Auteur |
Bericht |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Ook hier een "blanco" schermpje op de Ecc.
Dankzij de uitgebreide info hierzo, direct de oorzaak kunnen achterhalen.
Helaas ben ik niet knutseltechnisch genoeg om een kapot onderdeel te ontleden en heb dus maar 88,25 bij de dealer op de toonbank gelegd voor een geheel nieuwe module. Wel zelf gemonteerd dankzij jullie aanwijzingen.
Nu werkt alles weer zoals het hoort en ik heb zelfs geen last van een fluitend geluid, wat ik ook wel eens gelezen heb bij mensen die de module hadden vervangen.
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
05 okt 2008 22:08 |
|
|
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Netjes toch, weer gemaakt en doet het weer is belangrijk
_________________
ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
06 okt 2008 07:54 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Anderhalve week geleden is mijn module ook naar de vaantjes gegaan. Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten. Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!
Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
|
03 dec 2008 21:57 |
|
|
Jan Mets
V.I.P.
Geregistreerd: 17 dec 2007 20:34 Berichten: 80 Woonplaats: gouda
Auto: C5 Tourer 16 Vti ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 103000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Kun je mijn ook vertellen waar je het heeft besteld. En belangrijk is het type nummer, en of het islolated moet zijn of niet. Deze gegevens zijn wel belangrijk als je het gaat vervangen. Dus ik hoop dat jij me kunt helpen
Met vriendelijke groet. Jan Mets
_________________ Citroen CX diesel, Citroen CX GTI, Citroen BX GTI Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1
|
03 dec 2008 22:23 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Artikelnummer: STP 80NF55-08 De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden! Ik heb deze hier in de elektronica winkel besteld, koste net geen 6euro(of net wel...), weet het niet meer van buiten. Moest je het niet vinden laat het maar weten, had er 2 voor de veiligheid gekocht Montage en demontage wijst zichzelf uit!
|
03 dec 2008 23:23 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Citroenbx schreef: De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden! De (metalen) achterkant van dit soort componten is praktisch altijd elektrisch met een van de in- of uitgangen verbonden. Meestal wordt er dan een plaatje mica of een ander materiaal tussen het onderdeel (mosfet in dit geval) en de koelvin gedaan. Blijkbaar is dat hier niet gedaan omdat de module buiten handbereikt verstopt zit. Maar het is geen probleem dat te doen, behalve dat de warmte weerstand iets toeneemt.
|
04 dec 2008 00:56 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Maar als ik zie dat de koelvin elektrisch verbonden is met de print en de achterkant van de Mosfet metaal is prefereer ik toch om deze geleidend te houden zoals origineel...
|
05 dec 2008 01:16 |
|
|
Peer
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 mei 2007 22:22 Berichten: 17 Woonplaats: Schermer
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 266000
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Kachel module,
probleem met aanjager, zoals bovenstaand, deze gerepareerd bleek sodeerverbinding slecht kontakt te maken met connector aansluiting van de voeding op module, advies voor men module vervangt even naar soldeer eilandjes kijken bij connector aansluiting
groet Peer
|
05 dec 2008 09:52 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Dan had het voor me makkelijker opgelost geweest Na 2 dagen werktie iig nog prima
|
05 dec 2008 21:22 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Citroenbx schreef: Anderhalve week geleden is mijn module ook naar de vaantjes gegaan. Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten. Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!
Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen. Je moet het zo zien kleiner moduul dan ook minder warmte afgifte anders waren er wel voorzieningen voor geweest dus als de oude groter was dan is de koel oppervlakte groter en nu daardoor beter! dus ? ok ja toch ? zeg maar als het anders is
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 dec 2008 00:15 |
|
|
Citroenbx
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 mei 2008 12:20 Berichten: 166 Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Als het inderdaad het geval is dat de nieuwe minder warmte afgeeft is het idd logisch dat de oppervlakte ervan kleiner is...
|
06 dec 2008 00:18 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Citroenbx schreef: Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is. Volgens een datasheet is deze Mosfet in drie behuizingen leverbaar: TO-220 (heel erg standaard), TO-262 (hetzelfde als TO-220, maar kleiner 'metaalplaatje' want geen oogje voor een schroef) en TO-263 (vergelijkbaar met TO-262, maar pinnetje voor 'drain'-aansluiting ontbreekt en moet via de behuizing verlopen). Wellicht handig om voor volgende repataties naast het typenummer ook het type behuizing te vermelden? Citroenbx schreef: Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen. Graag. Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe dit ding eruit ziet.
|
06 dec 2008 09:52 |
|
|
QTIP
C5club Rookie
Geregistreerd: 11 aug 2007 00:02 Berichten: 34
Auto: c5 Break 1.8 ligne prestige zilver
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Gisteren was de module van mijn c5 ook stuk. module was er binnen 3 minuten uit ( met hulp van neef (citroen-monteur)). Doorgemeten en inderdaad was de TO-220 niet goed. Ook waren enkele punten aan het oxideren gegaan. Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten en kon betalen via Ideal . Ze hebben snelle levering blijkbaar dus ik ben benieuwd.
|
03 jan 2009 19:26 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
QTIP schreef: Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten Dan hoop ik dat je een nieuwe module bedoeld en niet de MOSFET QTIP schreef: kon betalen via Ideal Ik heb nog niet eerder gezien dat betalen in het buitenland met Ideal mogelijk was. Goede ontwikkeling want bv. Paypal kost de verkoper meerdere procenten van de prijs en de wisselkoers (indien van toepassing) schijnt niet zo goed te zijn. Jacco
|
04 jan 2009 05:42 |
|
|
QTIP
C5club Rookie
Geregistreerd: 11 aug 2007 00:02 Berichten: 34
Auto: c5 Break 1.8 ligne prestige zilver
Naar boven
|
Re: aanjager / kachelmodule
Haha inderdaad de complete module Of een complete pallet met MOSFET'S. Het enige nadeel is dat het waarschijnlijk iets langer duurt dan paypal aangezien het toch een buitenlandse overboeking zal betreffen en je dus een andere valutadatum zult meekrijgen. Of ze hebben een nederlandse rekening. Maar goed. het scheelt bijna 30 euro dan mag je ook wel een paar daagjes geduld voor hebben vind ik zo.
|
04 jan 2009 09:51 |
|
|
|