkt dat er een keerring in het motorblok kapot is, waardoor hij olie lekt. Volgens de dealer moet hij helemaal uitelkaar en ze hebben pas op 12 januari tijd om eraan te beginnen, balen dus!!

Thijs dat is even een tegenvaller, waarschijnlijk een keerringtje van een paar dubbeltjes, maar inderdaad behoorlijk wat arbeidsloon.
Onze blauwe V6 had het ook toen we hem kochten, de krukaskeerring. Garage zei: doorzweten mag, druppelen niet.
Maar als het bij jou zo hard lekt dat je er niet mee kan rijden voor een week, dan is het wel heel beroerd. Niet eerder gezien/kunnen zien ?
Wat betreft prutsen met de accu, sluit ik me aan bij Eviltwin. Elke C5 heeft bergen electronica en jouw variant ook nog een alarm. Als je accu een paar weken stilstaan niet overleefd ben je of aan een nieuwe toe, weet je dat ook maar gelijk, of je hebt ondeugdelijk aangesloten accessoires en dat is ook goed om te weten.

Gr. Ronald

Ps. Bij technische vragen helpt het ons als je je profiel wat completer invult.

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


07 jan 2009 21:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.