Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
 Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer 
Auteur Bericht
Bericht Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer
Ik weet niet zeker of deze vraag onder de juiste rubriek valt:
De achterruitenwisser en -sproeier van mijn auto geven geen enkel teken van leven meer. Da's bij een break niet fijn, want je ziet bij nat weer geen klap.
Na het losmaken van de knop van de stuurhendel blijkt dat de flatcable blijkbaar is losgeraakt, want die lag er gewoon los in... :smt017
Iemand enig idee of dit op eenvoudige wijze weer is te bevestigen? Moet de hele stuurkolom hiervoor uit elkaar of ben ik gelijk toe aan een nieuwe com2000?


01 feb 2008 15:43
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Bericht Re: Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer
er is ergens een draadje over hoe dat te doen

en bij downloads de beschrijving van de com om uit elkaar te halen

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


01 feb 2008 17:52
Profiel
Bericht Re: Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer
Bedankt! Die download had ik inmiddels ook gevonden. Daar durf ik echt niet zelf aan te beginnen! :smt119


07 feb 2008 15:19
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jan 2008 20:04
Berichten: 64
Woonplaats: Hoogeveen
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien


Naar boven
Bericht Re: Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer
Ik heb vandaag, samen met Johan Oldenhage, mijn com2000 vervangen. Dit klusje is in ongeveer een kwartier te klaren. Ik heb de instructie gelezen en deze lijkt wat ingewikkelder dan die werkelijk is. Je moet er vooral goed op letten dat de bedrading weer op dezelfde punten worden aangesloten (even een fotootje maken van te voren).

Voor het loshalen van de airbag moet je opletten dat de sleutel in het contact op uit staat. Zeker geen contact maken. De airbag gaat er vrij gemakkelijk uit. Het zijn maar twee stekkertjes en een massakabeltje.

Groeten,
Bert

_________________
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------

    ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
    ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
    ex Xsara Picasso 1.8I 16V
    ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel


08 feb 2008 00:37
Profiel
Bericht Re: Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer
Citaat:
Ik heb vandaag, samen met Johan Oldenhage, mijn com2000 vervangen. Dit klusje is in ongeveer een kwartier te klaren.


ehh.. bij mij hebben dit soort zaken de vervelende neiging altijd minder goed af te lopen.:smt164 Ik ga morgen eerst even naar de dealer om te laten kijken wat er nu precies aan de hand is. Vervolgens kijk ik weer even verder. Overigens gaf de delaer aan dat de werkzaamheden ongeveer 3 kwartier in beslag nemen. Dit verschil kan natuurlijk liggen in het feit dat ook de hendels van de cruisecontrol en radio omgezet moeten worden.

Edit: Inderdaad de com. Kosten van vervanging ergens tussen de 300 en 350 euro... :(


11 feb 2008 12:22
Bericht Re: Achterruitenwisser/-sproeier werken niet meer
Vakotuh schreef:
Ik ga morgen eerst even naar de dealer om te laten kijken wat er nu precies aan de hand is. Vervolgens kijk ik weer even verder. Overigens gaf de delaer aan dat de werkzaamheden ongeveer 3 kwartier in beslag nemen. Dit verschil kan natuurlijk liggen in het feit dat ook de hendels van de cruisecontrol en radio omgezet moeten worden.

Edit: Inderdaad de com. Kosten van vervanging ergens tussen de 300 en 350 euro... :(


Com vervangen in 3 kwartier tijd en incl. kosten van diagnose € 358. Boordcomputerbediening doet het w eer, als ook de achterruitenwisser en -sproeier. Wonder boven wonder functioneert nu ook het achterruitje weer (de bypass die ik al had aangelegd werkte in eerste aanleg niet..)
Mod: Wat mij betreft kan dit draadje op slot.


19 feb 2008 23:13
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 119 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.