Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 763 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51  Volgende
 aanjager / kachelmodule 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 20 jun 2015 20:58
Berichten: 6
Auto: c5 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 102000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht aanjager / kachelmodule
Hij doet het weer 5€ voor een nieuw mosfetje wel een kleiner model dan origineel maar alles draait prima. Soldering was niet zo simpel maar wel gelukt. :smt038 :smt038


05 okt 2016 19:33
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 dec 2016 10:02
Berichten: 14
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Ik heb mij juist voorgesteld in het voorsteltopic (viewtopic.php?p=571010#p571010" onclick="window.open(this.href);return false;) omdat ik wat problemen had met mijn kachel/ventilator/aanjager hoe je het ook noemt. Betreft een ph1 2003 (september) 2.0 HDi met clima control.

Ik heb al op de sloop even een nieuwe weerstand/regelaar/mosfet gekocht (dat ding wat aan de pass. zijde links zit met de heatsink/koelribben erop).

Nou, die unit van de sloop aangesloten en weer niks. Zónder unit krijg ik 3 keer een knipperend puntje achter de getallen te zien. Dus de beide units die ik heb (mijne even open gemaakt, ziet er prima uit verder, geen tekenen dat de mosfet verbrand is) lijken prima.

Echter, de ventilator doet niks. Ook niet op vol vermogen. Ik kan heel even het bedieningspaneel gebruiken maar daarna gaat het klaverblad naar 'wit' of nul, en ik kan niks meer doen op de unit op wat regelen van de temperatuur na.

Wat zou het verder kunnen zijn en is dit evt. uit te lezen wat er loos is?

Terwijl ik dit typ heb ik de zekering niet gecontroleerd, ik zal even opzoeken welke het is, maar ik vermoed dat de zekering nog prima is omdat de weerstand zelf wel gedetecteerd wordt tenzij de regelunit en de kachelweerstand op twee verschillende zekeringen zitten... (ik meet hem zo even door)

De unit viel vanmorgen op de snelweg zomaar uit en sprong op ecomodus terwijl ik normaliter altijd 'auto' aan heb of handmatig de boel instel.

Gelukkig vriest het niet vanavond dus met een trekkertje om het vocht weg te halen en een extra trui kom ik er wel... maar fijn is anders! Zodra het vriest moet ik echt weer mijn kachel terug hebben :D


06 dec 2016 20:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
ook is zien of de stekker niet is ingebrand , en naar de zekering zien


06 dec 2016 20:37
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 dec 2016 10:02
Berichten: 14
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Nou, het probleem is gevonden hoor.

Zekering is weggesmolten. En ik kan er ook geen een meer terug zetten, halve houder/bsi is ook weggesmolten :( Dus hij trekt te veel stroom heeeeeel langzaam denk ik. Anderzijds kan het ook gewoon de zekering zijn die slecht in de houder zat, het is een 40A zekering, verbaast me niks als het contact zelf gewoon ruk was want het pootje zelf is gesmolten namelijk.

Tussen de massa en de bovenste pin v.d. zekering (richting de cabine) heb ik 400 ohm gemeten op contact... Verder kwam ik niet, mijn multimeter in piepstand gaf zonder contact wel een paar piepjes.

Weet iemand waar de zekering van F18 uit komt? Vanaf de accu heb ik een kabel voor een hele dikke subwoofer lopen waar een klein bescheiden woofertje op zit, ik ben niet vies van een beetje beunen en ik kan solderen en meten dus als de voeding sluiting maakt met de carrosserie ergens kan ik zo een nieuwe 12v trekken. Uiteraard zeker ik hem netjes af, verder rijdt de wagen prima dus even een dirty fix en we kunnen weer?

Wagen is geen super net ding meer dus na mij gaat hij waarschijnlijk toch of naar de sloop of naar Polen.

EDIT:

Ik weet vrij zeker dat de zekeringhouder zelf gewoon ruk is, pootje is weggefikt en de houder ook, maar het smeltgedeelte v.d. zekering is nog heel. Contact zelf trok dus geen 40A.


06 dec 2016 21:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
:cit2

Bij de C5 van mijn ouders werkt de aanjager niet meer, van de ene op de andere dag. Ik lees hier ook veel over de kachelmodule, maar zie zo gauw niet precies hoe ik nu kan achterhalen welke van de twee defect is. Beide zijn goed te vervangen maar gezien ze 160 km verderop wonen doe ik het graag in 1x goed ;)

Heeft iemand daar een snel antwoord op? Of moet ik de overige 42 pagina's toch ook gewoon echt aandachtig lezen? :oops: Zooveel tekst.. :smt198

:cit4


04 feb 2017 20:16
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10
Berichten: 4076
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
aanjager zelf gaat bijna nooit defect negen van de 10 keer is het de module die defect is en de aanjager uitschakeld.
de storing is meestal eerst bij starten iets doen en dan uitvallen en niet meer de knoppen kunnen bedienen. oorzaak module defect

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


04 feb 2017 20:46
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 14 feb 2017 12:49
Berichten: 2
Woonplaats: Barendrecht
Auto: C5 sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Beste Forumleden,


Wij hebben na het lezen van berichten op dit forum ook de kachelmodule (nieuw) vervangen. Direct na het vervangen werkte de aanjager weer op alle standen. Na een week kon het niet meer geregeld worden en blies de aanjager constant op de hoogste stand. Hierna, circa een week verder, stopte deze er weer mee.

