Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 VDO 5200 versus TT6 (pda) 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht VDO 5200 versus TT6 (pda)
Hallo allemaal,

Mijn/ onze C5 is uitgerust met een VDO 5200 navi, achterafinbouw denk ik want de gekoeld dashboardkastje optie is aanwezig...... met benelux kaarten van 2004/2005.

Ik heb op mijn telefoon HTC p3300, TT 6 met een kaart van europa, werkt erg goed.

Morgen eens een vergelijking doen tussen die twee, weet ik meteen of ik achter een bij voorkeur gratis dus waarschijnlijk ilegaal kopietje van de europakaart voor de VDO aan moet of toch voor een houder voor de HTC. tips iemand????? :mrgreen:


23 maart 2008 00:15
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VDO 5200 versus TT6 (pda)
FrankvanA schreef:
Hallo allemaal,

Mijn/ onze C5 is uitgerust met een VDO 5200 navi, achterafinbouw denk ik want de gekoeld dashboardkastje optie is aanwezig...... met benelux kaarten van 2004/2005.

Ik heb op mijn telefoon HTC p3300, TT 6 met een kaart van europa, werkt erg goed.

Morgen eens een vergelijking doen tussen die twee, weet ik meteen of ik achter een bij voorkeur gratis dus waarschijnlijk ilegaal kopietje van de europakaart voor de VDO aan moet of toch voor een houder voor de HTC. tips iemand????? :mrgreen:

dat ligt er aan welk systeem het is. als je hem aanzet even kijken wat het is
of welke cd's er bij zitten
waarschijnlijk c-iq

ik weet wel als ik moest kiezen tussen vdo5200 en tt op een gsm welke ik koos
de vdo heb zelf de 5400 draaien en gewoon een nieuwe cd gekocht

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


23 maart 2008 07:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VDO 5200 versus TT6 (pda)
Ik ben ook in het gelukkige bezit van een VDO MS5400 navigatie in mijn Dame. Voor dit systeem heb ik een 1,5 maand geleden een SWupgrade icm nieuwe CD & Supercode voor West Europa gekocht. Ik rijdt dus volledig up-to-date rond.
In de Renoolt werk ik met TT720 en ik ben nog iedere dag aan het vergelijken en besluiten welke ik nu het fijnste vind.

De TT wint het op gebruiksgemak (intuitieve bediening, heel Europa op 1 kaart; 1 x adres invoeren en klaar) en flexibiliteit. Andere auto, TT even overzetten, klaar. Nadeel: zuignap, manier van gesproken instructie. Tevens is inzoemen tijdens de rit op je eindbestemming bv. niet mogelijk/makkelijk. Ook even 'scrollen' op de kaart hoe je straks (dus dan nog buiten het beeldscherm) moet rijden ook niet mogelijk/makkelijk.
De VDO wint het op beeldscherm en zuignap (heeft ie dus niet!).. :D . Tevens vind ik de gesproken instructie veel beter dan de TT omdat de stem ook vertelt richting welke stadsnaam je een afslag moet nemen. Bovendien vind ik zo'n semi ingebouwd systeem er een stuk eleganter eruitzien. Nadeel is wel dat bij een europeese rit je wel gedwongen wordt om bij iedere grensovergang CD's te wisselen. Maar ja, hoe vaak rijd je daar nu??

Al met al vind ik het een moeilijke keuze. Vandaar dat ik ze waarschijnlijk beide meeneem op vakantie..... :mrgreen:

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


24 maart 2008 12:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VDO 5200 versus TT6 (pda)
Citroënnetje schreef:
Ik ben ook in het gelukkige bezit van een VDO MS5400 navigatie in mijn Dame. Voor dit systeem heb ik een 1,5 maand geleden een SWupgrade icm nieuwe CD & Supercode voor West Europa gekocht. Ik rijdt dus volledig up-to-date rond.
In de Renoolt werk ik met TT720 en ik ben nog iedere dag aan het vergelijken en besluiten welke ik nu het fijnste vind.

De TT wint het op gebruiksgemak (intuitieve bediening, heel Europa op 1 kaart; 1 x adres invoeren en klaar) en flexibiliteit. Andere auto, TT even overzetten, klaar. Nadeel: zuignap, manier van gesproken instructie. Tevens is inzoemen tijdens de rit op je eindbestemming bv. niet mogelijk/makkelijk. Ook even 'scrollen' op de kaart hoe je straks (dus dan nog buiten het beeldscherm) moet rijden ook niet mogelijk/makkelijk.
De VDO wint het op beeldscherm en zuignap (heeft ie dus niet!).. :D . Tevens vind ik de gesproken instructie veel beter dan de TT omdat de stem ook vertelt richting welke stadsnaam je een afslag moet nemen. Bovendien vind ik zo'n semi ingebouwd systeem er een stuk eleganter eruitzien. Nadeel is wel dat bij een europeese rit je wel gedwongen wordt om bij iedere grensovergang CD's te wisselen. Maar ja, hoe vaak rijd je daar nu??

Al met al vind ik het een moeilijke keuze. Vandaar dat ik ze waarschijnlijk beide meeneem op vakantie..... :mrgreen:


okee heb je gelijk in daarom heb ik ook beide aangezien ik vaak met een lease weg ga dan is TT makkelijk .
voordeel TT is ook dagelijkse update van flitspalen via internet maar het ingebouwde systeem
staat wel netjes, gebruiksgemak wint TT
allebei dus voor en tegens

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


24 maart 2008 22:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VDO 5200 versus TT6 (pda)
mensen ik heb gelogen, het is een VDO cd 5000, maar voor de rest klopt mijn berichtje wel, effe op en neer nar Eindhoven geknord, hmm das een term die ik bij de vorige auto gebruikte (fiesta diesel) ik bedoel gezwoven.....

Vind de VDO niet overtuigend beter als de Tom, verloor ook een keer of 3 signaal tom 1 keer.
Hmm er is dus geen kaart op cd voor heel europa voor de vdo?


24 maart 2008 23:21
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VDO 5200 versus TT6 (pda)
FrankvanA schreef:
mensen ik heb gelogen, het is een VDO cd 5000, maar voor de rest klopt mijn berichtje wel, effe op en neer nar Eindhoven geknord, hmm das een term die ik bij de vorige auto gebruikte (fiesta diesel) ik bedoel gezwoven.....

Vind de VDO niet overtuigend beter als de Tom, verloor ook een keer of 3 signaal tom 1 keer.
Hmm er is dus geen kaart op cd voor heel europa voor de vdo?


dat is vreemd mijn vdo verliest nooit het signaal, zit de antenne wel goed vast en op een goede plek?
en europa op meer cd's is toch geen probleem? lijkt mij
je heb wel alle hoofdwegen europa op 1 cd

zoals ik al zei beide hebben voor en tegens, gewoon tijdje naast elkaar gebruiken
dan zie je goed het verschil
suc6 :lol:

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


25 maart 2008 11:03
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33389
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VDO 5200 versus TT6 (pda)
FrankvanA schreef:
Ik heb op mijn telefoon HTC p3300, TT 6 met een kaart van europa, werkt erg goed.

Morgen eens een vergelijking doen tussen die twee, weet ik meteen of ik achter een bij voorkeur gratis dus waarschijnlijk ilegaal kopietje van de europakaart voor de VDO aan moet of toch voor een houder voor de HTC. tips iemand????? :mrgreen:


Ik heb een P3600 , ... vind echter dat het behoorlijk lang duurt voordat de satellieten opgepikt worden door het gemetalliseerde voorraam ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


25 maart 2008 11:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 110 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.