Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Melding Storing Uitlaatgassen 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Melding Storing Uitlaatgassen
Deze week een C5 2.0i Break Exclusive met 143.000 Km op de teller uit 2003 gekocht en tevreden over deze mooie luxe auto. :smt023

Maar een beetje pech nu! na hem net een week in huis te hebben ging het service lampje branden met het motor icoon. Teven de ping en de melding "Storing Uitlaatgassen" :smt017

Ik balen natuurlijk en mijn zwangere vrouw nog meer (de reden dat we de C5 break Exclusive hebben gekocht).

Dan maar naar de Citroen garage hier in Ridderkerk! Even laten uitlezen zegt de man achter de toonbank. Lost niet het probleem op maar laat je wel weten wat het is en wat je er aan moet doen. O.k vooruit maar dan! Ik krijg een tafel aangewezen om te wachten en een kop koffie uit de automaat. Na ongeveer 20 minuten komt de man van de toonbank terug en zegt me dat de computer het gevonden heeft. Het zou de Bobine moeten zijn. Hij heeft ook een factuur in zijn hand of ik even 35 euro voor het uitlezen wil betalen, en bedankt!!! (Citroen Dealer Ridderkerk).

:?

Blijkt dus mogelijk defecte bobine. Advies van de toonbankman was nieuwe bobine en nieuwe bougies (250 euro!!). Fijn begin van de C5 die net gekocht is maar hellaas maar ik blijf het een mooie koets vinden :citrofiel

Bij het verlaten van de garage zei de toonbankman dat de fout melding nu gereset was en hij er niet meer was maar deze vast wel een keer terug zou komen. Je kan het nog even aanzien zei hij? Toen we in de auto stapten en de C5 in leven brachten stond meteen de storing er weer op. Mijn vrouw er weer uit en meteen naar de toonbankman. U zei dat de melding weg zou zijn maar dat is zeker niet het geval? De toonbankman naar een van de monteurs die de boel had uitgelezen. Komt vervolgens terug en zegt. De monteur kon de melding er niet uit krijgen omdat het een permanente storingsmelding is? Tja en nu weet ik natuurlijk meteen waar het om gaat ???? Dus niet! :smt089

Maar goed wij de auto weer gestart en naar Ambacht gereden om nog even wat boodschappen te halen. C5 geparkeerd, boodschappen gedaan en terug naar de auto. Starten en wat denk je......weg melding permanent of niet ??? Ik begrijp er niets meer van. :oops:

Koste me in ieder geval 35 euro en nu moet de bobine dus nog voor die 250 euro! Of wat hebben jullie nog goed adviezen? Hoe serieus moet ik de storingsmelding en het advies van de toonbankman nemen? Ik hoor graag van jullie en bedankt in ieder gaval. :smt038

groetjes en nog een heel fijn 2009

Lonny en Judith


02 jan 2009 19:28
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Melding Storing Uitlaatgassen
Ik zou een 2'de opinie halen, ... een permanente storing is er namelijk een die je blijft zien, een tijdelijke niet ;)
Veel wordt met behulp van die lexia gedaan, natuurlijk nodig bij een C5 maar het zou wel leuk zijn als men ook nog zelf nadenkt ...

Als je verder geen relatie hebt met de dealer is het m.i niet meer dan normaal om voor het uitlezen en klein beetje werk te betalen, kom je ergens met zeer grote regelmaat en laat je er ook het onderhoud plegen ligt dat weer anders, in dit geval een beetje een twijfelgeval omdat de melding niet gewist was ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 jan 2009 19:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32
Berichten: 1206
Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Melding Storing Uitlaatgassen
Storing kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van bepaalde omstandigheden. Ik had ook storing uitlaatgas maar deze melding was alleen boven de 3500 toeren, zolang ik beneden de 3500 toeren bleef is was er geen probleem en resette de auto de storing na 2 keer herstarten. Toch was er wel een permanent probleem: slechte verstuivers maar zolang ik beneden de 3500 toeren bleef merkte de auto geen probleem op.
Je hebt misschien de auto zonder garantie en beurt gekocht? Misschien een idee om de auto even voor een beurt naar een betrouwbare garage te brengen? Bougies vervangen is natuurlijk regulier onderhoud ;)
Ik ben ook een keer met m'n ex picasso bij een cit dealer geweest waar ik nooit was geweest maar hoefde toen niets te betalen voor het uitlezen. Denk dat het maar net is hoe klantvriendelijk ze willen zijn en hoe vaak er niet eigen klanten staan voor het uitlezen. 35 euro voor uitlezen is een normaal bedrag.

_________________

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


02 jan 2009 19:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07
Berichten: 923
Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Melding Storing Uitlaatgassen
Als de melding storing uitlaatgassen dezelfde melding is als de antievervuiling melding verdwijnt hij na vier keer starten (bij mij wel tenminste) tot de volgende storing zich voordoet. Dat je voor het uitlezen €35,- moest betalen herrinnert mij aan de eerste keer als onervaren citroenrijder en betaalde in Noorwegen ongeveer het driedubbele. Hier in Nederland heb ik in Hoogezand 1x€19,- betaald 1x niets en een keer software updaten ook niets. Het kan dus wel goedkoper.

_________________
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.


02 jan 2009 20:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Melding Storing Uitlaatgassen
Ik heb de storing uitlaatgas ook een keer gehad. Bij een bezoek aan de garage vanwege een ernstige storing veersysteem (bleek een sensor te zijn) bleek er ook een melding in te staan die zou kunnen duiden op een kapotte bobine.

In overleg hebben we besloten er voorlopig nog niets mee te doen (vooral omdat ik de periode daarvoor wat gedonder met de gasinstallatie heb gehad) en sindsdien gaat het prima.


Ik zou het als ik jou was nog even aanzien: voor hetzelfde geld heeft ie om een andere reden gemist of was het een wat oudere melding.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


02 jan 2009 21:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.