In Lexia krijgen we de volgende melding: "onderbroken stroomcircuit aanjager". Dit is niet te resetten.

Nu het minder koud is hebben we geconstateerd dat het kleine groene stekkertje is doorgebrand. Wij hebben dit schoongemaakt. Nu werkt het weer, maar op de hoogste stand (volcontinu).
Ook gekeken in Lexia, maar de zelfde melding van onderbroken stroomcircuit blijft als storing staan.

Zoals de experts op dit forum schrijven kan een nieuwe mosfet de oplossing zijn.
Graag zou ik via deze weg in contact komen met iemand (omgeving Rotterdam), die zo een kachelmodule met andere mosfet voor ons kan maken.


groet, Anil


14 feb 2017 15:26
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 12:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Als je opsturen geen probleem vind, kan ik hem wel even voor je repareren; ik repareer dagelijks printplaten....

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


14 feb 2017 17:17
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 14 feb 2017 12:49
Berichten: 2
Woonplaats: Barendrecht
Auto: C5 sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Goedemorgen Bart,


Opsturen vind ik geen probleem hoor.
Kan ik de oude kachelmodule opsturen of moet ik de nieuwe die nu in de auto zit opsturen? De
auto staat bij ons op kantoor en er wordt dagelijks meegereden door een collega. Dus hoop niet dat de module die er nu in zit eruit moet.

Wat zijn de kosten? Waar mag ik het naartoe sturen? Hoe kan ik met je in contact komen (telefonisch)?




Anil


15 feb 2017 10:54
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 12:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Anil schreef:
Goedemorgen Bart,....

Anil



Zie je PB! Komt goed!

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


15 feb 2017 19:41
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 12:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Vandaag de kachelmodule van Anil voorzien van een nieuwe transistor/MoSFET. De originele BUZ342 is niet of slecht leverbaar, dus heb ik een vervangend model gemonteerd, welke een hogere belastbaarheid heeft; 110Amp continue in plaats van 70Amp. Dus die kan meer vermogen verwerken en hij blijft koeler, dus als het goed is gaat die nieuwe een stuk langer me.

Voor de liefhebber; het type nummer van de vervanger is: IRFP064N

Afbeelding

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


24 feb 2017 23:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Te koop voor 1,55 euro bij Conrad :smt203

_________________
Zeg maar André


24 feb 2017 23:35
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 12:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Inderdaad; daarom meldde ik het even.
Deze IRFP064N heeft vrijwel dezelfde aanstuur en schakel karakteristieken als de originele BUZ342 en werkt dus prima. Het is dus een ideale vervanger omdat 'ie ook een stuk robuuster is en meer vermogen kan verwerken....

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


24 feb 2017 23:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jun 2012 19:50
Berichten: 29
Woonplaats: Leeuwarden
Auto: Break Hdi difference 2
Opties: meer dan op de xantia..
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9940CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 325000
Kleur: KDD Sable Bivouac


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Ik heb bij die van mij nu het volgende probleem...Enkele jaren geleden heb ik de kachelweerstand vervangen door een andere. Deze heeft tot twee maanden geleden gewerkt. Toen heb ik een originele gemonteerd, die ik voorzien had van een andere mosfet. Deze heeft het tot drie weken geleden gedaan. Hierna weer een originele van de sloop gehaald. Deze crashte vorige week. Vandaag had ik een gemonteerd, via ebay besteld. Deze werkte tien seconden en deed het ook niet meer......De storing moet dus ergens anders liggen.
Het enige wat mij op was gevallen is dat degene die het tot twee maanden geleden deed, bijna op het zelfde moment overleed, toen de C5 voor de keuring een roetmeting kreeg. Hierbij kreeg de dame een paar keer een hele partij toeren voor de kiezen....
Is er een mogelijkheid dat door die hoge toeren de dynamo iets overbelast heeft, waardoor de kachelweerstand nu telkens kapot gaat? :? Het pollenfilter is recent vervangen en alle zekeringen zijn ook nog heel.....

_________________
Gehad:
5 x Xantia
3 x bx
nog steeds Ami 6 (1963), sinds 1993.


11 maart 2017 17:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Het lijkt mij meer een ongelukkig toeval......

Heb je de aansluitingen goed bekeken? evt ook die op de motor?
Als deze geen goed contact maken of ingebrand zijn, kan dit ook de een na de andere weerstand kosten.......

_________________
Zeg maar André


11 maart 2017 17:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 763 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: strikef1 en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.