Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 ESP/ASR + automaat fout 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 25 mei 2008 11:20
Berichten: 166
Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht ESP/ASR + automaat fout
Na de escapade met de potentieel cilinderkoppakking, wat allegeluk gewoon een LPG verdamper bleek te zijn die stuk was(scheur in het alu wss) heeft men C5 het volgende symptoom.

Onlangs rustig aan het rijden, motortje warm, draai linksaf op het kruispunt, pedaal tegen de vloer en na de bocht "piep", foutmelding ESP/ASR, bijna onmiddelijk gevolgd door Storing automatische versnellingsbak.

Auto aan kant, stil gelegd, starten, terug weg, geen probleem.

Op het einde van de baan, draai terug, 50meter aan het rijden, piep, net hetzelfde...

Sindsdan een 2weken niet meer gehad.

Op school de C5 aan de Bosch KTS 650gehangen, gaf foutmelding van slechte communicatie van het CAN bus signaal betreffende het uitgaande bakkoppel.
Wat het nu is, heb ik nog niet kunnen zien uiteraard.

Wat(meer dan) opmerkelijk is, is de eerste keer dat het gebeurde, ik net van lpg naar benzine had overgeschakeld(20seconden ofzo na het overschakelen bij het plankgas duwen kreeg ik de melding).

Dit keer, schakel over van gas naar benzine, geef iets meer gas als normaal, bak schakeld bij een 4000toeren ong, maar ipv netjes te schakelen voelde ik serieus even slip.
Daarna(max 10 seconden), melding van ESP/ASR niet functionerend.

Wat nog leuker is natuurlijk, is dat die foutmeldingen begonnen zijn nà dat de C5 een nieuwe verdamper heeft gekregen, ervoor heb ik het NOOIT gehad...
Dit terug gaan verhalen op het lpg bedrijf is natuurlijk onbegonnen werk daar zij er helemaal niets van af weten...

Moest iemand iets bekend zien in dit verhaal laat het gerust weten.
Ik ga iig alle elektrische en vooral CAN bus schem's afprinten en heel de kabelboom een afgaan en controleren...

(Buiten dit rijdt ze goed hoor :mrgreen: )

mvg
Ruben


22 okt 2008 14:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.